Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
- Veijo Esso
- Viestit: 1135
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Tänään kävin ajelemassa ja vähitellen alkoi vääränlainen tärinä lisääntyä. Kotiin päästyä jätin pyörän käymään ja tallista sprayta. Kummassakin pytyssä vuotaa yläreunasta, joten pääsee taas tiivisteitä vaihtamaan. Pari vuotta kesti nuo edelliset. Mikä noita oikein syö? Onko nykybensa oikeasti niin lujaa tavaraa, ettei mikään kestä? Muistaakseni James Gasket oli nuo viimeksi laitetut, kun piti löytää vähän korkeammat, että ylipäänsä sai pitämään.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Ootko laittanut kuivana ne paikoilleen? Rasva tuppaa lämmetessään tekemään pahojaan kumille.
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Voiskos niiden kanssa olla samoin kuin kumipäisten neulaventtiilienkin, että kuivuttuaan kovettuvat ja sitten, kun saavat taas viinapensaa, alkavat yllättäen pitää.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Veijo Esso
- Viestit: 1135
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Silikonia laitoin, kun sen kanssa suostui asettumaan kohdalleen.Kiwi kirjoitti: 20:39 07.05.2023. Ootko laittanut kuivana ne paikoilleen? Rasva tuppaa lämmetessään tekemään pahojaan kumille.
Laatikossa oli jotkut tiivisteet vielä varalla, mutta en muista oliko nuo siitä samasta korjaussarjasta, jossa muutkin tiivisteet oli jotain kovakumia. Täytyy kotimatkalla poiketa Heinolla, kun oman kylän kauppiaalle ei tällä viikolla kerkiä millään töitten takia.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
On semmoinen muistijälki, että oon joutunut kaivamaan useammin kuin kerran poispurettuja tiivisteitä kierrätysastioista syystä että uudet hankitut on jotenkin liian erilaisia, eivätkä tee hommiaan. On sekä imusarjan sylinterin päästä, Keihin CV:n ja imusarjan välistä, jotta myös kaasuttimen kohokammion tiiviste, jotka on vaan joillakin tuottajilla liian erilaisia toimiakseen.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Varmaankin puhutaan evo/tc kategoriasta. Jamesit on olleet hyviä, samoin tehtaan omat. Sössön tiiviste pitää huonosti. Ehkä materiaali hyvä mutta muistikuvan mukaan ohkaisempi. Pannuun saa nykyään Tite seal kittiä joka vaikuttais toimivalta.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
- Veijo Esso
- Viestit: 1135
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Tuli kuntoon tiivisteiden vaihdolla. Nyt erityisen huolellisesti sovittelin keskelle ja linjasin imusarjan varmasti suoraan kaasarin ja putsarin pohjan kanssa. Tuli vielä laitettua merkit kiinnikkeisiin, niin saa jatkossa helpommin tehtyä. Pyörässä on joku tarvikeputsari, jossa kiinnikkeet eivät ole kiinteästi pohjassa, niin ole samalla tavalla helppoa kuin vakiolla.
Olin näköjään ostanut kaasarin ja imusarjan välisen tiivisteen aiemmin varastoon, niin vaihdoin sen myös. Ei jää sitten vaivaamaan.
Samalla tuli askarreltua huohottimeen pilli, joka ohjaa puhalluksen suoraa kaasarin kurkkuun, niin ei jää sitten putsariiin ja valu koneen päälle. Sorvissa pulttiin reikä keskelle ja siihen juotin ohuesta messinkiputkesta taivutetun käyrän. Tämä tuli kiinni valmiiiseen reikään putsarin pohjassa ja siitä letku huohotinlähtöön.
Olin näköjään ostanut kaasarin ja imusarjan välisen tiivisteen aiemmin varastoon, niin vaihdoin sen myös. Ei jää sitten vaivaamaan.
Samalla tuli askarreltua huohottimeen pilli, joka ohjaa puhalluksen suoraa kaasarin kurkkuun, niin ei jää sitten putsariiin ja valu koneen päälle. Sorvissa pulttiin reikä keskelle ja siihen juotin ohuesta messinkiputkesta taivutetun käyrän. Tämä tuli kiinni valmiiiseen reikään putsarin pohjassa ja siitä letku huohotinlähtöön.
XL 883C -07 | FLSTF -98
- Veijo Esso
- Viestit: 1135
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Tästähän tulee ihan jokavuotinen riemu. Aamulla töihin mennessä vähän tärisi, mutta laitoin sen piikkiin, että menee seos vähän laihemmalle kun oli kunnolla kylmä aamulla. Iltapäivällä sitten isommin ja äänestäkin kuuli, ettei ihan ole kaikki kohdallaan. Kotipihassa spray käteen ja etupytyn puolelta vuotaaa taas. Tällä kertaa sitten vasemmasta reunasta ja alhaalta.
Millä ihmeellä nuo saa pitämään niin, ettei tarvitse jatkuvasti jumpata? Eihän tuo sinänsä iso homma ole, mutta ei sitä nyt huvikseen tee kesken ajokautta.
Millä ihmeellä nuo saa pitämään niin, ettei tarvitse jatkuvasti jumpata? Eihän tuo sinänsä iso homma ole, mutta ei sitä nyt huvikseen tee kesken ajokautta.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Yleisesti tuo on ollut helppo homma, vanhat pois ja uudet tilalle, kertaakaan ei ole jäänyt vuotamaan eikä joka kesä ole tarvinnut tehdä. Atte tais joskus mainita ettei pitäis laittaa mitään rasvaa niihin tiivisteisiin, mutta jos oot kuivana laittanut niin sekään ei oikein sovi syyksi.
Onhan kansien tiivistepinnat suorat ja kierteet ehjät?
Onhan kansien tiivistepinnat suorat ja kierteet ehjät?
- panshovel54
- Viestit: 73
- Liittynyt: 16:00 29.11.2002.
- Paikkakunta: Kuru
- Viesti:
- Veijo Esso
- Viestit: 1135
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Kävin Tykkitornilla ja Pasilla oli hyllyssä jotkut vakiota korkeammat tiivisteet. Minulla varastossa olleet olivat 7,6 mm korkeita ja nämä olivat 8,2 mm. Jos vaikka noilla lähtisi pitämään. Pyörä kun tuli minulle, niin tiivisteet oli laitettu paikalleen moottorisilikonilla. Ilmeisesti ongelma oli ollut ennenkin ja sitä oli koitettu korjata poppakonsteilla.
Onhan näissä sen verran toleranssia, että aina ei vakiotiivisteellä pidä vaikka mikä tekisi. Jamesin tuote on ihan oikeaan tarpeeseen kehitetty, eikä pelkästään nurmikkoasentajien eloa helpottamaan.
Onhan näissä sen verran toleranssia, että aina ei vakiotiivisteellä pidä vaikka mikä tekisi. Jamesin tuote on ihan oikeaan tarpeeseen kehitetty, eikä pelkästään nurmikkoasentajien eloa helpottamaan.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Onhan sekin mahdollista että kansista on otettu siivu pois ja tarvittaisiin pidempi imusarja tai paksummat imusarjan ja kannen väliin tulevat tiivisteet
- Veijo Esso
- Viestit: 1135
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Imusarjan reunassa oli valun jäljiltä selvä pykälä nimenomaan siinä kohtaa mistä nyt lähti vuotamaan. En tuota ollut aiemmin huomannut. Nyt sipistelin viilalla tasaiseksi. Olisi ehkä pitänyt vakiotiivisteelläkin tuon operaation jälkeen, mutta laitoin nyt ne muhkummat tiivisteet kun kerran tuli ostettua. En jaksanut ottaa kaasaria irti, kun bensaletku tuli sen verran pitkä laitettua, että sain hivutettua osat paikalleen ilmankin. En enää kehdannut koekäynnistää keskellä yötä, joten katsotaan aamulla tuliko tehtyä sutta.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Hmm. Tämmöiset ens kerralla mun 883/1200/turbo vekottimeen. Tässä tunnistuu muutaman vuoden välein imupuhallus. Sama asia kuin imuvuoto, mutta ulospäin. Ruiskuvehjes päästelee sitten kaikenlaista tahraavaa sylintereiden ripoja pitkin.panshovel54 kirjoitti: 23:14 11.06.2024. Auttaisivatkohan tuollaiset:
https://www.jj-parts.fi/index/tuote/jam ... mes-1-kpl/
Saan kyllä tiivistymisen aikaiseksi huolellisella asettelulla, mutta kun ne tiivisteet paistuvat aikansa (=jälkivulkanoituminen), niin niiden pitokyky katoaa.
Bytheway. Mulla ei ole laskettu kansia, mut pari kertaa on oikaistu ja sehän on sama asia, mutta pienempänä. Kannethan lähestyvät toisiaan siinä hommassa, joten ei sen pitäisi alkaa vuodatuttamaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
- Veijo Esso
- Viestit: 1135
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Ystävämme imuvuoto tuli taas kylään
Savolainen supersankari on vahvasti läsnä projektissa. Aamulla toimi kuten pitääkin ja iltapäivällä falskasi tasaisesti molemmin puolin. Täytyy illan mittaan purkaa ja tarkistaa imusarjan mittasuhteet. Vahvasti epäilen tuota alamittaiseksi. Paksummat tiivisteet lienevät olleet jotain vähemmän laadukasta kumia, kun ei tuon kauempaa kestänyt tiiviinä.
XL 883C -07 | FLSTF -98