KariFS kirjoitti: ↑17:20 16.02.2023.
Mitään satasen rosteri-Abloy-murkulaa tuohon on turha laittaa, kyseessähän on nahkalaukku kuitenkin, ”tarvittaessa” se avataan lukon vierestä. ”Rehellisten pitämiseen rehellisinä” riittää kevytkin lukko.
Minulla on sarjoitettuna hinnat alkaen mallin Abloy-lukkoja samalle avaimelle millä kotona aukeaa postilaatikko ja lämmitystolppa. Ja sitten on isompia jotka on ulko-oven lukon kanssa samassa sarjassa. Niitä käytän reissussa ja ei tarvitse erikseen miettiä avaimia. Mukana on tarpeen mukaan pitkä ohut vaijeri, jolla saa ajotakin ja kypärän kiinni pyörään jos menee katselemaan paikkoja vähän pidemmältä parkkipaikasta. Joskus on myös kunnollinen kettinki, jolla voi pitkäkyntistä hidastaa lukitsemalla pyörän tolppaan.
Abloyt ovat hyvin säänkestäviä, eikä niistä ruostu sisäkalut pilalle ekassa vesisateessa kuten jostakin kahden euron kiinalukosta. Noilla tulee lukittua muutakin tarpeen mukaan silloin kun eivät ole reissussa mukana.
Veijo Esso kirjoitti: ↑08:54 17.02.2023.
... Minulla on sarjoitettuna hinnat alkaen mallin Abloy-lukkoja samalle avaimelle millä kotona aukeaa postilaatikko ja lämmitystolppa. Ja sitten on isompia jotka on ulko-oven lukon kanssa samassa sarjassa. Niitä käytän reissussa ja ei tarvitse erikseen miettiä avaimia...
Tavallaa sama juttu miulla.
Tee-se-ihan-itte sivulaukkujen kiinnitystelineissä on lukkopesät sarjotettuna kämpän/tallin avvaimee.
Vähempi avvaimia retkillä mukana
No nyt kun sen tietää, niin voi hakea motskarista sen riippulukon ja teettää siihen passelin avaimen…
Mä pidin pitkään Abloyn järeätä riippulukkoa 883/1200/turbon ohjauslukkona. Siinä on tehtaalta ne riippulukon korvakkeet ja sitten se täällä asennettu mopon lukko, jonka rikkoo ilman työkaluja. Jälkimmäisestä oli aikanaan niin paljon harmia, että jätin pysyvästi aukiasentoon ja hävitin avaimet.
Se Abloyn järeä riippulukko meni joskus ihan hemmetin jäykäksi. Voi olla että joku auttoi asiaa esim liimalla. Mut kun semmosta lukkoa ei pulttisaksillakaan helposti poista, niin vaihdoin vähän kevyemmän lukon. Ei sekään puhumalla irtoa, mut jos sattuisi jumimaan, niin lähin rautakauppa voi auttaa.
Kevyt lukko nousee pitkin peilin vartta suunnilleen 120 kmh nopeudessa. Siis se lukko on ajossa lukittuna peilin varteen ja ajoviima nostaa sen peilin vartta pitkin kun vauhtia on tarpeeksi.
JKKo kirjoitti: ↑12:49 17.02.2023.
Kevyt lukko nousee pitkin peilin vartta suunnilleen 120 kmh nopeudessa. Siis se lukko on ajossa lukittuna peilin varteen ja ajoviima nostaa sen peilin vartta pitkin kun vauhtia on tarpeeksi.
Tämä toimii hyvin ytlinopeusvaroittimena motarilla, jos ei liikennetilanteessa ehdi mittaria katsoa
No asiaan (tai asian viereen) sen verran, että erilaisia puoliraskaita riippulukkoja on itsekin tullut käytettyä muutamien vanhempien pyörien ohjauslukkoina. Ajavat oikein hyvin asiansa ja ajossa ovat laukun sivutaskussa..
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus