Sivu 5/6

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 10:50 09.09.2023.
Kirjoittaja panheadever
Asia selvisi.. se on kicksin rattaan pusla väljä.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 21:03 16.11.2023.
Kirjoittaja panheadever
Screenshot_20231116-205520~2.png
Onko joku keksinyt paremman toimivuuden tälle kicksin rattaalle.
Tuo messinki hela jos on vähänkin väljä se ei liiku akselilla sivuttain eli kicksi jumittaa

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 21:06 16.11.2023.
Kirjoittaja panheadever
Itse olen miettinyt, jos tuo messinki hela ois pitempi laatikon sisäpuolella. Näin se ei kääntyisi ja liikkuisi sivuttain paremmin. Mites tuo öljyura . Jos sorvaa uuden. Oisko pakollinen. Tuo ratas pysyy paikoillaan ja akseli pyörii vimmatusti 🤔

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 10:39 17.11.2023.
Kirjoittaja Pertti
Ei se öljyura varmaan aivan turha ole.
Laatikossa on kumminkin sen verran vähän öljyä, ettei alseli öljyssä ui.
Eikö uudellakaan puslalla ole tiivis, vai uusitko vain rattaat?
Jos on joskus päässyt loota kuivaksi, niin helposti kulahtaa myös akseli.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 13:29 17.11.2023.
Kirjoittaja pannu51
W&W Cycles kehuu, että heillä myynnissä parempi pusla kuin tarvikepuslat yleensä. Materiaali "red bronze", olisko toi sitten sama kuin laakeripronssi.
https://www.wwag.com/en/the-cyclery-sta ... ar-bushing.
Omakohtaista kokemusta tuotteesta ei ole.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 15:46 17.11.2023.
Kirjoittaja Pertti
Punametallista puhutaan auton laakeriliuskoissa ja se on selvästi kestävämpää kilpakäytössä kuin valkoinen.
Liekkö sitten samaa kuin punapronssi...
Tekstistä voisi päätellä, että holkki pitää sovittaa akselille.
Tarkoittaa kalvainhommia. Säädettävä trotsi on tuohon hyvä.
Millään käsikäyttöisellä hiomalaitteella ei kannata yrittää.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 22:34 15.01.2024.
Kirjoittaja panheadever
Tukilaakerin kestävyys !! Onko joku keksinyt paremman tukilaakerin pääakselille siihen eturattaan ulkopuolelle.. oon miettinyt saisko siihen tuumasen tilalle jonkun vahvemman vaikka välipuslalla tai jyrsimällä tukilevyä .. välillä kestää. Nyt ei taas kestänyt kuin 2 tonnia. Vähän piti ottaa ulommas supernut mutterin takia. Sitä ei kestänyt ..

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 06:57 16.01.2024.
Kirjoittaja panheadever
Tämä tukilaakeri on kuitenkin laatikon kestävyyden kannalta tärkein laakeri, mutta laitettu heikoin laakeri. Samaa laakeria käytetään jossain sähkömoottorissa. Kyseessä on vielä aivan sama laakeri.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 20:21 16.01.2024.
Kirjoittaja Kiwi
Saahan siihen kun tekee ensin holkin (tai käyttää umpikoppien laakerikoolia) ja sit kun löytää sen laakerin niin tekee sille pesän. Kauhee työmaa, mä kävin hakemassa Kuopiossa asuessani paikalliselta laakerikauppiaalta tuohon sopivan laadukkaan laakerin, löytyi hyllystä eikä ollut kallis.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 20:54 16.01.2024.
Kirjoittaja panheadever
No nyt löysin vähän isomman laakerin. Reikä on sama 1" 3mm leveämpi ja 1.2mm isompi halkaisija eli nyt on 50.8mm ja tuossa ois 52 mm. voiskohan sitä tuon verran jyrsiä isommaksi.. tuota laakeria käytetään kelkan telastossa..

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 18:18 17.01.2024.
Kirjoittaja Kiwi
Näin työn puolesta en luottaisi yhteenkään moottorikelkan osaan :mrgreen:

Mutta riippuu täysin mistä ollaan ottamassa, vaikea sanoa tietämättä ainevahvuudesta. Siihen perus malliseen tukilaakerin kannakkeeseen ei mun mielestä noin iso mahtuisi, voin kyllä olla väärässäkin.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 11:01 23.01.2024.
Kirjoittaja panheadever
Screenshot_20240123-093201~2.png
oisko toimiva setti kickstart puslien hoonaukseen

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 18:45 23.01.2024.
Kirjoittaja 6PPC
Ei onnistu minun mielestä noilla, vaatii säätökalvain tyyppisen työkalun

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 19:18 23.01.2024.
Kirjoittaja panheadever
Kyllä se varmaan pitää olla. Ei se onnistunut käsillä kicksin kopan puslien hoonaus ennenkään. Ei tule suora 😉

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Lähetetty: 23:38 02.02.2024.
Kirjoittaja panheadever
panheadever kirjoitti: 20:54 16.01.2024. No nyt löysin vähän isomman laakerin. Reikä on sama 1" 3mm leveämpi ja 1.2mm isompi halkaisija eli nyt on 50.8mm ja tuossa ois 52 mm. voiskohan sitä tuon verran jyrsiä isommaksi.. tuota laakeria käytetään kelkan telastossa..
Nyt on laakerille sorvattu isompi reikä. Meni kuulemma tunti työtä. Piti vaihtaa pakka ja keskittäminen oli vaikeampi homma tuollaiselle epämääräiselle kappaleelle