4 vaihteisen laatikon kunnostus
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Asia selvisi.. se on kicksin rattaan pusla väljä.
choppers since 1988
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Tuo messinki hela jos on vähänkin väljä se ei liiku akselilla sivuttain eli kicksi jumittaa
choppers since 1988
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Itse olen miettinyt, jos tuo messinki hela ois pitempi laatikon sisäpuolella. Näin se ei kääntyisi ja liikkuisi sivuttain paremmin. Mites tuo öljyura . Jos sorvaa uuden. Oisko pakollinen. Tuo ratas pysyy paikoillaan ja akseli pyörii vimmatusti
choppers since 1988
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Ei se öljyura varmaan aivan turha ole.
Laatikossa on kumminkin sen verran vähän öljyä, ettei alseli öljyssä ui.
Eikö uudellakaan puslalla ole tiivis, vai uusitko vain rattaat?
Jos on joskus päässyt loota kuivaksi, niin helposti kulahtaa myös akseli.
Laatikossa on kumminkin sen verran vähän öljyä, ettei alseli öljyssä ui.
Eikö uudellakaan puslalla ole tiivis, vai uusitko vain rattaat?
Jos on joskus päässyt loota kuivaksi, niin helposti kulahtaa myös akseli.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
W&W Cycles kehuu, että heillä myynnissä parempi pusla kuin tarvikepuslat yleensä. Materiaali "red bronze", olisko toi sitten sama kuin laakeripronssi.
https://www.wwag.com/en/the-cyclery-sta ... ar-bushing.
Omakohtaista kokemusta tuotteesta ei ole.
https://www.wwag.com/en/the-cyclery-sta ... ar-bushing.
Omakohtaista kokemusta tuotteesta ei ole.
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Punametallista puhutaan auton laakeriliuskoissa ja se on selvästi kestävämpää kilpakäytössä kuin valkoinen.
Liekkö sitten samaa kuin punapronssi...
Tekstistä voisi päätellä, että holkki pitää sovittaa akselille.
Tarkoittaa kalvainhommia. Säädettävä trotsi on tuohon hyvä.
Millään käsikäyttöisellä hiomalaitteella ei kannata yrittää.
Liekkö sitten samaa kuin punapronssi...
Tekstistä voisi päätellä, että holkki pitää sovittaa akselille.
Tarkoittaa kalvainhommia. Säädettävä trotsi on tuohon hyvä.
Millään käsikäyttöisellä hiomalaitteella ei kannata yrittää.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Tukilaakerin kestävyys !! Onko joku keksinyt paremman tukilaakerin pääakselille siihen eturattaan ulkopuolelle.. oon miettinyt saisko siihen tuumasen tilalle jonkun vahvemman vaikka välipuslalla tai jyrsimällä tukilevyä .. välillä kestää. Nyt ei taas kestänyt kuin 2 tonnia. Vähän piti ottaa ulommas supernut mutterin takia. Sitä ei kestänyt ..
choppers since 1988
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Tämä tukilaakeri on kuitenkin laatikon kestävyyden kannalta tärkein laakeri, mutta laitettu heikoin laakeri. Samaa laakeria käytetään jossain sähkömoottorissa. Kyseessä on vielä aivan sama laakeri.
choppers since 1988
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Saahan siihen kun tekee ensin holkin (tai käyttää umpikoppien laakerikoolia) ja sit kun löytää sen laakerin niin tekee sille pesän. Kauhee työmaa, mä kävin hakemassa Kuopiossa asuessani paikalliselta laakerikauppiaalta tuohon sopivan laadukkaan laakerin, löytyi hyllystä eikä ollut kallis.
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
No nyt löysin vähän isomman laakerin. Reikä on sama 1" 3mm leveämpi ja 1.2mm isompi halkaisija eli nyt on 50.8mm ja tuossa ois 52 mm. voiskohan sitä tuon verran jyrsiä isommaksi.. tuota laakeria käytetään kelkan telastossa..
choppers since 1988
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Näin työn puolesta en luottaisi yhteenkään moottorikelkan osaan
Mutta riippuu täysin mistä ollaan ottamassa, vaikea sanoa tietämättä ainevahvuudesta. Siihen perus malliseen tukilaakerin kannakkeeseen ei mun mielestä noin iso mahtuisi, voin kyllä olla väärässäkin.
Mutta riippuu täysin mistä ollaan ottamassa, vaikea sanoa tietämättä ainevahvuudesta. Siihen perus malliseen tukilaakerin kannakkeeseen ei mun mielestä noin iso mahtuisi, voin kyllä olla väärässäkin.
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
oisko toimiva setti kickstart puslien hoonaukseen
choppers since 1988
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Ei onnistu minun mielestä noilla, vaatii säätökalvain tyyppisen työkalun
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Kyllä se varmaan pitää olla. Ei se onnistunut käsillä kicksin kopan puslien hoonaus ennenkään. Ei tule suora
choppers since 1988
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 22:27 01.06.2012.
Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus
Nyt on laakerille sorvattu isompi reikä. Meni kuulemma tunti työtä. Piti vaihtaa pakka ja keskittäminen oli vaikeampi homma tuollaiselle epämääräiselle kappaleellepanheadever kirjoitti: ↑20:54 16.01.2024. No nyt löysin vähän isomman laakerin. Reikä on sama 1" 3mm leveämpi ja 1.2mm isompi halkaisija eli nyt on 50.8mm ja tuossa ois 52 mm. voiskohan sitä tuon verran jyrsiä isommaksi.. tuota laakeria käytetään kelkan telastossa..
choppers since 1988