ENSIÖhihnan linjaus.

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuossa kuva revtekistä, mutta paremmin varmaan tunnistelut onnistuis, jos saisit omastasi kuvan näkyviin.
Omaan silmään näyttäisi ainakin lohkon päätylaipan pyöristämätön kulma poikkeavan alkuperäisestä.
Alkuperäisiin kuoriin saa tarvikevalmistajilta sisuskalut, joten siitä saattaa tulla silläkin konstilla ainakin myyntipuheissa jonkin muun merkkinen laatikko.
Harrikan omista kuorista pitäisi löytyä tehtaan numerosarja.

Kannattaa varmaan kääntyä välitysasioissa V-Twin Cityn puoleen.....
Kuva
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Kuvassa RevTech 5 tai 6 vaihteinen laatikko, kun on tuo kansi kuten 5 vaihteisessa. Muistelisin että nelivaihteisessa on joko rikrak tai lehmänläjä kansi kuten vakiossakin, kuoressa on RevTech logo valettuna johonkin kohtaan. Harley laatikkoihin tarkoitetut sisäkalut toimii nelivaihteisiin lähes kaikkialle, 5 ja 6 vaihteisissa ei ihan niin hyvin. Vuosimalliheittelyitä on laatikosta riippuen, osia menee vuosilta 36-85.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Kyllä. Huomasin eron. . Muuten näyttää samalta .
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Onko kenellä kokemuksia Kevlar beltistä ?
Ilmeisesti pitäisi olla vahvempi.
Tosin ei tuo entinenkään katkennut, hampaat vaan irtosi. Onkohan hampaiden osalta vahvempi 🤔
choppers since 1988
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

En ole asiantuntija enkä tiedä mitä kaikkea eri hihnat sisältävät, mutta muistan joskus lukeneeni, että nämä hihnat olisivat kehittyneet niin, että ekat venymättömät kuidut olisivat olleet aramid-kuitua, sitten tuli kevlar ja jo parikymmentä vuotta sitten kevlarin sijaan tuli hiilikuitu. Orkkishihnoissa ja muissa "merkkihihnoissa" on kait enimmäkseen hiilikuitua?

Mutta saattaahan kevlar-hihnakin olla hyvä.

Minulla on kolmas hihna 2008 Softailissa menossa, edellisistä hihnoista irtosi hampaat. Kaikki HD-hihnoja. 2008 Buellista meni hihna poikki n. 50.000 km kohdalla. Oli kait HD-hihna. Kolmas hihna tämäkin, oli vähän hihnaongelmia kun kiristysrullan linjaus ei ollut edellisen omistajan jäljiltä kohdillaan.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja panheadever »

En viitsi avata uutta topicia, joten kyselen vielä tässä pari juttua:

TOLLE n taka ratasjarrupalat. Se pyöreä malli .onko joku löytänyt pitävää merkkiä. Tai käykö jonkun japsin ..
Entä onko vahvempaa ketjua kuin tsubaki o rengas 530
choppers since 1988
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

En tiedä onko noissa paloissa kovinkaan suuria eroja, mutta tärkeää ratasjarrun toimivuudelle on laatikon öljyvuotojen tilkitseminen, puhdas ratas ja jarrupalat sekä ketjuöljy joka ei sotke kovinkaan pahasti.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja panheadever »

No tuo on selvä homma. Siksipä käytänkin ketjuvahaa. Vähäinenkin öljy vie pidot. Esim. Ketjuspray jos valuu..
Viimeksi ostin uudet ja ne kirskui aluksi..eikä pitoa..paljoa
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Mites tuo tukirauta
IMG_20230127_192216.jpg

Tuossa laatikon alla. Voiko ottaa pois tieltä. Sattuu just pulttien kohdalle. Ei tuota vanhemmissa ole. Kyllähän se jäykistää runkoa., Mut vaikuttaako mutka ajoon 🤔
choppers since 1988
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mutka-ajoon vaikuttaa kaikki muutokset, joita pyörään on tehty tehtaan jälkeen.
Jos pyörä on oikeasti sopperi, on siitä jo muutenkin karsiutuneet ajo-ominaisuudet aika vähiin, että pois vaan kaikki ylimääräinen painolasti :D

Oikeasti tuo rauta on tiellä vain siihen asti, kun rempattu laatikko on saatu paikalleen ja tämmiin.
Eihän vaihdelaatikkoa ola tarkoitus joka vuosi irroittaa, eikä kokoajan säädellä.
En ottaisi tuolta alta mitään tukea pois.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
jeku
Viestit: 159
Liittynyt: 21:46 30.04.2007.
Viesti:

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja jeku »

panheadever kirjoitti: 10:37 27.01.2023. En viitsi avata uutta topicia, joten kyselen vielä tässä pari juttua:

TOLLE n taka ratasjarrupalat. Se pyöreä malli .onko joku löytänyt pitävää merkkiä. Tai käykö jonkun japsin ..
Entä onko vahvempaa ketjua kuin tsubaki o rengas 530
Onko nuo Tollen levyt mitä kamaa,siitä riippuen jarrupalojen materiaali vaikuttaa olennaisesti pitoon...orgaaniset tai sintteripalat.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

jeku kirjoitti: 10:07 28.01.2023. ... tai sintteripalat.
Miulla oli sintteripalat, eessä ja takana. Vaihoin orkaanisii, rätkää tuli jarrut :!: :wink:
Miun rajallisen jarru-jymmärryksen mukkaa, sintteripalojen pittää lämmetä toimiakseen kunnolla :?:
Näillä maa-moottori rätkillä ei taija normiajossa tulla jarruteltuu nii paljoo, jotta sintteri palat ois hyvät :?: :roll:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
jeku
Viestit: 159
Liittynyt: 21:46 30.04.2007.
Viesti:

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja jeku »

Näillä perinteisillä soppereilla missä ratasjarru monesti mennään normiajossa pelkällä takajarrulla kun etujarrua ei oo...kyseisestä ei tarkkaa tietoa.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Siksi just takajarrun pitää mennä lukkoon. Pannun rumpujarrut meni helposti. Jarrupaloilla ei mene läheskään. Sen takia myös etujarrut pitää olla.,! Varsinkin matka ajossa.
Tuo laatikon säätö on taas oltava helppo sen takia, et tarvittaessa pystyy vaihtamaan remmin tien päällä . Kokemus viime kesältä oli sen verran hankala.
choppers since 1988
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: ENSIÖhihnan linjaus.

Viesti Kirjoittaja JKKo »

-Harikka- kirjoitti: 12:23 28.01.2023.
jeku kirjoitti: 10:07 28.01.2023. ... tai sintteripalat.
Miulla oli sintteripalat, eessä ja takana. Vaihoin orkaanisii, rätkää tuli jarrut :!: :wink:
Miun rajallisen jarru-jymmärryksen mukkaa, sintteripalojen pittää lämmetä toimiakseen kunnolla :?:
Näillä maa-moottori rätkillä ei taija normiajossa tulla jarruteltuu nii paljoo, jotta sintteri palat ois hyvät :?: :roll:
Juu ja noissa täytyy itse tulla kokemusosaajaksi. Mä en olen vielä hyviä jarruja saanut -09 StBob 1-levyiseen keulaan. 130 Mm ja ainakin 4, jossei 5 levyä ja paloja on kokeiltu. Seuraavana se ylikokoinen levy tms.

Turbokikottimen yksmäntäinen ykslevyinen oli ihan hyvä, mutku päivitin sen kahvasylinteriä vaihtamatta 2-levyiseksi, niin nyt on 150-0 jarrutus yhdellä sormella. Halvat rosterilevyt ja SBS palat. EBC ei toimi yhtä hyvin ja sitten niiden paloissa on ollut myös muita murheita, kuten purseet, jotka jumittaa jarrut päälle ja levy menee kieroksi kuumetessaan. Näissä woimanpesissä ei huomaa, jos jarrut laahaavat.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin