Sivu 1/5
Johtojen vetoa
Lähetetty: 00:04 30.12.2022.
Kirjoittaja Markapieru
Dyna street Bob 2012
Meinasin vedellä akulta piuhat lisäpitkälle ja kännykän laturille. Niin saako tankkia nostettua ilman et irrottelee mitään letkuja yms sen verran et sais johdot ujuteltua sieltä alta?
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 07:33 30.12.2022.
Kirjoittaja Pertti
Saa nostettua sen verran.
Edessä ottaa vastaan alla oleva yhdysputki ja takapäässä polttoaineletkut.
Antavat kumpikin periksi ja tasaisen palkkirungon päällä on helppo ujutella johtoja.
Polttoaineletkut ovat pikaliittimillä, mutta ellei ole pakko irroittaa, niin jätä avaamatta.
Alkopensa kovettaa o-renkaita ja tuo on jo sen verran vanha, että saattaa tulla vuotoja.
Jos pikaliittimiä pitää irrottaa, niin ensin tankin paneelin alta pumpun liitin irti ja starttaus, niin poistuu paine linjasta. Lähtee liitin helpommin irti, eikä tule o-renkaita mukana.
edit....onhan sille pumpulle sulake ja relekin, jotka voi myös irrottaa...mistä vaan helpoiten saa.
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 09:11 30.12.2022.
Kirjoittaja Veijo Esso
Sytytysvirralla ohjattu lähtö löytyy suoraan liittimestä sulaketaulun vierestä. En muista paljonko siihen oli speksattu maksimivirtaa, mutta voisi riittää hyvinkin nykyaikaisille ledivaloille. Kännykän laturille ainakin suosittelen sen käyttöä, ettei tyhjää akkua kun ei ole käytössä.
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 10:18 30.12.2022.
Kirjoittaja JKKo
2009 mallisen StBobin kaaviossa on "Customer Accessory Connector". Lienee sama, mihin Veijo viittaa. Sille näyttää olevan 15A sulake ja virta juoksee lukon läpi, joten katkoo sähköjä siitä avaimella. Siihen niitä asiakkaan varusteita.
Woiman ulosoton rakensin omaani melkein heti uutena noin kuin tuossa kuvassa. Puhelimen ja padin lataus ottaa aikansa, joten virta pitää (minun käytössäni) olla liittimessä myös avaimet poistettuna. Ladattava voi olla sivulaukun kannen alla sateen suojassa, johon tuosta kohdasta piuha riittää. Sijainnin takia ei voi käyttää ajossa, mutta se ei ole minulle tarpeellinen ominaisuus. Tämä itserakentamani ulosotto on suoraan akun napoihin kytketty johdoilla joista plussan puolisessa on 10A sulake. Kätevä liitin sikäli, että Ctekin liitin käy tähän kylkeen mitään muuta tekemättä. Ylläpitoa varten ei tarvitse aukoa mitään. On input ja output samalla kertaa.
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 12:45 30.12.2022.
Kirjoittaja Veijo Esso
Ctek kun tuli mainittua, niin minulla on navin johdon päähän kytketty
tuosta ryötetty liitin. Silloin kun tarvii navia, niin ei tarvitse virittää mitään ja tarvittaessa siihen voi laittaa
tupakinsytytinadapterin ja sitä kautta ottaa virtaa muihin laitteisiin.
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 00:57 02.01.2023.
Kirjoittaja -Harikka-
Tuommoneki vaihtoehto on olemassa, löytyy 1" & 1-1/4" tangoille, mustana ja kromattuna.
Miulla on rätkän stogassa paikallaa tulevana kevväänä.
Woiman syöttö luonnollisesti akusta suoraan sulakkeen kautta, sillo sitä sähköö tullee 24/7, ilman virtalukkoa
Handlebar Mount Auxiliary Power Port 69200855
JKKo kirjoitti: ↑10:18 30.12.2022.
... Kätevä liitin sikäli, että Ctekin liitin käy tähän kylkeen mitään muuta tekemättä. Ylläpitoa varten ei tarvitse aukoa mitään. On input ja output samalla kertaa.
On ollu vastaava asennettuna toistakymmentä vuotta, täällä jotku laitttelee 'käteviä'/turvallisia liittimiä/piuhoja johoki rungon/satulan/sivukoppien väliköihi
"On input ja output samalla kertaa.", tää oli käyttöönotto syynä
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 07:17 02.01.2023.
Kirjoittaja JKKo
Noita asennellessa saa halutessaan huomioida liittimien huonon säänkeston ajatellun käyttötarkoituksen lisäksi. Kun liitintä käytetään, niin se sääsuojakumikorkki on auki. JOS liitin on asennettu pystyyn avautumispää ylöspäin, niin se on laaki ja vainaa silloin kun sade sattuu kohdalle puhelimen ollessa laturissa ja ajajan puuteroimassa nenäänsä huoltoaseman vessassa...
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 13:39 02.01.2023.
Kirjoittaja -Harikka-
JKKo kirjoitti: ↑07:17 02.01.2023.
Noita asennellessa saa halutessaan huomioida liittimien huonon säänkeston ajatellun käyttötarkoituksen lisäksi. Kun liitintä käytetään, niin se sääsuojakumikorkki on auki. JOS liitin on asennettu pystyyn avautumispää ylöspäin, niin se on laaki ja vainaa silloin kun sade sattuu kohdalle puhelimen ollessa laturissa ja
ratsastajatar puuteroimassa nenäänsä
liikenneaseman vessassa...
Ratsastajat/ratsastajatteret voipi halutessaa/tajutessaa ottaa huomioon myös ihan maalaisjärkipohjasen, (isän mielestä hitaasti, mutta varmasti katoamassa olevaa kansantaitoa nyky Suåmessa), lisä-apu vesitiivistyksen.
Miulla kulkee rätkässä pieni köntti 'valko-tarraa' mukana. Pieni palko typ.syt.liittimen aukon ympärille, pientä sormenpäillä muotoilua ja vesieste on muodostettu. Tai hankkii paikallisesta O-rengas kaupasta, tarkotuksee sopivan kokosen
Siihe perinteisee 'sini-tarraa' verrattuna, valkosella on pieni esteettine etu, se miltei 'häviää' kromia vaste
Violetti-tarraa en oo löytäny ja violetti muovailuvaha ei toimi...
Joskus vuosia sitte, jonku 'liikenne'aseman pihassa
KESKI-Euroopassa, kuivaili jonku maalaine paikkeri tup.syt.pistokkeen sisustaa ja alko kertoo, niin paljo vesi, navi ei toimia. Purugummia mässyttäen, sanoin: ota pala purkkaa ja laita liittimen ympärille, vesi ei kulkea...
Se aurinkoine levee hymy helvetillisessä satteessa, ku oivalti mitä mie tarkotin
Viittoilin tuu kattomaa, ja näytin oman vastaavan kötöstelyni 'valko-tarralla', meinas käsivarsi irrota olkapäästä, kun kiitti vinkistä...
EDIT
Kurkkasimpa muailmalta,
viulettejä O-renkaita on olemassa, täytyy oikee koko kaivella...
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 03:38 03.01.2023.
Kirjoittaja JKKo
-Harikka- kirjoitti: ↑13:39 02.01.2023.
JKKo kirjoitti: ↑07:17 02.01.2023.
Noita asennellessa saa halutessaan huomioida liittimien huonon säänkeston ajatellun käyttötarkoituksen lisäksi. Kun liitintä käytetään, niin se sääsuojakumikorkki on auki. JOS liitin on asennettu pystyyn avautumispää ylöspäin, niin se on laaki ja vainaa silloin kun sade sattuu kohdalle puhelimen ollessa laturissa ja
ratsastajatar puuteroimassa nenäänsä
liikenneaseman vessassa...
Ratsastajat/ratsastajatteret voipi halutessaa/tajutessaa ottaa huomioon myös ihan maalaisjärkipohjasen, (isän mielestä hitaasti, mutta varmasti katoamassa olevaa kansantaitoa nyky Suåmessa), lisä-apu vesitiivistyksen.
Miulla kulkee rätkässä pieni köntti 'valko-tarraa' mukana. Pieni palko typ.syt.liittimen aukon ympärille, pientä sormenpäillä muotoilua ja vesieste on muodostettu. Tai hankkii paikallisesta O-rengas kaupasta, tarkotuksee sopivan kokosen
Siihe perinteisee 'sini-tarraa' verrattuna, valkosella on pieni esteettine etu, se miltei 'häviää' kromia vaste
Violetti-tarraa en oo löytäny ja violetti muovailuvaha ei toimi...
Joskus vuosia sitte, jonku 'liikenne'aseman pihassa
KESKI-Euroopassa, kuivaili jonku maalaine paikkeri tup.syt.pistokkeen sisustaa ja alko kertoo, niin paljo vesi, navi ei toimia. Purugummia mässyttäen, sanoin: ota pala purkkaa ja laita liittimen ympärille, vesi ei kulkea...
Se aurinkoine levee hymy helvetillisessä satteessa, ku oivalti mitä mie tarkotin
Viittoilin tuu kattomaa, ja näytin oman vastaavan kötöstelyni 'valko-tarralla', meinas käsivarsi irrota olkapäästä, kun kiitti vinkistä...
EDIT
Kurkkasimpa muailmalta,
viulettejä O-renkaita on olemassa, täytyy oikee koko kaivella...
Mä suorastaan häkellyin. Se ei ole ihan vähän, kun on sentään tullut jo jotakin nähtyä tähän mennessä.
Tuttavani joskus käytti sanontaa : "
Nokkela keksii ratkaisuja ongelmiin, joihin fiksu ei edes joutuisi". Mutta todentotta, sinitarraa vaan matkaan ja voi saumata vuotavat paikat.
Uusimman Garmin -navigaattorin pyörätelineen mukana tuli kumitulppa, jonka saa laitettua liitinpinnien päälle silloin, kun navi on tipotiessään. On sitten kuiva liitin tavattavissa, vaikka pyörä olisi ollut ulkona sateessa odottelemassa liikkeellelaskua.
Summarum. Jos tekisin voiman ulosoton nyt, niin laittaisin sen mun Dynassa olevan liittimen sivulaukun sisäpuolelle. Oletetut käytöt ovat kuiviin käyneen puhelimen ja ipadin lataukset ja sehän tapahtuu mukavasti laukun sisäpuolella. Ei tarvitsisi purkalla paikkailla.
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 22:15 03.01.2023.
Kirjoittaja Markapieru
Ohhoh! Onpa tullut keskustelua!
Meikäläinen teki sellasen ratkaisun et vedin yhdet piuhat akulta penkin alle josta haaroitusliittimellä piuhat quad lockiin (kännykkä) ja sit piuhat victron energyn ylläpitolaturille ja lisäksi sille lisäpitkälle. Tänään tulikin lisäpitkä ja kun seuraavat vapaat ja aikaa saan järjestettyä niin nostan sitä tankkia et saan ne piuhat nätsti häviämään sinne tankin alle..
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 11:42 04.01.2023.
Kirjoittaja -Harikka-
Markapieru kirjoitti: ↑22:15 03.01.2023.
Ohhoh! Onpa tullut keskustelua!
Meikäläinen teki sellasen ratkaisun et vedin yhdet piuhat akulta penkin alle josta haaroitusliittimellä piuhat quad lockiin (kännykkä) ja sit piuhat victron energyn ylläpitolaturille ja lisäksi sille lisäpitkälle. Tänään tulikin lisäpitkä ja kun seuraavat vapaat ja aikaa saan järjestettyä niin nostan sitä tankkia et saan ne piuhat nätsti häviämään sinne tankin alle..
Aattelikko sulakkeita laitella mihikää
Minkä merkkisen/mallisen lisäpitkän sie oot laittamassa rätkääs
Minkälaine kiinnitys systeemi ja mihi kohtaa rätkää ko. valolla on
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 22:04 04.01.2023.
Kirjoittaja Markapieru
Eli kuulostaako tää mun viritys hasardilta???
Lisä pitkä tulee kiinni ala T palaan samalla pultilla millä ajovalokin on kiinni. Purelux Black X-Slim S180 Toimii valona ja relejohtosarjan mukana oleva sulake 15a
Siihen guadlockiin, ei ainakaan ohjeissa kuulunut mitään sulkakkeita jota en laittanut
Ylläpitolaturin piuhassa taitaa olla a25 sulake..
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 22:14 04.01.2023.
Kirjoittaja Markapieru
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 23:36 04.01.2023.
Kirjoittaja Joe Cool
Itse olen vetänyt parkin piuhalta edestä lisälaitteile, kuten naville ja lisävaloille virrat. Nuo lisäledit ottavat noin 1A/kpl ja navi ei paljon sekään. Hyvin on virta piisannut ja lisävalot palavat koko ajan, oli siellä sitten 5 tai 10A sulake, niin kulutus ei yllä lähellekään.
Yksi iso lisäpitkä voi ottaa 2A, jopa 3A, mutta sekin varsin maltillisesti. Lisäpitkiä en itse asenna autoihin enkä pyöriin, kun pitkiä valoja voi käyttää ehkä 5% ajoista. Satsaan kaiken näkymiseen ja lähi- sekä lisävaloilla näkemiseen. Pitkät päällä ei ole minun näkyvyysratkaisuni
C-Tekin vedän suoraan akulta laturin omalla sulakkeellisella pistokkeella johonkin sopivaan paikkaan satulan sivulle. Kun ei jätä piuhoja puristuksiin, niin se toimii hyvin juuri kuten on suunniteltukin - lähellä akkua.
Re: Johtojen vetoa
Lähetetty: 01:24 05.01.2023.
Kirjoittaja -Harikka-
Markapieru kirjoitti: ↑22:04 04.01.2023.
Eli kuulostaako tää mun viritys hasardilta???
Lisä pitkä tulee kiinni ala T palaan samalla pultilla millä ajovalokin on kiinni. Purelux Black X-Slim S180 Toimii valona ja relejohtosarjan mukana oleva sulake 15a
Siihen guadlockiin, ei ainakaan ohjeissa kuulunut mitään sulkakkeita jota en laittanut
Ylläpitolaturin piuhassa taitaa olla a25 sulake..
Ei kuulosta, en mie titä tarkottanu. Miulla on ollu tovi toiseee sama tekeilla, aattelin jos vaikka olis tullu jottai uutta esille. Mut sama konstruktio
Siulla on siis tommone
LISÄVALO BLACK X-SLIM S180 - SUORA / 18 CM / 30W / REF. 25 44.90€
Tuossa miun ketju samanmoisesta asiasta
Lisävalo ainaki Softeihi, miun hajatelma...