Terve
Tuli hankittua vajaa 2kk sitten 4-vaihteinen sporsters.
Kuulemma kone on jossain vaiheessa tehty ja jotain piristävää muutosta tehty (alunperin 883), ja akkukin on pitänyt latausta…
Mutta pari kysymystä, onko kierroslukumittari paha asentaa lähinnä ulosotto, ja kannattaako.
Ja mitenkä olisi helpoin varmistaa öljypumpun toimivuus, öljynmerkkivaloon ja painekytkimeen ei aina luottoa, lämmintä öljyä tulee säiliöön että siten ainakin jotain liikkuu. Mikä on se paine missä öljypainekytkin sulkeutuu ?
Sporsteri tuli hommattua
Re: Sporsteri tuli hommattua
Öljynpainetta ei niissä juurikaan ole....johtuu moottorin laakeroinnista, joka on toteutettu vierintälaakereilla.
Pienikin paine riittää, kun öljy kiertää reippaasti.
Paluupumppu on karkeasti teholtaan kaksinkertainen verrattuna painepumppuun. Tehokkaampi paluupumppu takaa sen, ettei kampikammioon jää öljyä, vaan se pidetään lähes kokonaan tyhjänä.
Paluuputkesta ei siis tule kokoaikaa putken täydeltä, vaan suihku katkeilee kuin paapalla kusi, kun kampikammiosta öljy loppuu ja pumppu horii ilmaa.
Pienikin paine riittää, kun öljy kiertää reippaasti.
Paluupumppu on karkeasti teholtaan kaksinkertainen verrattuna painepumppuun. Tehokkaampi paluupumppu takaa sen, ettei kampikammioon jää öljyä, vaan se pidetään lähes kokonaan tyhjänä.
Paluuputkesta ei siis tule kokoaikaa putken täydeltä, vaan suihku katkeilee kuin paapalla kusi, kun kampikammiosta öljy loppuu ja pumppu horii ilmaa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Sporsteri tuli hommattua
Tuon ikäisestä en ole varma, mutta jos jostain löytyy pinkki johto, se on yleensä kierroslukumittarille menevä. 2003 Kingistä löytyi lampun sisältä ja 2007 Sportsterista mittarin liittimestä kaivamalla tyhjä paikka, johon voi tökätä piuhan. Sitten vaan virta ja maa jostain, vaikka parkkilampulta. Eli helppo asentaa ja hetken aikaa hyvä olla, että tietää vähän, millä kierroksilla se liikkuu. Sportsterissa 3000 rpm alkaa jo toimia, silä ei kannata ajatellakaan vedättävänsä jostain parista tonnista. Eli mittarilla oppii käyttämään pyörää tarkemmin, jos/kun perstuntuma ei ole vielä ehtinyt harjaantua. Myöhemmin sen voi tempaista poiskin.V2moottori kirjoitti: ↑11:51 17.09.2022. onko kierroslukumittari paha asentaa lähinnä ulosotto, ja kannattaako.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 21:40 25.05.2016.
Re: Sporsteri tuli hommattua
Tuon ikäisestä en ole varma, mutta jos jostain löytyy pinkki johto, se on yleensä kierroslukumittarille menevä. 2003 Kingistä löytyi lampun sisältä ja 2007 Sportsterista mittarin liittimestä kaivamalla tyhjä paikka, johon voi tökätä piuhan. Sitten vaan virta ja maa jostain, vaikka parkkilampulta. Eli helppo asentaa ja hetken aikaa hyvä olla, että tietää vähän, millä kierroksilla se liikkuu. Sportsterissa 3000 rpm alkaa jo toimia, silä ei kannata ajatellakaan vedättävänsä jostain parista tonnista. Eli mittarilla oppii käyttämään pyörää tarkemmin, jos/kun perstuntuma ei ole vielä ehtinyt harjaantua. Myöhemmin sen voi tempaista poiskin.
[/quote]
Juu, tuollai vähän ajattelinkin että tietää vähän näitä kierrosalueita, katselin että jossain kierroslukumittarissa otetaan signaali suoraan puolan maasta, tosiaan powerit mittarille erikseen..
Niin pyörän vuosimalli on 1988.
Re: Sporsteri tuli hommattua
Tuon ikäisissä sen saa suoraan puolan maasta, siitä se alunperinkin menee sinne mittaristolle. Orkkis johto saattaa olla jo hävitetty.