Cross Bones

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

poro-julli
Viestit: 4
Liittynyt: 16:19 20.05.2020.

Cross Bones

Viesti Kirjoittaja poro-julli »

Hei

Saattaapi olla väärä foorumi kysellä tästä, mutta kysynpä kuitenkin. Eli kaipaisin kokemuksia ja mielipiteitä HD:n Cross Bones mallista. Kaikki asiallinen info on tervetullutta.
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Cross Bones

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Itse sellaista etsin tovin.
Mutta tekniikka on perus softail 2008-12, ei kai tuossa ole muuta kuin etujousitus erilainen ja läskit kumit.
Minun silmään orggis kelpaisi mutta usein ne on ihme viritelmiä (anteeksi siis tarkoitin hienosti paranneltu)
:mrgreen:
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Cross Bones

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Joo eipä niissä sen ihmeellisempiä juttuja ole, keulan kun muistaa aina välillä voidella niin ei niin kauheasti kitise.
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Cross Bones

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Keulan huoltamisesta on monenlaista juttua.
Meillä on kaksi springeriä, joita ei ole purettu kertaakaan. Molemmilla on ajettu 80tkm.
Ei siis välttämättä tarvitse joka huollossa laittaa atomeiksi, vaikka jossakin on niin sanottukin. Jotakin hyvää voidetta joskus voi liikkuviin osiin suihkia.
Helppo kyllä purkaakin, jos haluaa tutkia mitä se sisältää.

Keula on hyvä ajaa, vaikka vanhanaikainen onkin. Iskari pitää tietysti olla kunnossa.
H-D:n oman springerin ajo-ominaisuuksia ei pidä verrata tarvikesellaisiin, jotka on tehty ennen toista maailmansotaa suunnitellulla mallilla.

Etujarru on teholtaan heikko, ja se on pysynyt samana ekoista springersoftaileista 80-luvulta asti. Siihen on luultavasti syynä se, ettei keulan rakenne kestäisi tehokkaamman jarrun aiheuttamaa vääntöä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
jeku
Viestit: 159
Liittynyt: 21:46 30.04.2007.
Viesti:

Re: Cross Bones

Viesti Kirjoittaja jeku »

Mulla oli tommonen viitisen vuotta -08 ostin silloin kun tuli markkinoille, mukava oli ajaa.
Heritage mallisella sprinkkukeulalla missä enemmän miinus kulmaa.
Mulle tuo etujarruteho oli ihan riittävä
Springerikeula on hyvä ajaa kun on kunnossa,ei ainakaan yhtään huonompi kun pumppukeula
Miinukset mitä tulee mieleen:
Etulokari turhan snadi sadekeleillä
Takavanne 1" akselilla, laakerit kesti 8tkm
Turhan levee takarengas
Vastaa Viestiin