Teknisiä tietoja

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

pasiolavihalonen89
Viestit: 2
Liittynyt: 14:40 18.03.2022.

Teknisiä tietoja

Viesti Kirjoittaja pasiolavihalonen89 »

Moikka moi!

Haluaisin hieman näin keltanokkana kysellä ja tiedustella vähän lisää aiheesta kun, olen miettiny HD hankintaa.

Ja itse kysymys.. Vinkkejä saa antaa mikä on huoleton ja helppohoitonen HD ja onko näissä nuo kilometrrit kuinka huolen aiheena, esim. +40tkm omevat kamppeet? Onko järkeä lähteä tämmösestä kauppaa sopimaan vai, onko perempi siirtyä sinne alku kilsoilla olevaan prätkään?


Kiitos ja anteeksi etukäteen.
Avatar
Pekka L
Viestit: 422
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Teknisiä tietoja

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

"Ensimmäisen H-D:n hankinta"
Laita toi hakukenttään, niin löytyy luettavaa...
Ja "alkukilometrit" sitten, niitähän tuommoinen 40 tkm vasta on!
Erikoinen härveli pitää olla ja vallan erikoisessa käsittelyssä, jos noilla kilometreillä olis "loppu".
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Teknisiä tietoja

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Huonolla pidolla saa 40tkm aikana paljon tuhoa aikaan. Mutta yleisesti ovat moninkertaiselle matkalle suunniteltuja. Huoltohistorialla oleva, ei kovin paljon muokattu on varmaan turvallisimmasta päästä ostoksena.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Pera
Viestit: 559
Liittynyt: 12:57 14.05.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Teknisiä tietoja

Viesti Kirjoittaja Pera »

Helppohoitoisimpia varmaan ovat Evot ja uudemmat eli n. 1985 ja uudemmat.

Nyt tietysti Pannu-,Lapio- jne. miehet suuttuvat :D .
Loud valves save lives
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Teknisiä tietoja

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Lapio/lättäpää täällä ja yhtään en suutu, evotkin voisi jo jättää laskuista mikäli ei ole ruuvausintoa (reilusti yli 20 vuotiaita kaikki nekin). Sportstereistakin voisi suositella tämän vuosituhannen värkkejä, vanhemmilla alkaa ikä jo painaa.

Ainakin ite on tullut huomattua että monesti vähällä käytöllä olleet ovat saaneet muutenkin vähänlaisesti huomiota ja vaativat siten enemmän käyttöönotettaessa. Tiivisteet kuivuu, sähköliittimet hapettuu jne. Kuten monesti todettu, mahdollisimman uusi ja vähän ajettu. Lisään kuitenkin että eniten tätä harrastusta tehdään ihan itsensä vuoksi, jos haluaa ostaa shovelin niin sitten ostaa.
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Teknisiä tietoja

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

2008 Softaililla eli Twin Camilla olen ajanut 160.000 km. Huoletonta on ollut ajo. (Huvikseni olen joitain moottorin ja vaihdelaatikon laakereita vaihdattanut.) Kuten tuolla jo todettiin, jos pyörää on edes kohtuudella pidetty, ei 40.000 km ole vielä mitään. Mahdollisimman muuttamaton (tai sitten ihan dealerin tekemiä mietoja muutoksia ellet ole vakuuttunut muutoksentekijän taidoista!). Huoltokirja ei ole välttämätön, moni harrastaa itse ja huolehtii hyvin öljynvaihdoista, mutta kyllähän huoltokirja tämän asian varmistaa. Sen selvittäisin, onko pyörää säilytetty talvet ulkona tai kylmässä katoksessa. Harva näin tekee, mutta joskus on pakko.

Tuo linkkivinkki jo edellä olikin:
http://www.harrika.fi/juttutupa/viewtop ... 4b#p295571
Avatar
jty
Viestit: 495
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Teknisiä tietoja

Viesti Kirjoittaja jty »

Komppaan edellisiä ja lisään että optimaalinen ostos mun mielestä on ruiskulla varustettu (eli 2000-luvun puolella valmistettu) laite joka muuten muokkaamaton mutta avarammat pakoputket (joissa mukava matala soundi niin ei ajan kanssa rupee ärsyttään) eli ns. Stage 1 viritys. Tai sit jos on enemmän muokattu, vaihdettu ilmanputsari tms niin haluaisin nähdä dynolapun eli varmistaa että ruiskunohjauspalikat säädetty dynossa. En mitenlään dissaa kaasarivehkeitä, mutta niitten potentiaalinen jatkokehitys on hankalampaa.
Kuitenkin HD:n suurin etu ehdottomasti on että ihan sama minkä ostat, sen saa itse laitettua kuntoon ja samalla saa kaksi harrastusta. Tosin etenkin facebookin neuvoissa vastuu on täysin kuulijalla, tällä foorumilla notkuu enää vanhat sedät joista monet on purkanut ja koonnut koko laitteen ite joten oikea paikka kysyä.
pasiolavihalonen89
Viestit: 2
Liittynyt: 14:40 18.03.2022.

Re: Teknisiä tietoja

Viesti Kirjoittaja pasiolavihalonen89 »

Kiitosta vaan paljolti! Vinkit ja linkit on nyt kahmittu ja kahlattu. Paljon tietoo saanu näin ekaksi tieliikenne vehkeeksi. Kelekat ja autot on lähinnä ollu tuttuja mutta tää pyörä harrastus, on se mikä on vähemmälle jääny. Kattellu ja soitellukkin yhestä Softail -05 joka olis just orkiksena. Mutta tais olla vain putket vaihettuna ja originaalit saa matkaan, elikäs tallella on. Nyt vaan kunhan saa kortin viä hoijettua loppuun, niin alkaa se taalan vaihto kamppeeseen. Kiitos suuresti. Ja tuun kyllä hyödyntään ja kyseleen vielä foormilla asioita joita tehen kamppeen kanssa.
Vastaa Viestiin