Roadside motorcycle inspections in Denmark

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4850
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Tanskanmaan meininkiä. Voipi poistaa jos tää on täällä jo, mie en löytäny... :roll:

:arrow: Roadside motorcycle inspections in Denmark
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja Springer »

Millähän oikeudella ne veisi vierasmaalaisia pyöriä tarkistuksiin jos siinä ei ole poliisia mukana?
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1612
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Kukin valtio voi lakeja laatiessaan antaa erilaisia valtuuksia erilaisille tahoille. Ei tuosta jutusta auennut, kuinka homma oikeasti menisi. Jossain kohtaa sanottiin, että jos on poliisi mukana tarkastuksissa, niin voidaan tiketti kirjoittaa erinäisistä jutuista. Eli ei liene ihan poliisin valtuuksia tarkastajilla, mutta voi olla oikeuksia esim. estää ajaminen.

Aina kun mennään toisen valtion alueelle, on siellä noudatettava sen maan lakeja ja viranomaiset voivat ulkomaalaisia kohtaan toimia samalla tavalla kuin omiansa kohtaan. Ellei ole toisin jossain sanottu, esim. liikenteestähän on paljon kirjattu poikkeamia. Ajoneuvojen varustuksista ja ominaisuuksista on usein ulkomaisilla helpotuksia jos maassa on jotain muista maista poikkeavia määräyksiä.

Olisikohan uutisankka, en vielä huolestuisi. Ja mikäs hätä minulla kun on lainmukainen ajoneuvo, tai ainakin melkein...
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Taitaa olla samassa laissa muutakin. Toisen uutisen mukaan ajoneuvo voidaan takavarikoida ja myydä poliisin toimesta. Rikkeeksi riittää jos esim ajat yli 200km/h Tai 100 yli rajoituksen.
Pyörän rekisteröintimaalla tai omistajalla ei ole merkitystä. Eli vaikka saksalaisella vuokrapyörällä täräytät Jyllannissa kaksi markkaa lasiin, niin reki lähtee nimismiehen mukana ja itselle jää sakkojen lisäksi korvausvelvollisuus.
Upea lakikokonaisuus.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Highwayman
Viestit: 103
Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
Paikkakunta: Long Lonesome Highway

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja Highwayman »

LeClerc kirjoitti: 21:34 11.03.2022. Taitaa olla samassa laissa muutakin. Toisen uutisen mukaan ajoneuvo voidaan takavarikoida ja myydä poliisin toimesta. Rikkeeksi riittää jos esim ajat yli 200km/h Tai 100 yli rajoituksen.
Ei haittaa. Harrikalla ei toteudu kumpikaan... :wink:
My way or the Highway...
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Mutta jos siinä tutkan kohdalla just joku sukijaki pyyhkäsee 295m/s ohi ja leima tulee omalle kohdalle? Pyörä on paalissa ennen kuin kerkeää silli-leipä sanoa tanskaksi :mrgreen:
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Avatar
JKKo
Viestit: 1733
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja JKKo »

LeClerc kirjoitti: 00:23 12.03.2022. Mutta jos siinä tutkan kohdalla just joku sukijaki pyyhkäsee 295m/s ohi ja leima tulee omalle kohdalle? Pyörä on paalissa ennen kuin kerkeää silli-leipä sanoa tanskaksi :mrgreen:
Moottoripyöräily on vaarallista.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
KariFS
Viestit: 559
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Highwayman kirjoitti: 23:36 11.03.2022.
LeClerc kirjoitti: 21:34 11.03.2022. Taitaa olla samassa laissa muutakin. Toisen uutisen mukaan ajoneuvo voidaan takavarikoida ja myydä poliisin toimesta. Rikkeeksi riittää jos esim ajat yli 200km/h Tai 100 yli rajoituksen.
Ei haittaa. Harrikalla ei toteudu kumpikaan... :wink:
No ei ainakaan Tanskan kokoisessa maassa :lol:
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
JKKo
Viestit: 1733
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja JKKo »

KariFS kirjoitti: 15:19 12.03.2022.
Highwayman kirjoitti: 23:36 11.03.2022.
LeClerc kirjoitti: 21:34 11.03.2022. Taitaa olla samassa laissa muutakin. Toisen uutisen mukaan ajoneuvo voidaan takavarikoida ja myydä poliisin toimesta. Rikkeeksi riittää jos esim ajat yli 200km/h Tai 100 yli rajoituksen.
Ei haittaa. Harrikalla ei toteudu kumpikaan... :wink:
No ei ainakaan Tanskan kokoisessa maassa :lol:
Kyllä 883/1200/turbolla. Ei tosin ole mitattu, mut se minkä km/h mittarista ja perstuntumalla on tieto, niin vaihde 4/5 loppuu 6500 rajoittimella ennen kuin moottoritielle vievä ramppi. Ja se on jo jtkn 200..
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Pertti
Viestit: 5959
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kyllä CVO ainakin kulkis, jos ei olisi 180 km/h rajoitinta.
Kiihtyy melkoisen tehokkaasti siihen asti, mutta sitten meno loppuu kuin seinään.
Rajoittimen ohituspalikasta en ole kuullut, mutta kai sellainenkin pian keksitään.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
JKKo
Viestit: 1733
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Pertti kirjoitti: 10:52 13.03.2022. Kyllä CVO ainakin kulkis, jos ei olisi 180 km/h rajoitinta.
Kiihtyy melkoisen tehokkaasti siihen asti, mutta sitten meno loppuu kuin seinään.
Rajoittimen ohituspalikasta en ole kuullut, mutta kai sellainenkin pian keksitään.
Se ei siis ole säädettävissä tehtaan myymillä lisenssiohjelmilla, millä saa muutelluksi sitä sun tätä? Vai joko nekin välineet ovat historiaa?

Edit. Googgeloin. Fuelpakissa on speed limiter removal. Oikeasti se vaan siirtää rajoitinta, mutku 180 km/h rajoitin muuttuu 255 km/h (158 MPH) rajoittimeksi, se on useimmissa tapauksissa ihan sama kuin kokonaan poisto.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Pekka L
Viestit: 422
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Nopeusrajoittimen saa pois, ilman mitään lisärasioita.
Ainakin multa penkittäjä kysyi, että poistetaanko samalla.
Mulla tais olla joku aavistus näiden tanskalaisten touhuista, niin käskin jättää ennalleen... 8)
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
JKKo
Viestit: 1733
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Pekka L kirjoitti: 16:17 13.03.2022. Nopeusrajoittimen saa pois, ilman mitään lisärasioita.
Ainakin multa penkittäjä kysyi, että poistetaanko samalla.
Mulla tais olla joku aavistus näiden tanskalaisten touhuista, niin käskin jättää ennalleen... 8)
Tanskan läpi rajoitinta vasten.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4850
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Roadside motorcycle inspections in Denmark

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Pekka L kirjoitti: 16:17 13.03.2022. ... Mulla tais olla joku aavistus näiden tanskalaisten touhuista, niin käskin jättää ennalleen... 8)
Miun rajallisen järjenjuoksun mukkaa, millää ajoneuvolla ei oo 'pakkoa' aijjaa kaasupohjassa :?: :!: :roll: :wink:
Camaro kulkee 'autobahn':illa navin mukkaa 263km/h, Suåmessa ei tarvii etes koittaa... :(
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Vastaa Viestiin