Sivu 4/7

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 08:44 09.02.2022.
Kirjoittaja jannejk
Talvella ei tosiaan ole ruuhkaa dynomestoihin ja ajat saa aika äkkiä. Siksi tämä on hyvä aika hoitaa homma. Omaan Dynaan vedettiin sisäänajokartat tässä talvella ja kohta menee Buell säädettäväksi. Ainakin nämä tehdään sisätiloissa lämpimässä hallissa. Varmaan eroja voi olla jos se kesähelteessä säädetään. Toisaalta jos koko ajokautta miettii niin taidetaan kokonaisuudessaan olla lähempänä niitä hallin lämpötiloja tai alle kuin kesän hellepäiviä :D

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 21:09 09.02.2022.
Kirjoittaja razz3
jannejk kirjoitti: 08:44 09.02.2022. Talvella ei tosiaan ole ruuhkaa dynomestoihin ja ajat saa aika äkkiä. Siksi tämä on hyvä aika hoitaa homma. Omaan Dynaan vedettiin sisäänajokartat tässä talvella ja kohta menee Buell säädettäväksi. Ainakin nämä tehdään sisätiloissa lämpimässä hallissa. Varmaan eroja voi olla jos se kesähelteessä säädetään. Toisaalta jos koko ajokautta miettii niin taidetaan kokonaisuudessaan olla lähempänä niitä hallin lämpötiloja tai alle kuin kesän hellepäiviä :D
Juurikin näin! 8) joo suomen ajokauden keskilämpötila varmaan alle 20 ku yli :lol:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 22:38 09.02.2022.
Kirjoittaja UrpoTJ
Jos halli on lämmin eli dynohuoneen pakokaasunpoiston korvausilmaa ja moottorille johdettavaa jäähdytysilmaa ei oteta suoraan lämmittämättömänä ulkoa (niinkuin joissain pajoissa otetaan) niin dynotus onnistuu varmaan riittävällä tarkkuudella talvellakin.

Jos pilkkuja viilataan, niin tuloksiin vaikuttaa myös ilman kosteus, joka on hallissa sisälläkin talvella hyvin pientä. Tämähän ei välttämättä vaikuta parametreihin, mutta lapussa luvut voivat olla esim. kesällä hyvin kostealla jonkun prosentin pienempiä verrattuna kuivaan ilmaan.

Joissain dynolaitteissa taitaa olla lämpötila- ja kosteusanturit, joiden mukaan lukemia ohjelmallisesti korjataan. Dynottaja varmaan tietää mitä tekee.

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 22:56 12.02.2022.
Kirjoittaja razz3
Ja jatkuu..

Eilen hain kaasuläpän koneistajalta ja aika seppä olikin kun sai leivottua tosta orkkis 50mm kaasuläpästä 54 millisen ! Katotaan mihin se piisaa, voipi olla että on jopa just eikä melkeen riittävän iso! :)

Kuva

Eilen sain myös kannet koneistamolta, yks pakoventtiili oli vääntynyt jostain syystä joten se piti vaihtaa uuteen, ja uus venttiili löytyikin nopeesti samana päivänä vieltä Ihala Chopperssilta.
Nyt on sit kaikki kunnossa ja viimisen päälle 8)

Kuva

Tänään sitten tietysti panin kannet paikoillensa uusien Cometicin metallitiivisteiden kera

Kuva

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 23:06 12.02.2022.
Kirjoittaja razz3
Kun yhteen viestiin mahtuu vaan kolme kuvaa niin jatketaan tähän lisää :lol:

Tänään myös reippailin sen verran ahkerasti että nyppäsin t-palat veke ja kävin prässäilemässä niihin uudet laakerit ja sen jälkeen vielä naputtelin vanhat laakerinpuolikkaat rungosta irti ja uudet paikoillensa, meni vähän turhankin näppärästi toi homma :lol:

Kuva

Tänään myös mallailin buellin vannetta uusin silmin ja nyt se näyttää siltä että sen vois jopa saada kohtuu iisisti paikoillensa, tarvii vaan rattaan taakse (ja tietty eteen), isomman jarrulevyn ja mahdollisesti pitäs heivata ABS pois käytöstä myös (tätä suunnitelin kyllä jokatapauksessa vaikkei tuota vannetta tohon tuliskaan).

Kuva

Ja koska kuvat on kivoja niin tässä vielä kuva siitä pakoventtiilistä :lol:

Kuva


Teinpähän muuten instagram tilinkin tälle rakennelmalle jos joku haluaa seurailla niin se löytyy nimellä --> rubertcustom
Huonoja juttuja, huonoa englantia ja huonoa suomenkieltä luvassa takuulla :lol:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 09:41 14.02.2022.
Kirjoittaja jannejk
Minkähintainen operaatio on tuo läppärungon suurentaminen?

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 09:53 14.02.2022.
Kirjoittaja UrpoTJ
Nimimerkillä itselläkin kokemusta tällaisesta rakentelun riemusta kun on niin ymmärrän kaiken mahdollisen parantamisen! Todellisuudessa ei taida tuolla läppärungon suurentamisella olla kovin suurta merkitystä kun kone suurenee 103" > 107". Varsinkaan jos ei olisi tekemässä korkeakierroslukuista tehokonetta. Ne jotka hakevat vääntökonetta ja vääntökäyrää tuolla 2500...4000 kierroksen seudulla eivät ainakaan rungon suurentamisesta taida juurikaan hyötyä, niillä kierroksilla mahtuu kakku pienemmästäkin reiästä. Mutta hieno se on, hienosti onnistui!

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 20:45 14.02.2022.
Kirjoittaja razz3
jannejk kirjoitti: 09:41 14.02.2022. Minkähintainen operaatio on tuo läppärungon suurentaminen?
300€ eli ei paha minusta jos vaikka vertaa aftermarket läppärunkoihin joita tällähetkellä tosi huonosti edes saa.

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 20:50 14.02.2022.
Kirjoittaja razz3
UrpoTJ kirjoitti: 09:53 14.02.2022. Nimimerkillä itselläkin kokemusta tällaisesta rakentelun riemusta kun on niin ymmärrän kaiken mahdollisen parantamisen! Todellisuudessa ei taida tuolla läppärungon suurentamisella olla kovin suurta merkitystä kun kone suurenee 103" > 107". Varsinkaan jos ei olisi tekemässä korkeakierroslukuista tehokonetta. Ne jotka hakevat vääntökonetta ja vääntökäyrää tuolla 2500...4000 kierroksen seudulla eivät ainakaan rungon suurentamisesta taida juurikaan hyötyä, niillä kierroksilla mahtuu kakku pienemmästäkin reiästä. Mutta hieno se on, hienosti onnistui!
Säätäjä sano että toi läppärunko just nimenomaan olis pullonkaulana hevosten suhteen tässä mun setupissa. Meinas että ilman läppärungon suurentamista ei paljoa yli sadan takapyörähevosen päästä :cry:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 22:25 14.02.2022.
Kirjoittaja UrpoTJ
Uskon säätäjää. Hän varmaan ymmärtää koko setupinkin paremmin. Jos haetaan hevosvoimia, esim. yli 4000 r/min niin suuremmasta läppärungosta on hyvinkin hyötyä. Tulee varmaan parempi lukema dynolappuun. Oikeasti kun läppärunko on nyt isompi niin parempi tulee!

Itse kun ajelen matkaa, niin minun TC tuunattiin kierrosalueelle 2500...4000 r/min hyvää vääntöä tavoitellen, ja sopiva minulle tuli. Silloin todettiin, että ei ole iloa läppärungon suurentamisesta, noilla kierroksilla mahtuu 50 mm:stä riittävästi ilmaa. Kone on tosin vaan 103", nokat vaihdettu ja kannet SE ym. pientä.

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 08:25 15.02.2022.
Kirjoittaja jannejk
razz3 kirjoitti: 20:45 14.02.2022. 300€ eli ei paha minusta jos vaikka vertaa aftermarket läppärunkoihin joita tällähetkellä tosi huonosti edes saa.
Okei. Omassa TC88 Dynassa oli vakio läppärunko 44mm ja moottorirakentaja oli kanssa sitä mieltä että isommasta on hyötyä. Pyörään tuli sitten Screaming Eaglen 58mm läppärunko + suurempi imusarja. Jolloin saatiin imukanavaa koko matkalta suurennettua. Toki omassa moottorissa on jo kohtuu suuret muutokset muutenkin :)

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 08:38 15.02.2022.
Kirjoittaja JKKo
UrpoTJ kirjoitti: 22:25 14.02.2022. Uskon säätäjää. Hän varmaan ymmärtää koko setupinkin paremmin. Jos haetaan hevosvoimia, esim. yli 4000 r/min niin suuremmasta läppärungosta on hyvinkin hyötyä. Tulee varmaan parempi lukema dynolappuun. Oikeasti kun läppärunko on nyt isompi niin parempi tulee!

Itse kun ajelen matkaa, niin minun TC tuunattiin kierrosalueelle 2500...4000 r/min hyvää vääntöä tavoitellen, ja sopiva minulle tuli. Silloin todettiin, että ei ole iloa läppärungon suurentamisesta, noilla kierroksilla mahtuu 50 mm:stä riittävästi ilmaa. Kone on tosin vaan 103", nokat vaihdettu ja kannet SE ym. pientä.
Pienempi on parempi suurimman osan aikaa. Kaasukahvan liikkeet ovat isompia perusajoalueella. Toki sieltä ihan ylhäältä löytyy lisää voimaa - ihan viimeiseltä tuhannelta - mutta kauanko se BT siellä käy?

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 08:52 15.02.2022.
Kirjoittaja -Harikka-
JKKo kirjoitti: 08:38 15.02.2022. ... Toki sieltä ihan ylhäältä löytyy lisää voimaa - ihan viimeiseltä tuhannelta - mutta kauanko se BT siellä käy?
Kuva

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 10:53 15.02.2022.
Kirjoittaja KariFS
JKKo kirjoitti: 08:38 15.02.2022. Pienempi on parempi suurimman osan aikaa. Kaasukahvan liikkeet ovat isompia perusajoalueella. Toki sieltä ihan ylhäältä löytyy lisää voimaa - ihan viimeiseltä tuhannelta - mutta kauanko se BT siellä käy?
Riippuu mistä roikkuu :lol:

https://youtu.be/khauTYkyR4w

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Lähetetty: 11:09 15.02.2022.
Kirjoittaja razz3
UrpoTJ kirjoitti: 22:25 14.02.2022. Uskon säätäjää. Hän varmaan ymmärtää koko setupinkin paremmin. Jos haetaan hevosvoimia, esim. yli 4000 r/min niin suuremmasta läppärungosta on hyvinkin hyötyä. Tulee varmaan parempi lukema dynolappuun. Oikeasti kun läppärunko on nyt isompi niin parempi tulee!

Itse kun ajelen matkaa, niin minun TC tuunattiin kierrosalueelle 2500...4000 r/min hyvää vääntöä tavoitellen, ja sopiva minulle tuli. Silloin todettiin, että ei ole iloa läppärungon suurentamisesta, noilla kierroksilla mahtuu 50 mm:stä riittävästi ilmaa. Kone on tosin vaan 103", nokat vaihdettu ja kannet SE ym. pientä.
Joo hän kyllä tietää mitä tekee kun noilla hommilla oman elantonsa tienaa :)
jannejk kirjoitti: 08:25 15.02.2022. Okei. Omassa TC88 Dynassa oli vakio läppärunko 44mm ja moottorirakentaja oli kanssa sitä mieltä että isommasta on hyötyä. Pyörään tuli sitten Screaming Eaglen 58mm läppärunko + suurempi imusarja. Jolloin saatiin imukanavaa koko matkalta suurennettua. Toki omassa moottorissa on jo kohtuu suuret muutokset muutenkin :)
Näissä uudemmissa kaasuläppä ja imusarja on samaa puuta niin ei saa erilleen toisistaan niinkuin vanhemmissa :) tollanen vanhempi sarja ois ollu helpompi portatakkin. mut koko sarja mulla nyt työstetty niin katsotaan mihin se piisaa :twisted:

JKKo kirjoitti: 08:38 15.02.2022. Pienempi on parempi suurimman osan aikaa. Kaasukahvan liikkeet ovat isompia perusajoalueella. Toki sieltä ihan ylhäältä löytyy lisää voimaa - ihan viimeiseltä tuhannelta - mutta kauanko se BT siellä käy?
kyllä mä näkisin että 54mm on vielä pieni :lol: Ajotavastahan se on kiinni loppujenlopuks, mä en henk koht halua sellasta 1500-3000 ajoaluetta :roll: