V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja marko69 »

AED5540B-4AAE-4A13-A3C4-D0D89473A0AE.jpeg
2B8FD665-CEF7-4496-A96B-B1CCD0C7DB79.jpeg
4C17C0BC-74B1-4E15-937E-C1A479780A3F.jpeg
Asennettiin sellainen ja nyt hiukan kyselisin josko joku joka tehnyt saman voisi kertoa kuinka toteutti stopparin kolmiopalalle ettei osu tankkiin. Muutama hyvä kuva jo jelppaisi ja ehkä mittoja?

Laitoimme tuollaisen laakerin jotta kävi paikalleen…
Viimeksi muokannut marko69, 12:09 18.11.2021.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Niin siis onko tuo laakeri tuossa väliholkkina asteellisille t-paloille? Onko tuo millainen keula muuten, onko noista asteista jotain geometristä hyötyä? Jos keula on ihan perinteisen mallinen 49 mm keulaputkilla voisi tuossa käyttää vaikka streetbobin/vastaavan 0 asteisia t-paloja.
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Minullekaan ei oikein auennut, mitä kuvassa on.
Jos alakappale on nyt paikallaan, niin kauas jää stopparit, eikä aivan helposti onnistu.
Onko siinä holkki siksi, että rodin ohjausakseli on pitempi....jos on, niin laittaisin kyllä holkin yläpuolelle.
moderattori

Romu rauhoittaa!
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Juurikin vrodin akseli on pidempi ja se joka keulan asensi laittoi väliin passelin laakerin ja nyt mietin miten toteuttaisin stopparit ettei kolmio osu tankkiin…keula on tietääkseni alkupään perinteinen vrodien malli tuplajarruilla.



En ole niin hyvä näissä joten arvelin hiukan tätä kautta kysäistä neuvoja
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Kiwi kirjoitti: 23:30 17.11.2021. Niin siis onko tuo laakeri tuossa väliholkkina asteellisille t-paloille? Onko tuo millainen keula muuten, onko noista asteista jotain geometristä hyötyä? Jos keula on ihan perinteisen mallinen 49 mm keulaputkilla voisi tuossa käyttää vaikka streetbobin/vastaavan 0 asteisia t-paloja.

T-palat pitäisi olla myös orkkikset sen enempää on osaa nyt sanoa,
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Pertti kirjoitti: 07:25 18.11.2021. Minullekaan ei oikein auennut, mitä kuvassa on.
Jos alakappale on nyt paikallaan, niin kauas jää stopparit, eikä aivan helposti onnistu.
Onko siinä holkki siksi, että rodin ohjausakseli on pitempi....jos on, niin laittaisin kyllä holkin yläpuolelle.
Alakappale paikoillaan ja holkki juurikin siksi että ohjausakseli on pidempi. Pitää hiukan pähkäillä tuota holkin laittoa yläpuolelle kuinka se toimisi….
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Onkohan mahdollista/järkevää lyhentää ohjausakselia?

Keula on muistaakseni mallia 2002-2006
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Jos paloissa on asteita niiden väliä ei voi muuttaa.

Ja jos niille asteille ei ole tarvetta hankkisin jostain uudemman Dynan/Softailin 49 mm putkille tarkoitetut t-kappaleet.
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Kiwi kirjoitti: 21:11 18.11.2021. Jos paloissa on asteita niiden väliä ei voi muuttaa.

Ja jos niille asteille ei ole tarvetta hankkisin jostain uudemman Dynan/Softailin 49 mm putkille tarkoitetut t-kappaleet.
Onkohan millään muotoa merkitty jos paloissa on asteita?
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

V-Rodin orkkiksissa muistaakseni on. Näkee siitä että yläpalan tasopinta ei ole saman suuntainen ohjausakselin pään kanssa.
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Kiwi kirjoitti: 22:25 18.11.2021. V-Rodin orkkiksissa muistaakseni on. Näkee siitä että yläpalan tasopinta ei ole saman suuntainen ohjausakselin pään kanssa.
Ok, kiitos sinulle
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Minkähänlaiselta näyttäis, jos laittaisi nuo lisäpalikat yläpuolelle molemmat?
Silloin olisi helpompi toppareiden kanssa....voisivat toimia jopa ilman muutoksia.
Samalla voisi noiden näkyvien laakerien tilalle teettää kunnollisen holkin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Pertti kirjoitti: 08:53 19.11.2021. Minkähänlaiselta näyttäis, jos laittaisi nuo lisäpalikat yläpuolelle molemmat?
Silloin olisi helpompi toppareiden kanssa....voisivat toimia jopa ilman muutoksia.
Samalla voisi noiden näkyvien laakerien tilalle teettää kunnollisen holkin.
Meinaat siis että laakeri pois ja yläkolmiopala normisti paikoilleen ja sit kiinnitysmutterin alle sopiva holkki?
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Juuri niin.
Tietenkin pitää emäputkessa olla sopivat laakerit, mutta niin varmaan on nytkin.
Siis "lisälaakerit" vaan täytteenä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
jeku
Viestit: 159
Liittynyt: 21:46 30.04.2007.
Viesti:

Re: V-rodin keula tuplajarruille 1995 Softailissa

Viesti Kirjoittaja jeku »

Alat-kappale normisti paikalleen ilman lisälaakeria,ylät-kappaleen alle sopivan pituinen holkki ja kiristys,ylät-kappale paikoilleen...eikös nuo topparit silloin asetu kohdilleen?
Vastaa Viestiin