Sivu 6/8

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 22:25 01.09.2021.
Kirjoittaja UrpoTJ
Minulla oli sytytysongelmia ja Loimaalla minulle myös kerrottiin että jos molemmat tulpat on irti tulpanreijistä eli reiät tyhjinä, tulpat johdoissa kiinni ja maadutettu niin ei tule kipinää. Moni on kuulemma tällä vanhalla mopedimenetelmällä tuominnut sytyspuutteen aiheettomasti.

Täytyy oikein selvittää mistä ohjausyksikkö ymmärtää jättää tällöin sen kipinän antamatta.

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 22:32 01.09.2021.
Kirjoittaja UrpoTJ
Vuppe kirjoitti: 22:12 01.09.2021. Jep. Tai laittaa testerin tulpan ja piuhan väliin.
Minullapa on tällainen "kynä" jolla näkee johdon päältä meneekö siellä pulssi. Toimii 2008 TC:ssä ja museovehkeissä.
https://www.hotbike.fi/kauppa/contents/ ... 30716.html

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 16:43 02.09.2021.
Kirjoittaja JKKo
UrpoTJ kirjoitti: 22:25 01.09.2021.
molemmat tulpat on irti tulpanreijistä eli reiät tyhjinä
Ei ole puristuspainetta. Ei tule pyörimisnopeuteen eroa startilla. Ei voi selvittää, kumpiko on menossa työn alle milloinkin. Ei tule kipinää. Jos olisi sekä kammen että nokan anturi, niin heti tietäisi paikkansa, kun nokan anturi on kerran mennyt edeltä ja sitten tullut kammen anturista "puuttuvan hampaan kohta".

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 13:53 03.09.2021.
Kirjoittaja jannejk
Easy Starteilla mennään nyt. Jos ongelmia alkaa ilmenemään niiden kanssa niin vaihdellaan sitten perinteisiin malleihin. Tuo kipinähomma oli uutta itselle kanssa. Jos joskus joutuisi kipinäongelmia metsästämään.

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 10:38 01.10.2021.
Kirjoittaja jannejk
Laitetaan vähän päivitystä. 65t kilometrin perushuolto edennyt koneenkasausvaiheeseen. Tällä kertaa koko homman tekee ammattilanen. Alkuperäistä konetta jäi lopulta lohko, kampura ja jokunen pikkuhilpe. Kampurakin tosin vahvistettu. Billet camplate ja korkeapaineöljypumppu tuli vielä hommattua viimemetreillä. Koneessa ei periaatteessa pitäisi enää olla mitään kovin heikkoa kohtaa. Riippuu nyt sitten keleistä saako sisäänajon vielä ajettua syksyn aikana niin että pyörän saa dynottua.

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 12:01 13.05.2022.
Kirjoittaja jannejk
jannejk kirjoitti: 12:50 31.08.2021. MInkä verran tälläisen Dynan vakiokytkin kestää runtua. Kiinnostaisi nyt ihan käytännön kokemukset että missä teho/vääntölukemissa kytkin alkaa luistaa?
115hp takapyörätehon kohdalla antoi vakiokytkin periksi.

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 23:09 13.05.2022.
Kirjoittaja UrpoTJ
Oliko vakiokytkin ja vakiojousikin?

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 11:32 15.05.2022.
Kirjoittaja ranze
Tykkäsin lukkolevystä mörkömosan kanssa, saattaa olla jopa tallessa vieläkin. Tuli kokeiltua muitakin vaihtoehtoja, ihan hurjimmat on sitten raskaita käyttää mm. liikennevaloissa.

https://www.easternperformance.com/aim- ... 56932.html

Kuva

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 11:34 15.05.2022.
Kirjoittaja jannejk
Täysin vakiokytkin on kyseessä. Ja juuri tuollainen lukkokytkin on nyt tulossa. Itse hain kanssa ratkaisua ettei kytkimestä tulisi turhan jäykkä käytössä.
Kunhan nyt saadaan tämä projekti maaliin niin seuraavaa kysymys on sitten kestääkö hihna? Kovin mielellään en siirtyisi ketjuihin.

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 13:22 15.05.2022.
Kirjoittaja jty
jannejk kirjoitti: 11:34 15.05.2022. Täysin vakiokytkin on kyseessä. Ja juuri tuollainen lukkokytkin on nyt tulossa. Itse hain kanssa ratkaisua ettei kytkimestä tulisi turhan jäykkä käytössä.
Kunhan nyt saadaan tämä projekti maaliin niin seuraavaa kysymys on sitten kestääkö hihna? Kovin mielellään en siirtyisi ketjuihin.
Kestää. Vakiokytkin ja kytkinkoppakin hajoo ensin

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 08:53 16.05.2022.
Kirjoittaja jannejk
jty kirjoitti: 13:22 15.05.2022. Kestää. Vakiokytkin ja kytkinkoppakin hajoo ensin
Hyvä juttu, kun ei oikein ketjujen rasvaaminen kiinnostaisi :)

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 19:04 16.05.2022.
Kirjoittaja ranze
Laitoin 124" yhteyteen ketjukonversion ja rasvarin. Ketjukäyttöön vanhakoppaisen sohvan takahaarukan säätövara on vaatimaton, joten päivitin senkin.

Kuva

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 21:49 17.05.2022.
Kirjoittaja jannejk
Musta alkaa tuntua että Ranze on harrastanut tätä hommaa joskus ihan kohtuullisella budjetilla :lol:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 04:34 18.05.2022.
Kirjoittaja ranze
Isä opetti että raha ei ole raudassa hukassa. :wink:

Moottoriporno maksaa, nykyään oon pikemmin downgreidaillut. Viimeksi strokatun pannun takaisin alkuperäisiin mittoihin. Nuo viripalikat on olleet käytettynä kysyttyä kamaa, joten tulee sieltä jotain takaisinkin.

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Lähetetty: 17:18 20.06.2022.
Kirjoittaja jannejk
EasyStarteista voisi vähän laittaa juttua kun nyt on useampi tuhat ajeltu ja aika monta starttia tapahtunut. Pääsosin käynnistys toimii hyvin. Kylmänä lähtee heti käyntiin kun kone vähän pyörähtää. Kun moottori on lämmin niin välillä lähtee helposti ja välillä saa hetken sahata. Sitten on tullut niitä tilanteita että ei lähde sitten millään. Niin kuin täällä on ollu puhetta niin pitkä sahaaminen ei auta mitään. Paras kikka tähän tilanteeseen kun pyörä ei halua lähteä käyntiin on se kun avaa kaasua. Silloin tulee sylinteriin enemmän täyttöä ja pyörä lähtee käyntiin melko helposti.

Mutta kaikenkaikkiaan olen tosi tyytyväinen näihin nokkiin. Startti pääsee kyllä todella helpolla.