JKKo kirjoitti: ↑14:05 25.06.2021.
Kun noin paljon panostaa, niin pakettiin varmaan mahtuisi jo kolmannen osapuolen tuottama moottorinohjain. Saattaahan sitä originaaliakin pystyä muokkaamaan, en tunne asiaa.
Joko sellainen missä vedetään koko softa uusiksi alkuperäiseen kompuutteriin esim TechnoResearch tai sitten vaihdetaan koko moottoriohjain. Näihin pitää perehtyä kanssa paremmin. Mitään alkuperäisen rinnalle tulevia purkkavirityksiä ei tule. Sellainen mikä olisi riittävän hyvä mutta ei turhaan ylimitoitettu.
Eli nyt voisi olla seuraava kokoonpano
- S&S 100" 10.5:1
- S&S 585 easy start chain drive
- TC96 kannet teetetään tähän kokoonpanoon sopiviksi
- Uusi moottorinohjaus
Sinne varmaan pitäis tietokoneella napauttaa että sähköiset puolipuristimet käytössä ja käyntiin lähtö olisi mahdollista? Ruisku TC koneississa pitäisi kipinän tarkistus tehdä varatulpilla, toiset kansissa. En nyt muista mistä se sen hoksaa, olisko jotenkin normaalia nopeampi kierrosluku startatessa tai jotain.
En ajatellut pinionia mitata. Jos tulee ketjunokat niin onko sillä isoa merkitystä?
Tieto lisää tuskaa. Toki ketjukäyttö antaa enemmän anteeksi, mutta välyshän siellä täytyy olla jotta viipottava pinioni mahtuu pyörimään.
Kasiparin kampura voipi nyrjähtää ilman virityksiäkin. Jotkut hitsaa kammen tapit. Oon samalla vaivalla pistänyt aina sössön strokekampuran. Itseasiassa mulla on nurkissa yksi 30 tonnia ajetusta kasiparista otettu HD:n kampura noista vaihdoista. Se vaan että kun homma karkaa lapasesta niin tulee se ns. hintoihinsa.
Se vaan että kun homma karkaa lapasesta niin tulee se ns. hintoihinsa.
Tätä olet Ranze sanonut monet kerran ja tämän uskon täysin! Itselläkin hommat lähtee äkkiä laukalle . Ostokiimassa kun sain niin hyvän tarjouksen tuo S&S 100" kitistä nyt siinä nyt sitten on. Olin jo välissä järkeillyt että big bore saa jäädä ja tehdään 88:n päälle koko homma. Toisin kävi. Katselin vähän jotain dynokäppyröitä niin taitaa nuo tehot tosiaan mennä vähän yli mitä olin ajatellut.
Ja tieto tosiaan lisää tuskaa En tuota konetta kyllä ajatellut avata ja jos siellä joku paikka pettää niin sitten on pakko tehdä uusia suunnitelmia. Yksi voisi olla tosiaan sen S&S:n stroke kampura + timken konversio.
No esim tuossa mun leivoksessa on vain orkkis sytkäanturi kertomassa eculle moottorin paikkatiedon. Startatessa menee useampi kierros, ennen kuin 315-405 väli on varma ja laite päästää kipinät ja bensat liikkeelle.
JOS puolipuristin / helppostarttinokka tekee käyntiin pyörityksestä tunteettoman, voin eculta jäädä paikkatieto tuntematta. Ei lähde käyntiin.
Paras olisi kammelle tiuhahampainen anturi paikkaa varten ja nokalle toinen ”kumpi kierros nyt on”, mut näissä ei taida olla semmoisia edes tehtaalta.
Voi olla että ECU:n valinta päätyy Thundermaxiin laajakaista lambdoilla. Pikagooglauksella näyttäisi aika hyvältä vaihtoehdolta vaikka en mikään ekpertti näiden kanssa olekkaan. Hyvä puoli on että itsellä on moneen asiaan kontrolli tämän jälkeen. Kovasti väitetään että olisi itseoppiva ja dynotusta ei tarvita? Joka tapauksessa onhan se dynottava että näkee mitä sieltä sitten on ulosmitattu.
Mutta mietitään vielä. Alkaa budjetti juosta kohta jo liian kovaa
Vaikuttaa järkikamppeelta. On tehty plug’n’play pyörämalliin sopivaksi, joten jää varsinaiset sähkötyöt pois. Ja todennäköisesti löytyy asetukset siihen, että lähtee käyntiin ja vielä säätämään itsensä. Ja varsin todennäköisesti ei tule pullonkaulaksi virittelyn jatkuessa eteenpäin.
jannejk kirjoitti: ↑10:41 27.06.2021.
Voi olla että ECU:n valinta päätyy Thundermaxiin laajakaista lambdoilla. Pikagooglauksella näyttäisi aika hyvältä vaihtoehdolta vaikka en mikään ekpertti näiden kanssa olekkaan. Hyvä puoli on että itsellä on moneen asiaan kontrolli tämän jälkeen. Kovasti väitetään että olisi itseoppiva ja dynotusta ei tarvita? Joka tapauksessa onhan se dynottava että näkee mitä sieltä sitten on ulosmitattu.
Mutta mietitään vielä. Alkaa budjetti juosta kohta jo liian kovaa
Suosittelen kyl mieluummin tuota aiempaa ajatustas technoresearchista ja pätevästä kaverista joka ajaa sen kohdalleen dynossa ja laittaa sytytyskartat kohdalleen. Kustannustehokkainta ja jää aikaa ajamisellekin.
Taustaks, mulla on screamin eagle pro super tuner ja nykyisen kartan versio jotain yli 300. Tohon sun applikaatioon toi on kustannustehokkainta. Miks maksaisit laajakaistoista kun riittää että dynottajallas on ne ja niillä ajetaan sun Delphin VE kartta kohdalleen.
Tämä täysin on totta. Tarkoitus on kasata pyörä uusilla osilla, säädättää se ammattilaisella ja ajaa. Ei pitkin kesää kerätä karttoja ja räplätä tietokonetta . Thundermaxia ajattelin vaan että jos olisi ajon aikana tarjonnut jotain parempaa kuin muut. Mutta tuskin siitä mitään enempää ajossa huomaa esim verrattuna oikein säädettyyn technoresearchiin. Mitään jatkovirityksiä en usko että on tulossa enää.
Nythän on tuossa on stage1 ja power commander III. Lambdat on hukattu matkan varrella jonnekkin. Technoresearchin kanssa olisi syytä varmaan nekin olla paikallaan? Vai onko merkistystä sen jälkeen kun säädöt on ajettu säätäjän laajakaistoilla?
Olin jo vähän kallistunut tuon Dynojet Power Visionin suuntaan. Siinä olisi tullut tuo näyttö mistä olisi voinut nähdä jotain asioita. Mutta en tiedä onko silläkään loppupeleissä mitään merkitystä. Mitään autotunea en siinäkään olisi käyttänyt vaan dynoon pyörä.
Ranzen mainitsema kampuraongelma jäi sen verran kummittelemaan takaraivoon että piti vielä vähän tutustua aiheeseen ja nyt ymmärrän mistä pinion heitto kielii. Tuo hitsaus olisi tietty aika edullinen tapa lisätä vähän varmuutta koneeseen.
Onko täällä ketään TC88 virittäjää kellä limppu olisi pettänyt? Ja missä tehoissa on pyörässä liikuttu sillä kohtaa?
Ammattihitsareita löytyy kaveripiiristä, mutta vaatikko tuo limppu jotain hitsauksen jälkeen? Esim tasapainottamista tms?
Jos se vipattaa niin pitää tietty oikoa ennen hitsausta. Youtubessa on myös video jossa verrataan sössöä ja hitsattua sekä hitsaamatonta. Aika vähän se hitsaaminen lopulta auttoi.
Disclaimeri: Sössönkään kampurat ei ole enää niin hyviä kuin ennen. Uudet ovat kolmiosaisia. Vanha malli oli viidestä osasta, jolloin sen korjaaminen on helpompaa. Pystyi vaihtamaan pelkän pinioninkin. Mulla molemmat strokekampurat oli juuri noita vanhempia. Toisen löysin NOS palikkana.
Pinionin heiton jälkeen kone alkaa käsittääkseni huohottaa ja sumppuuntuu. Tulee helpoiten kun takarengas saakin yhtäkkiä pitoa.
jannejk kirjoitti: ↑08:47 28.06.2021.
Tämä täysin on totta. Tarkoitus on kasata pyörä uusilla osilla, säädättää se ammattilaisella ja ajaa. Ei pitkin kesää kerätä karttoja ja räplätä tietokonetta . Thundermaxia ajattelin vaan että jos olisi ajon aikana tarjonnut jotain parempaa kuin muut. Mutta tuskin siitä mitään enempää ajossa huomaa esim verrattuna oikein säädettyyn technoresearchiin. Mitään jatkovirityksiä en usko että on tulossa enää.
Nythän on tuossa on stage1 ja power commander III. Lambdat on hukattu matkan varrella jonnekkin. Technoresearchin kanssa olisi syytä varmaan nekin olla paikallaan? Vai onko merkistystä sen jälkeen kun säädöt on ajettu säätäjän laajakaistoilla?
Olin jo vähän kallistunut tuon Dynojet Power Visionin suuntaan. Siinä olisi tullut tuo näyttö mistä olisi voinut nähdä jotain asioita. Mutta en tiedä onko silläkään loppupeleissä mitään merkitystä. Mitään autotunea en siinäkään olisi käyttänyt vaan dynoon pyörä.
Olen siinä käsityksessä että Tmax säätö rajoittuu laajakaistalamdaan. Jos säädätät technoresearchilla ja säätäjä tekee sen aidosti dynossa ja jopa katsoo vielä syttykartan kohdalleen niin Suomen kontekstissa et tarvi ees kapeekaistalambdoja. Sit KUN kuitenkin nälkä kasvaa niin uusiks vaan samaan paikkaan, käsittääkseni ei enää uutta lisenssiä tarvita, pelkkä dynosäätö.
Hevosmiesten tietotoimisto kertoo että pätevä kaveri saa technoresearchilla kartat kuntoon pelkästään maantiellä kun laajakaistat on kiinni mutta ite haluisin kyllä nähdä vedot tehtävän dynossa kaikilla kaasun asennoilla. Paperilla sit afr-käyrä ainakin WOT-vedolla ja sytkäkartat ennen ja jälkeen.
Mut luulenpa ettei noita sytkäkarttoja kukaan jaksa muutella se on niin aikaavievää
Todennäkösesti. Kyl uskon että sillaikin saa ihan kohtuulliseks kunhan osaa ajaa abt kaikilla kaasun asennoilla kierrosalueen läpi. Mikä ei oo kyl kovin yksinkertasta mut en tunne tarkemmin technon virityskäyttöliittymiä, ne kun on tarkotettu ammattilaisille eikä kuluttajille.
Ton technoresearchin on perustanu ukot jotka teki hd:lle screamin eagle tunerit ja maahantuojalta (joka on ollut pitkän linjan ammattivirittäjä) kuulemani mukaan olen vakuuttunut että siinä on kaikkein järkevin viritysratkaisu etenkin täällä missä korkeuserot on pienet ja bensa vakiolaatuista
Kyllähän tämä dynossa lopuksi säädetään ammattilaisen toimesta. Siinä kohtaa ei enää tarvi säästää tässä konkurssissa . Ja toki vähän kiinnostaa että millaista käyrää se moottori sen jälkeen kirjoittaa.
Jollain tavalla alkaa nyt olla hahmottua mitä tehdään. Nokkaa vielä pähkäilen, tuo 585 ei oikein sovellu siihen mitä olen hakemassa. Vaihtoehtoja on.