SB TC88 -> S&S 100" big bore

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Tämäkin projekti nytkähti vähän eteenpäin. Eli koko pata menee palasiksi. Tämä kampura on tässä TC:ssä heikko lenkki joten kampura tasapainoitetaan ja vahvistetaan. Kokonaisuus on nyt seuraava

- S&S 100" bigbore
- TC96 aihiokannet, porttaus, venat, jouset
- S&S 585 easystart
- S&S nostajat
- S&S säädettävät työntötangot
- S&S 52mm läppärunko + isommat suuttimet
- S&S ilmanputsari
- V&H Pro Pipe Competition bafflella
- jakopäähän uudet laakerit, kiristäjät ja mitä nyt tarvii
- Technoresearch? softa / dyno
Viimeksi muokannut jannejk, 21:07 21.09.2021.. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jannejk »

MInkä verran tälläisen Dynan vakiokytkin kestää runtua. Kiinnostaisi nyt ihan käytännön kokemukset että missä teho/vääntölukemissa kytkin alkaa luistaa?
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

HD:n omassa setissä tulee jämerämpi kytkinjousi. Sen kanssa on kestänyt pikkuisen vajaa sata kilowattia ja pari sataa newtonmetriä. En tiedä onko minulla levyt vaihdettu samalla, kun edellinen omistaja oli tehnyt asennuksen. En usko, että levyjä on vaihdettu.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Veijo Esso kirjoitti: 16:26 31.08.2021. HD:n omassa setissä tulee jämerämpi kytkinjousi. Sen kanssa on kestänyt pikkuisen vajaa sata kilowattia ja pari sataa newtonmetriä. En tiedä onko minulla levyt vaihdettu samalla, kun edellinen omistaja oli tehnyt asennuksen. En usko, että levyjä on vaihdettu.
Onko sinulla koneessa tosiaan pari sataa newtonmetriä?

Minulla suurennettiin konetta 96>103" ja muutenkin tuunattiin noin 150.000 km sitten. Takapyörältä tuollaista: 84 hp ja 133 Nm. Vääntökonetta haettiin, putket e-hyväksytyt (joka tietysti rajoittaa jonkin verran noita lukuja).

BigBore-setissä tulee tosiaan jäykempi kytkinjousi, joka on kyllä aika jäykkä käyttää. Ekoina vuosina tuli kyynärvarren lihakset tosi kipeiksi ja mietittiin jo vaihtoehtojakin, mutta tuohon tottui. Kaikki jotka kytkintä kokeilevat, sanovat että on tosi raskas. En ole raskaampaa kytkintä tavannut kuin edesmenneissä Victory-pyörissä.

Kytkinlevyjä ei ole vaihdettu, hyvin ovat kestäneet nyt 158.000 km. Ja tulee tuota koneessa olevaa vääntöä lähes aina täpöillä käytettyä sekä hidasajossakin kytkintä hinksutettua.
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

UrpoTJ kirjoitti: 11:36 01.09.2021. Onko sinulla koneessa tosiaan pari sataa newtonmetriä?
Jää 11 Nm vajaaksi, mutta täyteen sataseen on kiva pyöristää.

Kuva
UrpoTJ kirjoitti: 11:36 01.09.2021. BigBore-setissä tulee tosiaan jäykempi kytkinjousi, joka on kyllä aika jäykkä käyttää.
Uudemmissa twin cameissa on vakiona jo eri malliset rampit kytkimessä, niin ei ole minusta raskas käyttää. Dynassa (-08) on kevein kytkin minulla olevista pyöristä vaikka siinä on jäykempi jousi. Toista on evo softailissa, jolla saa helposti treenattua itselleen kippari-Kallen kyynärvarret.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jannejk »

On muuten Veijo Esson laitteessa varsin mukavan näköiset lukemat!
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Veijon pyörässä olisi kierrosrajoittajan rukkaamisen paikka. Käyrähän on vielä noususuhdanteessa rajoittajan saapuessa. 883/1200/turbossa olen nostanut penkityksen jälkeen jonkin verran rajoitinta ja hyvin kiekuu.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vuppe
Viestit: 211
Liittynyt: 19:45 21.07.2019.

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

jannejk kirjoitti: 13:22 25.06.2021. Ruiskupelihän tämä on. Onko kukaan törmännyt ruiskupyörissä ongelmiin easystart nokkien kanssa? Amerikan foorumeilla puhutaan tälläisestä tilanteesta. Eli yhdellä lauseella:

"Easy Start cams kill the compression the ECM removes the spark and fuel...." ja pyörä ei lähde käyntiin.
Tästä kuulin juuri että kampuran tunnistin, kun kampi hidastuu puristusaiheessa niin tietää antaa kipinän. Antaako TC kipinää jos on tulpat irti ja ne on maadotettu.
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Oon saattanut just samaan tarinaan jo kertoa, mut opintojen äitinä;

Kaikenmoisia viriosia ja easystartnokkia koneeseensa hankkinut poronpurijaisissa käynnistysongelmien kanssa punnertanut kertoi mulle oireet -> omassa kun on välilämpöisenä ihan vi#un moiset takaisin potkimiset ja kolinat sitämyötä ja olen jo hankkinut sen kaikkein kauneimman sprocket compensator -sarjan (on laatikossaan edelleen) niin OIVALLUS.

Ei kai ne tampiot hae EUCssaan pelkällä kampuran asentoanturilla paikkatietoa? Ehkä ne hakee?

Aloin sitten vääntämään kaasun auki startatessa, jotta saan "puristuksia" aikaiseksi. Ja kas, kaikki takaisin potkimiset on tipotiesssään ja se kaikkein kaunein sprocket compensator saa olla toistaiseksi laatikossaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Vuppe kirjoitti: 20:31 01.09.2021. Tästä kuulin juuri että kampuran tunnistin, kun kampi hidastuu puristusaiheessa niin tietää antaa kipinän. Antaako TC kipinää jos on tulpat irti ja ne on maadotettu.
Ei mielestäni anna. Jotenkin tutkii onko puristuksia. Jos ei ole, ei tule kipinää. Jos on vain toinen tulppa irti niin silloin taitaa tulla kipinä.
Viimeksi muokannut UrpoTJ, 22:05 01.09.2021.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuppe
Viestit: 211
Liittynyt: 19:45 21.07.2019.

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Joo, hidastuvuusanturista tais asentaja puhua. Jos ei ole puristuksia niin kampi ei hidastu, ei kipinää.
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja JKKo »

UrpoTJ kirjoitti: 21:53 01.09.2021.
Vuppe kirjoitti: 20:31 01.09.2021. Tästä kuulin juuri että kampuran tunnistin, kun kampi hidastuu puristusaiheessa niin tietää antaa kipinän. Antaako TC kipinää jos on tulpat irti ja ne on maadotettu.
Ei mielestäni anna. Jotenkin tulpasta tutkii onko puristuksia. Jos on vain toinen tulppa irti niin silloin taitaa tulla kipinä.
Ei tutki. Ei pysty. Mut Delphin sytkä tutkii detonaatiota (=nakutusta) tulppien kautta. Se hammaskehä kampuralla sen sijaan antaa nopeustietoa, jolla voi ”päätellä” puristuksia. Mutku siinä on muuttujia alkaen onko patterissa voimaa ja tuleeko puristukseen ilmaa, niin ei aina onnistu,

883/1200/turbon ainoa ”asentoanturi” on sytytyksen orkkis kaksilovinen peltirumpu. Se se vasta sahauttaa, ennen kuin Maxxecu antaa yhtään bensiiniä ja kipinöitä.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Jos se tutkii kammen nopeutta, niin sitten irtonaisella ylimääräisellä tulpalla voisi tutkia kipinän? Eli jättää tulpat tulpanreikiin.
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja JKKo »

No esim noin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vuppe
Viestit: 211
Liittynyt: 19:45 21.07.2019.

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Jep. Tai laittaa testerin tulpan ja piuhan väliin.
Vastaa Viestiin