SB TC88 -> S&S 100" big bore
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
No jos kaasun avaaminen auttaa niin eikös silloin kyse oo siitä että starttiseos on lämpinä liian rikkaalla.
En tiedä mikä sulla on ecun ohjelmointipalikka, mutta cranking fuel tablessa säädä lämpimän pään seosta ohuemmaks tai iac steps lisää
En tiedä mikä sulla on ecun ohjelmointipalikka, mutta cranking fuel tablessa säädä lämpimän pään seosta ohuemmaks tai iac steps lisää
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Tuo voi olla tietysti yksi vaihtoehto. Siellä on Dynojetin softa sisässä ja Dynossa pyörä säädetty.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Powervision vai powercommander?
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Penkissä saa haettua viimeisetkin hevosvoimat, mutta noita kylmäkäynnistyksiä joutuu aika monta kertaa laittamaan kohdalleen "aidoissa olosuhteissa". Ei auta kuin odottaa että moottori on palannut täysin kylmäksi. Ja jos hyvän haluaa, noita kokeita pitäisi tehdä niin kylmälläkin, missä vielä aikoo ajella.
Mä en ole saanut mun Sportsterin kylmänoireita ihan täysin haltuun. ECUssa on liian monta kohtaa säädettäväksi. Kun aiemmin oli omatekemä "Elka-Jetronic" niin kiersin ongelman. Mulla oli kylmäkäynnistysrikastinnappi. Starttaus normaalisti ja jos ei heti lupaa, niin napista lisäbensaa. Heti kun yskähti, niin sormi pois napilta. Mut teeppä tommonen jollakin digieculla...
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Penkissähän laitetaan vaan seokset kohdalleen eri kaasun asennoilla ja kierrosluvuilla mutta ecussahan on ihan eri taulukot sitten sille mitä tapahtuu kun startataan.
Cranking fuel taulukolla määrätään paljonko seosta rikastetaan eri moottorin lämpötiloilla joten sillä ton luulis saavan kuntoon. Toinen on toi iac steps joka määrää kuinka monta pykälää kaasuläppä avataan ekstrana startissa, mutta 2006 tais olla vielä vaijerikaasu joten siinä ei tota iac steps varmaan ole.
Mutta jos sulla on powervision niin sillä voi ton cranking fuel taulukkon laittaa haluamakseen, dynossa siihen tuskin on koskettu.
Sitten on vielä sytytysennakkotaulukko johon 99% dynottajista ei koske, starttiennakko on taulukon oikean yläkulman solu
Cranking fuel taulukolla määrätään paljonko seosta rikastetaan eri moottorin lämpötiloilla joten sillä ton luulis saavan kuntoon. Toinen on toi iac steps joka määrää kuinka monta pykälää kaasuläppä avataan ekstrana startissa, mutta 2006 tais olla vielä vaijerikaasu joten siinä ei tota iac steps varmaan ole.
Mutta jos sulla on powervision niin sillä voi ton cranking fuel taulukkon laittaa haluamakseen, dynossa siihen tuskin on koskettu.
Sitten on vielä sytytysennakkotaulukko johon 99% dynottajista ei koske, starttiennakko on taulukon oikean yläkulman solu
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Eikö sinne voisi tehdä napilla jonkun lämpötila-anturin huijausnapin, jolla tuo digiecu luulee olevan kauheasti pakkasta vaikka -60°C ja sinne karttaan on laitettu sille kohtaa reilusti rikastusta? Tokihan perusteellisesti ajeltu kartta ihan oikeilla arvoilla on aina parempi.
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Powervision, eli omaan purkkiin.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Powervision, eli omaan purkkiin. Ja siis kylmänä lähtee aina käyntiin heti. Kuumana tulee näitä tyhjänpyörittelyitä.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Yhtälailla se käynnistys vaikeutuu, jos polttoainetta tulee annostelluksi liikaa. Tästä tuli autossa ihan käytännön esimerkki testattua. Moottorin lämmön mittaava anturi on t-kappaleessa lämmityslaitteen menoletkussa. Paikka on hyvä siksi, että siinä anturi näkee veden lämpötilan. Ei niinkään sylinterinkannen valun lämpötilaa. Nopea reagointi on avuksi mm jäähdytysjärjestelmän ohjauksessa.Kiwi kirjoitti: ↑21:51 21.06.2022.Eikö sinne voisi tehdä napilla jonkun lämpötila-anturin huijausnapin, jolla tuo digiecu luulee olevan kauheasti pakkasta vaikka -60°C ja sinne karttaan on laitettu sille kohtaa reilusti rikastusta? Tokihan perusteellisesti ajeltu kartta ihan oikeilla arvoilla on aina parempi.
Autopesulla kyseinen anturin paikka tuli letkutettua. Sillä tuli luotua, jos ei kuitenkaan -60C, niin joku varsin viileä olosuhde, joka laittoi kylmäkäynnistyksen annokset päälle suht lämpimään moottorin. Ei lähtenyt käyntiin. Tulpat sain kuivattua ottamalla polttoainesuuttimilta johdot irti ja starttaamalla, kunnes "lupasi".
Noissa on kartat, paljonko laitetaan startin aikana (1), ensimmäisten sekuntien aikana extraa (2) ja lämpötilan ollessa alle normaalin käyntilämpötilan (3) extraa. Nuo jää penkissä säätämättä paitsi jos on kokemusosaamista arvata edes sinnepäin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
No joo, onhan noissa karttoja ja kaikkea, vähän arvasin että jotain ajatustyötä olitkin jo pakkosyötölle tehnyt. Eihän se optimaalista ole, onhan helpointa käyttää laitetta jossa virrat käännetään päälle ja napista käyntiin, se vaan tosiaan vaatii perehtymistä ja karttojen päivittämistä eri olosuhteisiin sopiviksi.
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
No eikös sun sit pitäs pystyä itekin niitä karttoja muokkaamaan, käsittäkseni se vision kiinni läppäriin ja dynojetin saitilta softat. Pyydät kartat dynottajalta tikulla ja laitat läppäriin.
Siellä on se cranking fuel taulukko jossa on lämpötilakohtasey kertoimet rikastukselle. Siitä sit laitat vähemmän sinne kuumemmille ja lataat kartat ecuun. Kone lämpimäks ja startteja. Aikas pian varmasti saat haarukoitua mikä on oikea kun eikös sillä pvllä näe koneen lämpötilan
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
- Veijo Esso
- Viestit: 1098
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Eikö powervisionilla saa säädettyä ilman läppäriäkin? Ja kartat pitäisi saada ulos ilman, että tarvitsee dynottajaa vaivata.
Mainoksia vaan lukenut, eikä mulla ole powervisionia.
Mainoksia vaan lukenut, eikä mulla ole powervisionia.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Olen ostanut lisenssin säätäjältä pyörään ja se on siellä. Sitä erillistä yksikköä mulla ei ole.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
- -Harikka-
- Viestit: 4846
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Tätä ketjuu ku tavvaa, tullee mielee.
Onneks miulla on Mikuni HSR42 kiillotettu
Onneks miulla on Mikuni HSR42 kiillotettu
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore
Se on hyvä peli, mulla sportsterissa. Ei tosin killotettu
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009