SB TC88 -> S&S 100" big bore

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jty »

No jos kaasun avaaminen auttaa niin eikös silloin kyse oo siitä että starttiseos on lämpinä liian rikkaalla.
En tiedä mikä sulla on ecun ohjelmointipalikka, mutta cranking fuel tablessa säädä lämpimän pään seosta ohuemmaks tai iac steps lisää
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Tuo voi olla tietysti yksi vaihtoehto. Siellä on Dynojetin softa sisässä ja Dynossa pyörä säädetty.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jty »

jannejk kirjoitti: 08:57 21.06.2022. Tuo voi olla tietysti yksi vaihtoehto. Siellä on Dynojetin softa sisässä ja Dynossa pyörä säädetty.
Powervision vai powercommander?
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja JKKo »

jannejk kirjoitti: 08:57 21.06.2022. Tuo voi olla tietysti yksi vaihtoehto. Siellä on Dynojetin softa sisässä ja Dynossa pyörä säädetty.
Penkissä saa haettua viimeisetkin hevosvoimat, mutta noita kylmäkäynnistyksiä joutuu aika monta kertaa laittamaan kohdalleen "aidoissa olosuhteissa". Ei auta kuin odottaa että moottori on palannut täysin kylmäksi. Ja jos hyvän haluaa, noita kokeita pitäisi tehdä niin kylmälläkin, missä vielä aikoo ajella.

Mä en ole saanut mun Sportsterin kylmänoireita ihan täysin haltuun. ECUssa on liian monta kohtaa säädettäväksi. Kun aiemmin oli omatekemä "Elka-Jetronic" niin kiersin ongelman. Mulla oli kylmäkäynnistysrikastinnappi. Starttaus normaalisti ja jos ei heti lupaa, niin napista lisäbensaa. Heti kun yskähti, niin sormi pois napilta. Mut teeppä tommonen jollakin digieculla...
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jty »

Penkissähän laitetaan vaan seokset kohdalleen eri kaasun asennoilla ja kierrosluvuilla mutta ecussahan on ihan eri taulukot sitten sille mitä tapahtuu kun startataan.
Cranking fuel taulukolla määrätään paljonko seosta rikastetaan eri moottorin lämpötiloilla joten sillä ton luulis saavan kuntoon. Toinen on toi iac steps joka määrää kuinka monta pykälää kaasuläppä avataan ekstrana startissa, mutta 2006 tais olla vielä vaijerikaasu joten siinä ei tota iac steps varmaan ole.
Mutta jos sulla on powervision niin sillä voi ton cranking fuel taulukkon laittaa haluamakseen, dynossa siihen tuskin on koskettu.
Sitten on vielä sytytysennakkotaulukko johon 99% dynottajista ei koske, starttiennakko on taulukon oikean yläkulman solu
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

JKKo kirjoitti: 18:03 21.06.2022. Kun aiemmin oli omatekemä "Elka-Jetronic" niin kiersin ongelman. Mulla oli kylmäkäynnistysrikastinnappi. Starttaus normaalisti ja jos ei heti lupaa, niin napista lisäbensaa. Heti kun yskähti, niin sormi pois napilta. Mut teeppä tommonen jollakin digieculla...
Eikö sinne voisi tehdä napilla jonkun lämpötila-anturin huijausnapin, jolla tuo digiecu luulee olevan kauheasti pakkasta vaikka -60°C ja sinne karttaan on laitettu sille kohtaa reilusti rikastusta? Tokihan perusteellisesti ajeltu kartta ihan oikeilla arvoilla on aina parempi.
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jannejk »

jty kirjoitti: 17:12 21.06.2022.
jannejk kirjoitti: 08:57 21.06.2022. Tuo voi olla tietysti yksi vaihtoehto. Siellä on Dynojetin softa sisässä ja Dynossa pyörä säädetty.
Powervision vai powercommander?
Powervision, eli omaan purkkiin.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jannejk »

jty kirjoitti: 17:12 21.06.2022.
jannejk kirjoitti: 08:57 21.06.2022. Tuo voi olla tietysti yksi vaihtoehto. Siellä on Dynojetin softa sisässä ja Dynossa pyörä säädetty.
Powervision vai powercommander?
Powervision, eli omaan purkkiin. Ja siis kylmänä lähtee aina käyntiin heti. Kuumana tulee näitä tyhjänpyörittelyitä.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kiwi kirjoitti: 21:51 21.06.2022.
JKKo kirjoitti: 18:03 21.06.2022. Kun aiemmin oli omatekemä "Elka-Jetronic" niin kiersin ongelman. Mulla oli kylmäkäynnistysrikastinnappi. Starttaus normaalisti ja jos ei heti lupaa, niin napista lisäbensaa. Heti kun yskähti, niin sormi pois napilta. Mut teeppä tommonen jollakin digieculla...
Eikö sinne voisi tehdä napilla jonkun lämpötila-anturin huijausnapin, jolla tuo digiecu luulee olevan kauheasti pakkasta vaikka -60°C ja sinne karttaan on laitettu sille kohtaa reilusti rikastusta? Tokihan perusteellisesti ajeltu kartta ihan oikeilla arvoilla on aina parempi.
Yhtälailla se käynnistys vaikeutuu, jos polttoainetta tulee annostelluksi liikaa. Tästä tuli autossa ihan käytännön esimerkki testattua. Moottorin lämmön mittaava anturi on t-kappaleessa lämmityslaitteen menoletkussa. Paikka on hyvä siksi, että siinä anturi näkee veden lämpötilan. Ei niinkään sylinterinkannen valun lämpötilaa. Nopea reagointi on avuksi mm jäähdytysjärjestelmän ohjauksessa.

Autopesulla kyseinen anturin paikka tuli letkutettua. Sillä tuli luotua, jos ei kuitenkaan -60C, niin joku varsin viileä olosuhde, joka laittoi kylmäkäynnistyksen annokset päälle suht lämpimään moottorin. Ei lähtenyt käyntiin. Tulpat sain kuivattua ottamalla polttoainesuuttimilta johdot irti ja starttaamalla, kunnes "lupasi".

Noissa on kartat, paljonko laitetaan startin aikana (1), ensimmäisten sekuntien aikana extraa (2) ja lämpötilan ollessa alle normaalin käyntilämpötilan (3) extraa. Nuo jää penkissä säätämättä paitsi jos on kokemusosaamista arvata edes sinnepäin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

No joo, onhan noissa karttoja ja kaikkea, vähän arvasin että jotain ajatustyötä olitkin jo pakkosyötölle tehnyt. Eihän se optimaalista ole, onhan helpointa käyttää laitetta jossa virrat käännetään päälle ja napista käyntiin, se vaan tosiaan vaatii perehtymistä ja karttojen päivittämistä eri olosuhteisiin sopiviksi.
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jty »

jannejk kirjoitti: 22:40 21.06.2022.
jty kirjoitti: 17:12 21.06.2022.
jannejk kirjoitti: 08:57 21.06.2022. Tuo voi olla tietysti yksi vaihtoehto. Siellä on Dynojetin softa sisässä ja Dynossa pyörä säädetty.
Powervision vai powercommander?
Powervision, eli omaan purkkiin. Ja siis kylmänä lähtee aina käyntiin heti. Kuumana tulee näitä tyhjänpyörittelyitä.
No eikös sun sit pitäs pystyä itekin niitä karttoja muokkaamaan, käsittäkseni se vision kiinni läppäriin ja dynojetin saitilta softat. Pyydät kartat dynottajalta tikulla ja laitat läppäriin.
Siellä on se cranking fuel taulukko jossa on lämpötilakohtasey kertoimet rikastukselle. Siitä sit laitat vähemmän sinne kuumemmille ja lataat kartat ecuun. Kone lämpimäks ja startteja. Aikas pian varmasti saat haarukoitua mikä on oikea kun eikös sillä pvllä näe koneen lämpötilan
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Eikö powervisionilla saa säädettyä ilman läppäriäkin? Ja kartat pitäisi saada ulos ilman, että tarvitsee dynottajaa vaivata.

Mainoksia vaan lukenut, eikä mulla ole powervisionia.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Olen ostanut lisenssin säätäjältä pyörään ja se on siellä. Sitä erillistä yksikköä mulla ei ole.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Tätä ketjuu ku tavvaa, tullee mielee.
Onneks miulla on Mikuni HSR42 kiillotettu :!: :mrgreen:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SB TC88 -> S&S 100" big bore

Viesti Kirjoittaja jannejk »

-Harikka- kirjoitti: 15:07 24.06.2022. Tätä ketjuu ku tavvaa, tullee mielee.
Onneks miulla on Mikuni HSR42 kiillotettu :!: :mrgreen:
Se on hyvä peli, mulla sportsterissa. Ei tosin killotettu :D
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Vastaa Viestiin