Mie laitoin pakosarjojen lämpösuojanauhaa, sillä ei oo taipumusta 'poistua' putkien välistä, niiku vaimenninvillalla
Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
- -Harikka-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Supertrapissa on lasikuitumattoa, sekin tuntuu kestävän hyvin.
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Netistä bongasin tällaisen:
Yhden desibelin laskua on lähes mahdotonta havaita ihmiskorvalla. Jos melutaso kuitenkin laskee kymmenen desibeliä, ihmiskorva tulkitsee sen melutason puolittumisena. Sitä vastoin kymmenen desibelin lisäys kuulostaa melutason kaksinkertaistumiselta.
Lainattu tästä artikkelista:
https://knowledge.silvent.com/fi/kuusi- ... isi-tietaa
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Joo, noin se matikka menee Ja jos on pyörä josta lähtee 100dB, ja viereen tulee toinen samanlainen, yhteensä niistä lähtee 103dB... Kuulokokemukseen vaikuttaa myös äänen sävy, eli taajuusspektri, joka ei suoraan käy ilmi desibeliarvosta.hdjokke kirjoitti: ↑14:32 27.05.2021.Netistä bongasin tällaisen:
Yhden desibelin laskua on lähes mahdotonta havaita ihmiskorvalla. Jos melutaso kuitenkin laskee kymmenen desibeliä, ihmiskorva tulkitsee sen melutason puolittumisena. Sitä vastoin kymmenen desibelin lisäys kuulostaa melutason kaksinkertaistumiselta.
Lainattu tästä artikkelista:
https://knowledge.silvent.com/fi/kuusi- ... isi-tietaa
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
- Veijo Esso
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Melumittauksissa käytetään A-painotusta, eli matalien taajuuksien vaikutusta suodatetaan pois. Käytännössä putket voivat olla merkittävästi alkuperäistä äänekkkäämmät, kunhan korkeataajuinen ääni saadaan pois. Näihän useimmat haluavatkin ja siihen helpoimmin löytyy keinoja - jotka ovatkin aika hyvin olleet jo täällä esillä.fxdxi kirjoitti: ↑00:26 27.05.2021. Nyt huomasi heti että ääni on hiljentynyt. Ajelin heti ekaksi H-D tapahtumaan, jossa oli äänenmittaus, ajoa tuli vajaa 200 km. Mittaustulos oli 102 dB. Ääni tuntui korvakuulolla hiljenevän lisäkilometrien myötä ja reilut 2000 km lisää ajettuani mittautin Yyterin päättäjäisissä viime syksynä äänet ja tulos oli 93,4 dB. Tuo kyllä tuntuu aika pieneltä lukemalta, tyyppikilvessä on 91 dB, joka tarkoittanee ääntä vakioputkilla ja ne on selkeästi nykyääniä hiljaisemmat. -04:n Dyna kyseessä.
XL 883C -07 | FLSTF -98