Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Softis 2001 - fättäri kaasarilla.
Kiljuvat kotkat2 - ihan liikaa mökää, joutuu huutamaan kypäräpuhelimeen eikä omaa puhetta kuule.(tulpat tietysti käytössä)
Orkkis änkät - ei mitään ääntä. Ankeus.
Eli etsinnässä jotain tuosta välistä. Ehdotuksia?
Niin ja en aio tuhota noita orkkiksia.
Kiljuvat kotkat2 - ihan liikaa mökää, joutuu huutamaan kypäräpuhelimeen eikä omaa puhetta kuule.(tulpat tietysti käytössä)
Orkkis änkät - ei mitään ääntä. Ankeus.
Eli etsinnässä jotain tuosta välistä. Ehdotuksia?
Niin ja en aio tuhota noita orkkiksia.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Minkähänlaiset noista sais orkkisten tilalle.
Vois ainakin säätää levyillä ääntä ja varmaan jossakin määrin vääntöäkin.
https://www.caferacerwebshop.com/en/42m ... gKxUfD_BwE
Vois ainakin säätää levyillä ääntä ja varmaan jossakin määrin vääntöäkin.
https://www.caferacerwebshop.com/en/42m ... gKxUfD_BwE
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Oivallinen vinkki ja linkki.
Tosin en löytänyt halkaisijaa ja näyttää kuvassa sen verran läskiltä, ettei mene 2 päällekkäin.
Eli silloin joutaisi hankkimaan jonkun 2-1 supistimen.
Pitääpä tutkia linkkiä lisää... kiinnostavaa.
Tosin en löytänyt halkaisijaa ja näyttää kuvassa sen verran läskiltä, ettei mene 2 päällekkäin.
Eli silloin joutaisi hankkimaan jonkun 2-1 supistimen.
Pitääpä tutkia linkkiä lisää... kiinnostavaa.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Mulla on evossa orkkiksen kokoiset vaihtopäillä olevat trapit. se levypakka jää sen vaihtarin sisään. Sopivat alkuperäisille paikoille ja ääni on mukavan penmeä.
https://www.motorcyclestorehouse.com/product/526591 pelkkä runko, siihen vielä levyt ja pääty.
Kalliita kyllä näyttävät olevan.....
https://www.motorcyclestorehouse.com/product/526591 pelkkä runko, siihen vielä levyt ja pääty.
Kalliita kyllä näyttävät olevan.....
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- -Harikka-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Mites Vance & Hines Big Shots Staggered for Softail 1986 to 2017-Chrome
Miulla on em. putket Quiet Baffle:eilla, joitten ympärille on kääritty pakosarjojen lämpösuojanauhaa.
Lämpösuojanauha vaimentaa/leikkaa korkeet metalliset kilisevät korvia häiritsevät äänet .
Äänimaailma matalan muriseva...
Miulla on em. putket Quiet Baffle:eilla, joitten ympärille on kääritty pakosarjojen lämpösuojanauhaa.
Lämpösuojanauha vaimentaa/leikkaa korkeet metalliset kilisevät korvia häiritsevät äänet .
Äänimaailma matalan muriseva...
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Ihan uteliaisuuttani kysyn, oliko näitä SE-putkia jotenkin muutettu? SE-putket eivät alkuperäiskuntoisina yleensä kai ole olleet mitkään kovin äänekäät. Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa toiveikkaasti orkkikset toveri vaihtoi SE-putkiin, mutta ei ääni juurikaan koventunut, niin piti jotkut V&H-mökäputket kuitenkin laittaa.
Luulen että orkkisten ja alkuperäiskuntoisten SE-putkien väliltä ei kovin viljalti vaihtoehtoja löydy, ainakaan niin että voisi saada etukäteen tarkan mielikuvan äänistä.
Muutenhan vaihtoehtoja on vaikka millä mitalla. Ensimmäinen kysymys on että onko sinulla jo mielikuva, minkä näköistä haet? Fättäri-tyyppiset alkukäyrät vai tuollaiset erilliset niin kuin Harikalla? Vai pulleammilla erillisillä vaimentimilla?
E-hyksyttyjä putkia et taida tuon ikäiseen tarvita eikä se ehkä olisi ollut sinulle merkityksellinen juttu. Senkin puoleen valikoimaa löytyy.
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Tsekkaapa Juutuuppi, omalla pyörämallillas, tässä yks esimerkki: https://youtu.be/w6659v2R1Hw
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
- Veijo Esso
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Evo softailissa vaihdoin juuri V&H putket pois ja tilalle tuli TC heritagen alkukäyrät varustettuna SE 2 slipareilla. Äänet ovat minusta hyvät ja putket toimivat hyvin: vääntöä ala- ja keskikierroksilla löytyy ja tehokin on kohdallaan. En ole mitannut melutasoa, taikka käynyt dynossa.
Kokeilin myös alkuperäisillä TC änkkäreillä ja ne olivat täysin masentavat tukkoputket. Poraamalla putket auki tilanne parani vähän, mutta ei niillä silti ollut mikään ilo ajaa: ei ääntä, ei vääntöä, eikä tehoa. Ei siis kannata alkuperäisiä mennä modaamaan, koska saavutettu hyöty on olematon.
Supertrappin tuotteita taitaa vaivata samat saatavuusongelmat kuin aika monta muutakin jenkkituotetta.
Kokeilin myös alkuperäisillä TC änkkäreillä ja ne olivat täysin masentavat tukkoputket. Poraamalla putket auki tilanne parani vähän, mutta ei niillä silti ollut mikään ilo ajaa: ei ääntä, ei vääntöä, eikä tehoa. Ei siis kannata alkuperäisiä mennä modaamaan, koska saavutettu hyöty on olematon.
Supertrappin tuotteita taitaa vaivata samat saatavuusongelmat kuin aika monta muutakin jenkkituotetta.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Supertrappin sain keväällä hommattua Marteliukselta.Veijo Esso kirjoitti: ↑16:06 21.05.2021. Supertrappin tuotteita taitaa vaivata samat saatavuusongelmat kuin aika monta muutakin jenkkituotetta.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
En tullut ajatelleeksi että SE2 olisivat jotenkin modatut, pitääkin kurkistaa. Pyörä on muuten orkkis ja päivitys tehty maahantuojalla. Mutta voihan se olla.
V&H shortit mulla oli joskus sportissa, ne oli hemmetin terävät omaan korvaan.
Ehkä vedän SEt paikalleen ja hommaan paremmat tulpat korviin. Tulee halvemmaksi!
V&H shortit mulla oli joskus sportissa, ne oli hemmetin terävät omaan korvaan.
Ehkä vedän SEt paikalleen ja hommaan paremmat tulpat korviin. Tulee halvemmaksi!
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Aika hyvin näkyy olevan Supertrappia Storehousessa, sieltä hommasin oman setin. Tosin diilerin kautta.
Korviin valettavat tulpat on hyvä valinta, hiukan maksaa mutta niitä voi pitää vaikka koko päivän.
Korviin valettavat tulpat on hyvä valinta, hiukan maksaa mutta niitä voi pitää vaikka koko päivän.
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Minulla oli joskus 2000-luvulla SE sliparit, en muista olivatko ns. kakkoset. Niissä oli pikkusen mutkaa sisällä, mutta päivä paistoi putkesta läpi. Ihan tehtaan jäljiltä olivat. Mutkan tarkoitus on tehdä 4-tahtimoottorin tarvitsema pakovaste, että vääntö säilyy hyvänä - kai?LeClerc kirjoitti: ↑17:32 21.05.2021. En tullut ajatelleeksi että SE2 olisivat jotenkin modatut, pitääkin kurkistaa. Pyörä on muuten orkkis ja päivitys tehty maahantuojalla. Mutta voihan se olla.
V&H shortit mulla oli joskus sportissa, ne oli hemmetin terävät omaan korvaan.
Ehkä vedän SEt paikalleen ja hommaan paremmat tulpat korviin. Tulee halvemmaksi!
Kyllä SE-putkista ääntä lähtee, mutta kovempiakin mökäputkia on olemassa. Minulta mitattiin VTT:n tutkijan toimesta 110 db:tä, kun H-DCF järjesti mittaustilaisuuden reilusti yli 10 v. sitten. Harmi vaan, ettei tuolloin ollut kiekkakelloa. Nyt on Supertrapp:in 2:1 putki. Siitä lähtee 17 kiekolla 103 db katsastuskonttorin ja omalla mittauksella. Eli paikallaan mittaus, 50 cm:n päästä 45 asteen kulmassa, kiekat puolet maksimista.
Ääni on tietty hiljaisempi, kuin esim. SE- tai V&H-piipuissa, mutta mielestäni omaan korvaan miellyttävä. Jos SE slipariin vertaa, niin metallinen räpinä jäi pois, mutta murina säilyi, kun istuu pyörän selässä. Näillä vaimenninlevyillä ääni ei varmaankaan ole sitä, mitä useimmat haluavat. Mutta on reilusti kovempi kuin stokkiputkilla.
Toisaalta, kaikki kokevat äänet eri tavalla. Mutta levyillä säädettävä SuperTrapp lienee ainakin yksi ratkaisu möykän ja tuhnun välille, jos ulkonäkö ei haittaa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Tarkastelin sisärakennetta, osa virtauksesta menee kiertoon ulkokehään baffleen, mutta osa tulee tosiaan suoraan läpi. Hieman yllättävä, olin ajatellut että kaikki menisi kierron kautta.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Vuosituhannen alun SE 2:ssa on kova ja terävä ääni. Laitan tähän perään vanhan viestini miten sain SE 2:n ääntä madaltumaan ja hiljenemään:
Olen 2 kertaa yrittänyt SE 2:n ääntä vaimentaa ja toisella kerralla onnistui. Eka kerralla laitoin vaan Arrow vaimenninvillalevyä huilujen ympäri ja muoviteippiä päälle, että sai ne ahdettua takaisin, puukalikan ja vasaran kanssa hakaten ne sai takaisin sisälle. Äänessä en korvakuulolla muutosta huomannut.
Seuraavana talvena ajattelin että poraan huiluihin lisäreikiä, jos ääni sillä pienenisi. Huilut oli tiukassa, taas tarvittin puukalikka vasara yhdistelmää. Huilujen mukana tuli ulos reikäputki, jonka ympärillä oli teräsvillaa. Porasin molempiin huiluihin lisää reikiä 4 mm terällä niin paljon kuin mahtui, eli noin 300 reikää per huilu. Jätin teräsvilla reikäputket pois, että on vaimenninvilla väljemmin, teräsnippusiteellä villa edestä kiinni ja ja muoviteippiä päälle asennusta helpottamaan.
Nyt huomasi heti että ääni on hiljentynyt. Ajelin heti ekaksi H-D tapahtumaan, jossa oli äänenmittaus, ajoa tuli vajaa 200 km. Mittaustulos oli 102 dB. Ääni tuntui korvakuulolla hiljenevän lisäkilometrien myötä ja reilut 2000 km lisää ajettuani mittautin Yyterin päättäjäisissä viime syksynä äänet ja tulos oli 93,4 dB. Tuo kyllä tuntuu aika pieneltä lukemalta, tyyppikilvessä on 91 dB, joka tarkoittanee ääntä vakioputkilla ja ne on selkeästi nykyääniä hiljaisemmat. -04:n Dyna kyseessä.
Olen 2 kertaa yrittänyt SE 2:n ääntä vaimentaa ja toisella kerralla onnistui. Eka kerralla laitoin vaan Arrow vaimenninvillalevyä huilujen ympäri ja muoviteippiä päälle, että sai ne ahdettua takaisin, puukalikan ja vasaran kanssa hakaten ne sai takaisin sisälle. Äänessä en korvakuulolla muutosta huomannut.
Seuraavana talvena ajattelin että poraan huiluihin lisäreikiä, jos ääni sillä pienenisi. Huilut oli tiukassa, taas tarvittin puukalikka vasara yhdistelmää. Huilujen mukana tuli ulos reikäputki, jonka ympärillä oli teräsvillaa. Porasin molempiin huiluihin lisää reikiä 4 mm terällä niin paljon kuin mahtui, eli noin 300 reikää per huilu. Jätin teräsvilla reikäputket pois, että on vaimenninvilla väljemmin, teräsnippusiteellä villa edestä kiinni ja ja muoviteippiä päälle asennusta helpottamaan.
Nyt huomasi heti että ääni on hiljentynyt. Ajelin heti ekaksi H-D tapahtumaan, jossa oli äänenmittaus, ajoa tuli vajaa 200 km. Mittaustulos oli 102 dB. Ääni tuntui korvakuulolla hiljenevän lisäkilometrien myötä ja reilut 2000 km lisää ajettuani mittautin Yyterin päättäjäisissä viime syksynä äänet ja tulos oli 93,4 dB. Tuo kyllä tuntuu aika pieneltä lukemalta, tyyppikilvessä on 91 dB, joka tarkoittanee ääntä vakioputkilla ja ne on selkeästi nykyääniä hiljaisemmat. -04:n Dyna kyseessä.
Re: Änkkä vinkkejä otetaan vastaan
Nuo desibelit on sitten sellaisia, että korvan kuuleman äänen ero on huima jo muutaman yksikön muutoksella.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!