Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Joks tässä on ratkennut, monivaihteisestako pyörästä on kyse? Andrewsillahan on "lyhyt ykkönen" rattaat nelivaihteiseen vv 1956-1990.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Tämä vaihtoehto on nyt mielessä. Siis toi katseltavaksi koristeeksi laittaminen. Tämä on hieno koriste katsella. Varsinkin nyt kun tankki ja lokarit ovat kokonaan kiiltävän mustia. Sopii hienosti valkoiseen runkoon ja kromiosiin. Miten tänne saa kuvia?
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Eli 19 piikkinen ratas eteen ? Vauhtia en tarvi enempää kuin sen luvalliset 120 km/h. Silläkin pääsee rekoista ohi.Pertti kirjoitti: ↑00:36 18.04.2021. Aloittajalle sen verran, että kun eteen laittaa pienemmän rattaan, niin vauhti hidastuu.
Sama takana, kun sinne laittaa suuremman rattaan.
Voi olla, että jos pari piikkiä pienentää eturatasta, niin alkaa olla hidasajo kohdallaan. Kopterilla kumminkin lähinnä kruisaillaan näillä meidän luvallisilla nopeuksilla. Ainakin helpoin vaihtaa eteen sportissa.
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Sehän sopii sitten. Nykyisin on muotia olla tyttömies, transu, homo, vihervasuri tai mitä niitä nyt onkaan. Kunhan olet jotain muuta kuin valkoinen perussuomalaisia äänestävä heteromies. Sportsterilla ajohan on melkein sama kuin pinkki T-paita päällä ja meikki naamalla.
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Juu ylpeästi täälläkin naistenpyörällä, ja kaiken lisäksi punaisella jossa on enkelin siivet tankin kyljissä
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Joo 23 vuotta sporsterilla... mutta onko rautakolli eri laite
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
No jaa, mahtaako olla kun mulla on toi nappistartti vaan, toisin kuin miestenpyörissä
Vakavammin puhuen, mahtaako nämä vastakkainasettelut olla vähän samoilta ajoilta kuin ”tyttöpyörä”-kommentti halventavassa tarkoituksessa (tai sen vastaanottaminen sellaisena). Perinteisestihän Sportster on ollut se rajuin peli, urheilumalli nimensä mukaisesti. Asiaan kuuluu että pyörä on kevyt ja ilman mitään krumeluureja. Kruiserit ja matkalaukkupyörät sitten erikseen. Sportster on tietysti mennyt vähän pilalle siinä kun sekä tehdas että omistajat ovat alkaneet vääntää sitä enemmän tuonne ”hinnat alkaen” pikkukustomin suuntaan. Vaan kyllä sieltä se urheilupyörä kuoriutuu kun riisuu turhat blingit ja nahkahapsut pois. Ja kyllähän aika moni rajumman sortin kopteri on nimenomaan XL-pohjainen.
Ostavan yleisön enemmistö tietysti on mitä on, ja firman pitää siihen mukautua. FXR on yksi esimerkki, (kuulemma) parhaasta päästä runkoja ja ajettavuutta, ei tullut myyntimenestystä, kun siinä on se yksi ruma runkoputki, takajouset näkyvillä ja ”väärässä paikassa” jne. Niistä vähistä nyt myynnissä olleistakin on suurimmasta osasta yritetty väkisin vääntää jotain muuta kuin mitä ne ovat.
Sivuhuomautuksena, jos vaikka miettii erästä muuta H:lla alkavaa pyörämerkkkiä, niin harva vertaa CB:tä, Rebeliä ja Gold Wingiä, eri tarkoituksiin tehtyjä kuitenkin kaikki.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Niinpä niin. Aika hyvä ajettava on FXR aikanaan ollut. Kilpaileva ameriikan merkki on tämänhetkisten tietojen nojalla tuomassa ensi vuonna uuden Chief-malliston jossa tuo FXR-konsepti on rungon osalta samansuuntainen olkoonkin että takajousitus on loivemmassa kulmassa mutta yhtäkaikki teräsputkirunko.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Pieni tutkimus tänään talviteloilta haetusta '81 rautiksesta. Mittarinopeutta en päässyt katsomaan, kun mittari on rikki, vaihdan kun ehdin. Mutta 50 alueella kun ajoi auton perässä, niin 2. vaihteella oli 3000 rpm ja päällä siis 23 piikkinen etunen, mikä on suurin tuonne mahtuva ja senkin kanssa piti jo vähän dremeliä näyttää.
60 alueella tarjosin jo 3. ja silloin oli joku 2600 rpm. Sen alle ei oikein viitsi vedättää rautista, vaikka se jo 2000 pinnasta lähtisikin vetämään.
Tämä 4-vaihteisen kokemuksesta sanoisin, että aloittajalla on enskassa tai laatikossa ihan ihme välitykset tai sitten oli 2. päällä.
PS. Kauden aloitin Sportsterilla muutamaan kertaan, eli kolme eka ajoa evolaisella. Sitten vähän reissua matkalehmällä viikonloppuna ja nyt taas Sportsterilla, rautiksella tällä kertaa.
60 alueella tarjosin jo 3. ja silloin oli joku 2600 rpm. Sen alle ei oikein viitsi vedättää rautista, vaikka se jo 2000 pinnasta lähtisikin vetämään.
Tämä 4-vaihteisen kokemuksesta sanoisin, että aloittajalla on enskassa tai laatikossa ihan ihme välitykset tai sitten oli 2. päällä.
PS. Kauden aloitin Sportsterilla muutamaan kertaan, eli kolme eka ajoa evolaisella. Sitten vähän reissua matkalehmällä viikonloppuna ja nyt taas Sportsterilla, rautiksella tällä kertaa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
- Paikkakunta: Long Lonesome Highway
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Olisiko niin, että Puman tarvitsisi enemmänkin vertaistukea kokeneemmalta Evo Sportster kuskilta kuin remonttiarvauksia ? Joku kokeneempi voisi käydä koeponnistamassa Pumanin kopterin. Sitä helpottaisi jos Puman laittaisi profiiliinsa vaikka sijaintitietoa missä laite sijaitsee. Tuskin siinä laitteessa isompia murheita on. Varmaan nyt kokemattomana puristetaan tankoa rystyset valkoisina ja sen takia homma ei toimi.
Sportster rules
Sportster rules
My way or the Highway...
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Juuri näin, tuskin sitä viallisena on myyty, vaikka seppiä onkin joka lähtöön. Tässä harrastuksessa se yhdessä tekeminen ja toisten jeesaaminen on edelleen voimissaan. Itsekin olen saanut valtavasti apua multa ja jonkin verran pystynyt antamaan apua myös eteenpäin.Highwayman kirjoitti: ↑07:59 20.04.2021. Joku kokeneempi voisi käydä koeponnistamassa Pumanin kopterin. Sitä helpottaisi jos Puman laittaisi profiiliinsa vaikka sijaintitietoa missä laite sijaitsee. Tuskin siinä laitteessa isompia murheita on.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
No mutta tuohan on hyvä idea. Salon esikaupunkialueella asustelen. Itseasiassa tuonne Marttilaan, jossa sijaitsee koptereita rakentava Part Master Oy ja Motoparts Oy, on vain 8 km matka. Jos käyttäis kopteria näytillä siellä. Mutta toki olisin kiitollinen, jos joku kokeneempi kopterikuski joskus ohikulkiessaan kävisi kokeilemassa laitetta.Highwayman kirjoitti: ↑07:59 20.04.2021. Olisiko niin, että Puman tarvitsisi enemmänkin vertaistukea kokeneemmalta Evo Sportster kuskilta kuin remonttiarvauksia ? Joku kokeneempi voisi käydä koeponnistamassa Pumanin kopterin. Sitä helpottaisi jos Puman laittaisi profiiliinsa vaikka sijaintitietoa missä laite sijaitsee. Tuskin siinä laitteessa isompia murheita on. Varmaan nyt kokemattomana puristetaan tankoa rystyset valkoisina ja sen takia homma ei toimi.
Sportster rules
Tänään tuli ajettua hieman enemmän ja pitempään . Pääasiassa hidasajoa kytkimellä eessuntaas pihatietä ja käväisin harjoituspäivän lopuksi myös pikavisiitin valtatiellä. Nyt jo tuntuu pyörä sopivan hieman paremmin käteen ja eikä tuo tyhjäkäyntinopeus enää NIIN nopealta tunnukaan. Fiilis nousi sitä mukaa kun oppi hieman hallitsemaan laitetta. Jopa hiven, mutta vain vähän, rentouttakin alkoi ajoon löytyä. Tosin edelleen aina kytkintä tai käsijarrua käyttäessä katse karkaa tiestä niihin. Puhumattakaan vilkkunapeista. Tuosta tavasta pitää päästä eroon ennen liikenteen sekaan menoa. Myös kallistaminen vaatii rohkeutta. Rajusti vakiota leveämpi takarengas ja pitkä keula ei oikein taitu mutkaan hyvin. Tai sitten en vaan vielä osaa sitä. Vähänkin yllättävä tilanne liikenteessä voisi olla viimeinen.
Vaihdelaatikko on nelivaihteinen ykkönen alhaalla, vapaa ja loput ylhäällä. Kakkoselta alaspäin painaessa en saa vapaalle vaan aina hyppää ykköselle. Sen sijaan ykköseltä vapaalle saanti vaatii aivan kellosepän tarkkaa höyhenenkevyttä nostoa ylöspäin. Pienen harjoittelun jälkeen aloin saada vapaankin päälle.
Upea fiilis. Viimeksi ollut tällainen olo, kun lapsena opin ajamaan fillarilla ilman apupyöriä.
- -Harikka-
- Viestit: 4848
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Lataat ne johonki kuvapalveluu ja linkität tänne
Tänne saa liitettyy omalta tietsikalta/älyluurista 3 postimerkin kokosia kuvia.
Tossa kuvan linkki Ä-kirjaimien välissä: Ä-https://img.aijaa.com/b/00491/14938514.jpg-Ä
Linkitettynä tänne se näkkyy allaolevan kokosena
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Avainsana siihen kallistamiseen ja kääntämiseen on vastaohjaus.
Se ei tule automaattisesti, vaan opetella pitää.
Se ei tule automaattisesti, vaan opetella pitää.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Tunteeko joku tätä Sporster-kopteria?
Täm äon tärkeä huomio. Kun itse aloin n. 20 vuoden tauon jälkeen taas pyörähommiin, tavasin Bahillin ohjeet läpi. Tästä on hyvä alkaa:
http://www.bajahill.net/1999/08/miksi-j ... antyy.html
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus