Sivu 1/4

Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 08:58 15.03.2021.
Kirjoittaja juutasqsa
Minulla on Power Commander asennettu aiemman omistajan toimesta ja säädetty penkissä. Olen suunnitellut 88 => 98 muutosta, onko tarvetta säätää uudestaan penkissä? Lambdoja ei ole.

Onko suositeltavaa asentaa samalla Fuel Pack lambdoilla? Olen kuullut että kannattaisi...

Onko kellään kokemusta ko. muutoksesta, siis uudet männät ja pytyt, bolt on.

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 09:40 15.03.2021.
Kirjoittaja Joe Cool
Tämän hetken käytäntö on, että dynotaan ja säädetään suoraan ecuun ilman noita palikoita.

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 12:07 15.03.2021.
Kirjoittaja JKKo
Joe Cool kirjoitti: 09:40 15.03.2021. Tämän hetken käytäntö on, että dynotaan ja säädetään suoraan ecuun ilman noita palikoita.
Happiantureilla vai ilman?

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 18:31 15.03.2021.
Kirjoittaja Joe Cool
JKKo kirjoitti: 12:07 15.03.2021.
Joe Cool kirjoitti: 09:40 15.03.2021. Tämän hetken käytäntö on, että dynotaan ja säädetään suoraan ecuun ilman noita palikoita.
Happiantureilla vai ilman?
Kolmen dynottajan ja yhden muun asiaa tuntevan kanssa tästä puhunut, kolme sanoi että ilman ja neljäs sanoi, että saavat olla paikoillaan (tosin silloin vedettiin H-D Super Tunerin kanssa). Minulle on säädetty kummallakin tavalla. En kykene arvottamaan asiaa omakohtaisesti, joten olen luottanut tekijöihin.

Jenkkifoorumeilla on vahvaa kantaa kummankin tavan puolesta todennäköisesti vahvalla mutu-pohjalla.

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 19:32 15.03.2021.
Kirjoittaja juutasqsa
Ok, eli Fuel Packin ja lambdat voi unohtaa. Mites onko tuollaisessa suurennoksessa tarve vaihtaa isompia suuttimia?

Suuttimet varmaan kannattaisi käyttää Finjectorilla putsattavana, kun koneella on ajettu lähes satatuhatta eikä näy historiasta että niille olisi mitään tehty? Ei ole kylläkään ollut mitään ongelmia (vielä) niiden suhteen...

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 20:02 15.03.2021.
Kirjoittaja JKKo
Laittelen Sportsteriini säätöjä kohdalleen. Mulla on semmonen setuppi, jotta on kapeakaista ennen turboa ja laajakaista turbon jälkeen. Jälkimmäinen vain säätöön ja lähtee pois pyörästä, jahka säätö on tehty. Laajakaista on mittaria varten. Se tulee olemaan maantiellä tehtävien säätöjen ajan kytkettynä myös ECUun tiedonkeruupuolelle. Kaikissa tilanteissa ei ehdi katsella mittareita.

Kapeakaista-anturi on kytketty ECUun ja laitettu säätöluuppiin. Kun olen saanut osan taulukkoa suunnilleen lambdaykkösen kohdalle open loop -tilassa, kytken säätimen päälle. Ja kas kummaa, ecu korjaa anturin kanssa seoksia siten, että sen kuulee. Kierrokset nousevat, aineet palavat kuumemmin!

Näyttää siltä, ettei taulukoitu tieto yksin ole niin hyvä, kuin happianturilla itsekseen hienosäätyvä annostelu.

Haen matka-ajon taloudellisuutta. Tuppi nurin alueella siirrytän ohjauksen open loop -tilaan.

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 22:38 15.03.2021.
Kirjoittaja juutasqsa
Suuttimista vielä kyselyä, jos joku tietäisi.

Ymmärsin että vakiona on suutin:
Fuel injector 3.91 g/s, OE Replacement, 25° Angle Cone 6 Spray Holes, EV-6 USCAR Type Connector

Jos suuttimia tarvitsee suurentaa, niin varmaan tämä olisi oikea:
Fuel injector 4.9 g/s, Performance Engines, 25% More Fuel, Over 100 hp, EV-6 USCAR Type Connector

Kahlekuninkaalla näyttäisi olevan näita, mutta onko nää ihan tuhottoman liian isot?
Fuel injector 6.2 g/s, Performance Engines, 59% More Fuel, Over 120 hp, EV-6 USCAR Type Connector

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 09:21 16.03.2021.
Kirjoittaja Joe Cool
Tietoa ei ole, mutta yksi kaveri pani 88-koneeseen jonkun big bore kitin ja suuttimiin ei koskettu. Power Commanderiin arpi jotain uuttaa ohjelmaa ja viime kesän ajoi sellaisenaan. Nyt tuumi käydä dynossa.

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 09:37 16.03.2021.
Kirjoittaja juutasqsa
Joe Cool kirjoitti: 09:21 16.03.2021. Tietoa ei ole, mutta yksi kaveri pani 99-koneeseen jonkun big bore kitin ja suuttimiin ei koskettu. Power Commanderiin arpi jotain uuttaa ohjelmaa ja viime kesän ajoi sellaisenaan. Nyt tuumi käydä dynossa.
Kiitos tästä tiedosta, jätän vakiosuuttimet. Ei ole tässä vaiheessa mitään tarvetta vaihdella nokkia tms.

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 09:50 16.03.2021.
Kirjoittaja Joe Cool
Korjasin virheen, 88 piti olla kone, mutta muuten viesti piti paikkansa. Nokatkin vaihtoi samalla. Tosiaan tietoa ei ole, mutta mitä näitä sivusta seurannut, niin suuttimista ei yleensä puhuta, joten niitä tuskin vaihdellaan. Sitten jotkut mörkömoottorit esim. 124 cid vai mitä näitä onkaan erikseen ja silloin kai vaihtavat jo läppärunkojakin.

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 10:27 16.03.2021.
Kirjoittaja Highwayman
Kannattaisiko kuitenkin olla yhteydessä johonkin oikeaan asiantuntijaan tässä asiassa :?:
Johonkin joka on tällaisia muutoksia tehnyt.
Saattaa tietysti veloittaa jotain tietotaidoistaan, mutta ilmaiseksi ei saa kuin arvauksia :idea:

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 10:28 16.03.2021.
Kirjoittaja UrpoTJ
Ihan hyvä neuvo edellä. En ole minäkään asiantuntija, kysyn vaan, että onkos niin että suuttimien suurennuksella on vaikutusta vasta korkeilla kierroksilla eli kun tavoitellaan sillä alueella isoja hevosvoimia/kilowatteja? Esim. omassa pyörässäni, jossa toki suurennus ei ollut kuin 96">103", suuttimien vaihtoa emme katsoneet aiheelliseksi, koska minua kiinnosti vääntö ja käyttöalue on 2.300...4.000 r/min. Kun en suurempia pyörintänopeuksia käytä, niin olin ymmärtävinäni, että suuremmista suuttimista ei olisi mitään riemua? Siellä yläpäässähän sitä vasta lisää bensaa tarvittaisi?

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 11:18 16.03.2021.
Kirjoittaja Highwayman
Arvaisin myös, ettei onnistu 88->98 Cid TC ihan vaan isommilla pytyillä ja männillä.
Tehtaan bigbore taisi arvaamalla olla aikanaan 88->95 Cid. Vaikka linjalta tuli hetken päästä 96 Cid TC.
Mutta tämä kaikki on uskoa, ei tietoa 8O

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 11:32 16.03.2021.
Kirjoittaja juutasqsa
Highwayman kirjoitti: 11:18 16.03.2021. Arvaisin myös, ettei onnistu 88->98 Cid TC ihan vaan isommilla pytyillä ja männillä.
Tehtaan bigbore taisi arvaamalla olla aikanaan 88->95 Cid. Vaikka linjalta tuli hetken päästä 96 Cid TC.
Mutta tämä kaikki on uskoa, ei tietoa 8O
Tällä setillä tulee 88 => 98: https://www.custom-chrome-europe.com/en/607403.html. Uskoisin tuon olevan ihan kestävä ja toimiva ratkaisu kun tulee S&S:ltä.

Zekkasin jo säätäjältä ja sanoi että suuttimia ei tarvitse vaihtaa kun ei ala nokkia vaihtelemaan.

Re: Street bob 2006 88 => 98

Lähetetty: 13:06 16.03.2021.
Kirjoittaja Veijo Esso
juutasqsa kirjoitti: 11:32 16.03.2021. Zekkasin jo säätäjältä ja sanoi että suuttimia ei tarvitse vaihtaa kun ei ala nokkia vaihtelemaan.
Minulle oli dynaan edellinen omistaja laittanut 96->110 konversion jossa tuli nokat ja kannetkin. Läppärunkokin isompi ja säätäjä oli sitä mieltä, että kitin mukana tulleet suuttimet olivat turhan isot ja matalammilla kierroksilla vähän hankala, kun aukioloaika jää lyhyeksi. Jos nyt oikein muistan, niin 6,2 g/s suuttimet oli kyseessä. En löytänyt enää Finnjectorin testilappua, siitä kun suuttimet olivat huollossa.

Kannattaa joka tapauksessa huollattaa suuttimet ennen säätöä, niin tietää varmasti että toimivat.