Ultran seisontatuki

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

PJO60
Viestit: 7
Liittynyt: 15:20 02.09.2019.

Ultran seisontatuki

Viesti Kirjoittaja PJO60 »

Hei, olisko kellään tietoa saako tuon alkuperäisen jalan tilalle jalkaa, joka ei päästäis pyörää noin kylelleen.
Jotenki tuntuu tuo pyörän pystyyn vääntäminen esim tankkauspaikalla työläältä, kun sattuu vielä asfaltti olleen samaan suuntaan kalellaan, sitten jos yrittää tankkauspaikan valita, että asfaltti olis niin kuin "vastamäkeen" niin jälkaa ei saa alas, koska se ottaa vastaan jo pinnan pienessä sivukaltevuudessa. Itse tuo jalkahan joustaa jo tosipaljon?
Matkustajan olis myös helppo nousta kyytiin, kun pyörä seisois ryhdikkäästi joustamattoman sivutuen varassa.
Stongan kun kääntää ääriasentoon oikealle ja vasemmalla kädellä tankin kyljestä avittaa niin pyörän saa kohtuu helposti suoraan, mutta tarkoituksena olis parantaa/helpottaa tuota pyörän käsittelyä tältä osin.
Kun ei me kaikki olla bodareita vaan ihan perus jamppoja 176cm/70kg :D
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Ultran seisontatuki

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Ultran seisontatuki

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Onha nuihi ihan oikeita keskiseisontatukiaki olemassa, tossa esimerkki :idea:

:arrow: Heavy Duty Steel Center Stand Upright for Harley Touring Electra Glide Road King Street Glide
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
PJO60
Viestit: 7
Liittynyt: 15:20 02.09.2019.

Re: Ultran seisontatuki

Viesti Kirjoittaja PJO60 »

Onko keskiseisontatuki sellainen, että sen pystyy polkaseen päälle esim. tankatessa?
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Ultran seisontatuki

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

PJO60 kirjoitti: 15:31 15.05.2020. Onko keskiseisontatuki sellainen, että sen pystyy polkaseen päälle esim. tankatessa?
:arrow: EZ UP Center Stand 02:27, ton ainaki voi. Mie en tiiä onko kaikki Harley tarvike keskiseisontatuet periaatteessa samanlaisia toiminnaltaa/rakenteeltaa :!:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ultran seisontatuki

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

PJO60 kirjoitti: 15:31 15.05.2020. Onko keskiseisontatuki sellainen, että sen pystyy polkaseen päälle esim. tankatessa?
Ei - väittäisin - kunnes toisin todistetaan :)

Enemmän arvelen noita huoltotueksi. Minulla oli reilun 200 kg painoinen 650 cc Honda Custom ennen Harrikoita ja oli jo jonkinlainen taitolaji nostaa se keskituelle. Vaati hyvän tasaisen alustan ja rungosta noston samalla. Pelkkä polkaisu ei riittänyt. Ei tullut mieleenkään alkaa ährätä sen kanssa tankatessa.

Sitten kun tuollaisen täräyttää tavaroiden kanssa 500 kg matkalehmän alle, niin yksikään bikeri täältä ei nosta sitä lehmää ylöspäin näppärästi toisella kädellä samalla kun polkaisee ja pitää tangosta pyörän suorassa. Videoita noista näppäristä lehmän polkaisuista saa esittää...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
PJO60
Viestit: 7
Liittynyt: 15:20 02.09.2019.

Re: Ultran seisontatuki

Viesti Kirjoittaja PJO60 »

Olisko paras ratkaisu Leg Up LandinGear systeemi, joka ainakin näyttäs toimivalta ratkaisulta kaikenlaisen pysähtelyn kannalta. Vaikuttas ainakin YouTube esityksissä toimivan sekä paikallaan ja jopa hitaassa vauhdissakin. Pitäskö laittaa visa vinkumaan....
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Ultran seisontatuki

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

PJO60 kirjoitti: 08:40 16.05.2020. Olisko paras ratkaisu Leg Up LandinGear systeemi, joka ainakin näyttäs toimivalta ratkaisulta kaikenlaisen pysähtelyn kannalta. Vaikuttas ainakin YouTube esityksissä toimivan sekä paikallaan ja jopa hitaassa vauhdissakin. Pitäskö laittaa visa vinkumaan....
Täällä oli/on ketju vastaavista 'apupyöristä' selkävikasella, mie en sitä nyt kyllä löytäny :roll:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Ultran seisontatuki

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Löytämistä vaikeuttaa täällä taannoin ollut piste-villitys. Tuolla ainakin on juttua näistä laskutelineistä. Ja olihan siitä paperilehdessäkin jos en ihan väärin muista.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Pertti
Viestit: 5938
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Ultran seisontatuki

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Minusta tankatessa ainut ongelma on pumppujen vierustan kaltevuus.
Pyörä pitää aina ajaa niin, että tankki jää jalan puolelle.
Pyörän kallistusta voi säätää sillä kuinka lähelle tankkia ajaa. Letku kyllä riittää vaikka suoraan kohtaan asti.
Uudempien "mittarikorkillisten" tankkaus vaatii toki vähän vääntämistä, kun pistooli pitää saada tankin yli reikään.

Se jousto siinä sivutuessa on siksi, että tuki lukittuu kun pyörä lasketaan tuen varaan.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ultran seisontatuki

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pertti kirjoitti: 10:52 16.05.2020. Minusta tankatessa ainut ongelma on pumppujen vierustan kaltevuus.
Se jousto siinä sivutuessa on siksi, että tuki lukittuu kun pyörä lasketaan tuen varaan.
Jep, en kyllä sitä jalkaa lähtisi vaihtamaan. Joustosta ja lukituksesta syntyy automaattinen "käsijarru", joka on aivan loistava keksintö Harrikassa. Painava pyörä lähtee liikkumaan hyvinkin helposti pienessäkin mäessä ja juuri tuo lukkiutuva jalka on pelastanut miljoonia pyörän kaatumisia.

Itse olen melkolailla saman mittainen, 179 cm parhaimman venytyksen mukaan ja painoa 77-78 kg. Ruumiinrakenne on enemmän persjalkaista kuin pitkäsääristä sorttia, joten kuskin jalan pituudella tuossa ei ole apua. Painopiste matkamallilla jää kyllä alas, mutta olen sen aina onnistunut kampeamaan tekniikalla ylös. Joskus jos jostain ihan pakottavasta syystä jalka jää reilusti alamäkeen, tilanne on aika haastava. Niitä pysäköintimaastoja vaan on opittava lukemaan ja välillä käännettävä pöyrä ympäri ennen pysäköintiä. Välillä pysäköitävä keula ja välillä perä edeltä.

Tankatessa tosiaan pumppu jalan puolelle aina, koska poikkeuksetta ympäristöt viettävät pumpusta alaspäin eikä pumppu ole koskaan kuopassa.

Nuo "apupyörät" ovat ilmeisen loistava keksintö, jos jalat ja selkä reistaavat.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin