Stage 3 ja 4 M8

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Stage 3 ja 4 M8

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Support platen ja pumpun värin voi tosiaan valita mieleisekseen, alumiininharmaan (orkkis), oranssin (SE), sinisen (S&S) tai punainen (Feuling). Harmi että se sitten peitetään kannella. Minä tykästyin siniseen. TC-koneista löytyy tietoa/mittaustulosta, kuinka paljon S&S:n öljypumppu on tehokkaampi kuin orkkis. Toki ei ole ns. puolueetonta tutkimusta.
https://youtu.be/KZpPdCQhmuk

En ole nähnyt vastaavaa M8-moottorista. Onkohan olemassa?

Olen tuumaillut, että tuo support plate-vaihto S&S:ään olisi TC:n ketjuvetoisessa jakopäässä jotenkin isompi parannus kuin yksinkertaisemmassa M8:ssa. Vai onko tuo support plate pakko vaihtaa jos hommaa S&S:n öljypumpun?
Toni B.
Viestit: 22
Liittynyt: 13:53 30.12.2012.
Paikkakunta: Rauma

Re: Stage 3 ja 4 M8

Viesti Kirjoittaja Toni B. »

^
Tuolta löytyy infoa eduista, tosin ei ole puolueetonta vaan S&S:n omaa materiaalia:

https://www.sscycle.com/products/oil-pu ... ed-models/

Cam platen vaihto ei liene pakollinen, mutta samassa yhteydessä se kannattaa tehdä, koska ei ole isosta kustannuksesta enää siinä vaiheessa kyse. Ja tässä hyödyt:

The S&S M8 cam support plate is machined from high strength billet aluminum. This material and manufacturing method provide strength and dimensional stability over aluminum castings. In addition, billet aluminum does not have voids, inclusions and other structural defects associated with aluminum castings.
Timing is everything.
Toni B.
Viestit: 22
Liittynyt: 13:53 30.12.2012.
Paikkakunta: Rauma

Re: Stage 3 ja 4 M8

Viesti Kirjoittaja Toni B. »

Tuossa on muuten asiallinen video M8 öljypumpuista ja kehitystyöstä yms.

https://www.youtube.com/watch?v=duBPNCs_vTA
Timing is everything.
Vastaa Viestiin