Sivu 1/2

1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 13:10 21.03.2020.
Kirjoittaja pmn
otin moposta kannet ja pytyt irti alapään tiivisteiden takia ja kun oli ollut ajamata monta vuotta niin hioin venttiilit kans. pakoventtiileitä piti kyllä hioa jo koneellisesti ku pinnoissa oli aika syviä koloja jotta saa tiiviiksi,mutta hyvät tuli. nostajat ja kepit on alkuperääset,voiko kiinnteistä kepeistä tulla liika pitkät venttiilin hionnan takia? pakoja piti hioa aika paljo.kuinka kannattais toimia? mulla ku ei oo ollu ennen hydraulinostimia mopoissa,kiitos jo etukäteen!

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 23:51 21.03.2020.
Kirjoittaja Pertti
Hydraulinostimet hoitaa homman.
Tuo hiominen ei ole hyvä konsti, jos oikein tosissaan pitää jyystää.
Venttiileissä ja seeteissä on aika tarkat kulmat, jotka pitäis pysyä lähes viivoina.
Kun kosketuspinta levenee, venttiili ei enää pidä kunnolla.

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 18:16 22.03.2020.
Kirjoittaja ranze
Koneistamon värkeillä saa pitävät venttiilit. Samalla pitopinta tulee oikeaan kohtaan lautasella. Fiksu koneistaja voi tarvittaessa niistää vähän venttiilin päästä, jos tarvetta. Hydraulinen nostaja sallii useamman millin kulumisen.

Tuollaiseenkin rötöventtiiliin oon törmännyt. :lol:
Kuva

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 20:56 22.03.2020.
Kirjoittaja pmn
joo ne mun paot oli aika saman näköset,tiivistepinta oli suora mutta täynnä koloja,hioin porakone-mirkkkeliyhdistelmällä ja läppäsin käsipelillä. hyvät niistä kumminki tuli,seetit oli virheettömät.

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 20:59 22.03.2020.
Kirjoittaja pmn
juuri tuo nostajan sallima kuluma mua kiinnostikin en vaan osannu heti kysyä

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 10:55 23.03.2020.
Kirjoittaja ranze
Jösses. 8O

Pertti tuossa jo kertoikin realiteetit. Koitan hahmotella sitä porakone-smirgeliyhdistelmää, samalla kun keräilen leuantähteitä pöydän alta.

Venttiilityöt ammattilaisella taitaa olla jotain 60 euron luokkaa.

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 17:22 23.03.2020.
Kirjoittaja JKKo
Venttiili pylväskoneeseen ja jollakin hiomalaitteella pinnan jalostus. Kyllähän sitä pätevä keksii, millä sen 45 asteen kulman määrittää. Ei se just sen kummempi ole venttiilien hiomakonekaan. Onhan noita tullut ”läpättyä” jos vaikka millä lailla. Öljyä ohjuriin, venttiili paikalleen, hiomatahnaa seetiin ja pyöritys sähköporalla, kun se hiomatutti oli taas kerran kateissa. Ei välttämättä täydellinen, mut ajokunto tuli.

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 19:44 23.03.2020.
Kirjoittaja ranze
Pielavetinen, jos multa kysyt. :wink:

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 11:39 24.03.2020.
Kirjoittaja pmn
panin venttiilinvarren päälle erkkaa ja akkuporaan kiinni ja mirkkeli käyntiin öljyyn kastelluilla sormilla venttiilinvarresta tukien akkukone pyörimään ja manuaalisyötöllä karkeahionta mirkkelillä ja siloitus hiekkapaperilla parilla eri karkeudella märkänä hyvin toimii.Periaate sama ku venttiilinhiomakoneessakin.

nyt olis uusi kysymys: kattoin tuubista videon koneen kasaamisesta ja tyyppi pani rockerboxien pultit kierreliimalla kiinni. mitä mieltä ootta,liimalla vai ei? james pytyn alapääntiivisteet on ku eri moottoriin tehty,työntötankojen puolelta huomattavasti leveämmät ku pytty ,pitää kai leikata ylimääräiset pois.

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 15:32 24.03.2020.
Kirjoittaja JKKo
ranze kirjoitti: 19:44 23.03.2020. Pielavetinen, jos multa kysyt. :wink:
Hyvä että löytyi nimike mullekin!

Mä puolestaan näitä A###lla Loi###lla just H-D-kirjan mukaan teettäviä mielelläni sekoitan mielessäni niihin BMW-moottoripyöräilijöihin, joista kohtasin puolet (1/2) jossakin Kalajoelta kaakkoon keskellä ei mitään joskus toistakymmentä vuotta sitten. Motskarinsa oli tien sivussa kylmenneenä, rouva seisoi jouten oloisena sen vieressä. Stop tykkänään, jarrut seis ja kysymään, josko voin jotenkin auttaa? Rengaspainevaroitin tässä uudessa ja hyvin huolletussa oli akuuutisti hälytellyt. Siksipä seurueen turvallisuudesta vastaava oli lähtenyt viereisestä maalaistalosta kysymään pumppua.

Renkaat näyttivät ihan hyviltä minun mielestäni.

Mutta ei voi ajaa, kun se varoitin. Täytyy tehdä se, mikä omasta mielestä on oikein.

Leikki leikkinä.

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 15:36 24.03.2020.
Kirjoittaja JKKo
pmn kirjoitti: 11:39 24.03.2020. kattoin tuubista videon koneen kasaamisesta ja tyyppi pani rockerboxien pultit kierreliimalla kiinni. mitä mieltä ootta,liimalla vai ei? james pytyn alapääntiivisteet on ku eri moottoriin tehty,työntötankojen puolelta huomattavasti leveämmät ku pytty ,pitää kai leikata ylimääräiset pois.
En ole venttiilikoneiston ruuveja tai pultteja kuunaan liimannut, enkä ole löytänyt itsekseni auki pyörinyttä.

Mutta Jameksen tms vaihtoehtoisella kiristysohjeella kannenpultit ylikiristäneenä olen löytänyt sylinterin yläpinnan tasoista joskus jäljet kun tiiviste on uponnut sylinterin alumiiniin. Saattoi siinä ahtopainekin jotenkin vaikuttaa.

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 16:57 24.03.2020.
Kirjoittaja ranze
Hyvä että löytyi nimike mullekin!
Ei tarvi ottaa itteensä. Et oo vissiin kuullut 'pielavetisestä' remontista?

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 21:59 24.03.2020.
Kirjoittaja Pertti
Ei Pielavetinen aina huono ole, se on vaan tehty niillä konsteilla, kun on sattunu olemaan

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 22:09 24.03.2020.
Kirjoittaja -Harikka-
Onko 'Pielavetinen' sama ku,
'suåmalais-ugrilaine metsäremontti nurmikkotason asentajan tekemänä' :?: :roll: :wink:

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Lähetetty: 22:15 24.03.2020.
Kirjoittaja KariFS
Pielavetinen puhdasoppisimmillaan on kuulemma korjaus joka tehdään metsästä löydetystä piikilangasta puretuista rautalangan pätkistä.