Evo Dyna kikkailee
Lähetetty: 15:33 02.04.2019.
Moro!
Mulla v.1996 Dyna ja käytännössä orggis. Vaeltanut 42t miles ja Ameriikan Joen perukoilta tuotu 10v. sitten. V. 2016 alkoi pätkimään varsinkin oikein kuumana ja sitten sammuu jopa ja käynnistyy hetken päästä. Vaiva pysyi oireettomana jonkinaikaa ja ajelin mm. Lapinreissun Nuorgamiin ja takaisin.
Laatokan ympäriajossa 2017 letkassa ajellessa vähän reippaammin vika palasi ja Pietarin läpi huoltoauton kyydissä koska en pysynyt mukana paukkuen ja räpättämällä mutta kävi.... Lähellä kotia nilkuttamalla loppumatka. Tämä kun oltiin ajettu pitkään 100-120km/h. lämpimällä kelillä.
Pytyt oli ylhäällä samana keväänä 2016, hoonattiin,rengastettiin ja venttiilit läpättiin. Koneistaja tuumasi että kilometrit saattavat hyvinkin pitää kutinsa kun mittaili mittakellon kanssa pyttyjä&mäntiä. Kaasutin pesty ja korjaussarja ja Motopedian ohjeiden mukaan suuttimet pää ja välialue sekä plommi veke seosruuvista. Ainoa mikä vähän askarruttaa on juuri seosruuvi joka ei reagoi ihan kamalan herkästi ? mutta kone putoaa potatolaukalle ja käy hyvin tyhjäkäyntiä.
Sunricen Pete vaihtoi nokkalaakerin ja Hall-anturin sekä se muovinen huohotus tötterö. En ymmärrä miten se on kipeää saanut. Nokka Andrews 27. Mentiin siis Evon omilla sytkäosilla. Sytkäboxi vaihdettu vuosia aikaisemmin vähän käytettyyn.
Laitoin Dyna-2000i sytkän ja sen toisen ajoituskupin omasta mielestä (huom) huolellisesti ja käänsin napit kuten kuuluu. Lohkosta katsoin ajoitusmerkin ja led-syttyi ja kone jyrähti käymään. Voes-kytkin ja maadoitus myös huolella. Läksin itsevarmasti viime syyskuussa ajamaan Kotkasta Mikkeliin sateen siivittäessä matkaa. Luumunkokoisia sadepisaroita putoili niskaan ja oli lystiä. Ei pätkinyt yhtään ja mietin että tokeniko mokoma väistellessäni tien no: 15 ``tekojärviä``. Kylmä kun jääkarhun peräsimessä.
Ajoin takaisin muutaman päivän päästä melko lämpimällä poutasäällä ja läksin ohittamaan autoa ja eikö se saakeli alkanut taas paukkumaan ja räpättämään. Meinasi tulla ryppy rakkauteen.
Mietin puolaa koska kaikkihan tietää että puola tekee viottuessaan usein juuri tuotakin. Vaihdoin joku vuosi sitten Puolan Malloryn valmisteeseen mutta sehän ei takaa mitään. Puola voi kärvähtää koska vaan tietty.
En viitsisi ihan hatusta laittaa puolaa eikä testauskaan välttämättä näytä tai jos testeri lyö kunnon jännitteen niin kyllähän sitten. Ajattelin vaan että onko mahdollista että lataussäädin olisi oikkuttelyn syy?
Koska sateessa pyörä toimi aivan moitteettomasti ja kiekaisee todella mukavasti.
Vaikka rakkaus pyörään on palaamassa (edelleen vaihdeaskiin ilmaantu vettä) en silti viitsisi laittaa puolaakaan ihan hatusta koska on parin hugen hintainen. Muutakin laitettavaa olisi kyllä. Takanakki ym.
Laturi painaa 14,4 voltin jännitteellä ja akku on hyvä. Otin lähes kaikki liitokset auki ja ruiskin röppöä sekä puhdistin akun kaikki liitokset, maadoitukset ja tarkisti ettei johdot ole poikki tyvestä ym.
Kylmänä lähtee tosi hyvin käyntiin ja iso muutos kaasarirempan jälkeen on ryypyntarpeen pienentyminen olemattomaan verrattuna aikaisempaan.
Mun tuurilla puola tietysti risa mutta miksi se pelasi sateessa? Jäähtyikö tarpeeksi? Mulla oli mopoikäisenä Pappa-Tuntsan koneessa puolaongelma joita useita sen jälkeen nähty ja ne ovat aika selkeitä. Kone hyytyy totaalisesti ja jäähtyessään käynnistyy.
Pertille kiitos neuvoista kun mulla oli sulakkeet kateissa äskettäin. Siellähän ne oli vasemmassa sivuposkessa kuten ennenkin. Testasin myös sulakkeet ja automaatit toimii ihan ok.
Tulpat ovat olleet kiinni paritonnia ja tulpan johdot vanhat. En osaa kuitenkaan ajatella että ne menisivät yhtaikaa. Aion uusia ne nyt muutenkin.
Viimekesänä meni paljon hyviä ja vielä parempia ajoilmoja förbi. Oli kesien kesä. Toivottavasti tulee taas hyvä kesä heti kesäkuussa kun isot bileetkin.
Onko herrasväellä ideoita?
Mulla v.1996 Dyna ja käytännössä orggis. Vaeltanut 42t miles ja Ameriikan Joen perukoilta tuotu 10v. sitten. V. 2016 alkoi pätkimään varsinkin oikein kuumana ja sitten sammuu jopa ja käynnistyy hetken päästä. Vaiva pysyi oireettomana jonkinaikaa ja ajelin mm. Lapinreissun Nuorgamiin ja takaisin.
Laatokan ympäriajossa 2017 letkassa ajellessa vähän reippaammin vika palasi ja Pietarin läpi huoltoauton kyydissä koska en pysynyt mukana paukkuen ja räpättämällä mutta kävi.... Lähellä kotia nilkuttamalla loppumatka. Tämä kun oltiin ajettu pitkään 100-120km/h. lämpimällä kelillä.
Pytyt oli ylhäällä samana keväänä 2016, hoonattiin,rengastettiin ja venttiilit läpättiin. Koneistaja tuumasi että kilometrit saattavat hyvinkin pitää kutinsa kun mittaili mittakellon kanssa pyttyjä&mäntiä. Kaasutin pesty ja korjaussarja ja Motopedian ohjeiden mukaan suuttimet pää ja välialue sekä plommi veke seosruuvista. Ainoa mikä vähän askarruttaa on juuri seosruuvi joka ei reagoi ihan kamalan herkästi ? mutta kone putoaa potatolaukalle ja käy hyvin tyhjäkäyntiä.
Sunricen Pete vaihtoi nokkalaakerin ja Hall-anturin sekä se muovinen huohotus tötterö. En ymmärrä miten se on kipeää saanut. Nokka Andrews 27. Mentiin siis Evon omilla sytkäosilla. Sytkäboxi vaihdettu vuosia aikaisemmin vähän käytettyyn.
Laitoin Dyna-2000i sytkän ja sen toisen ajoituskupin omasta mielestä (huom) huolellisesti ja käänsin napit kuten kuuluu. Lohkosta katsoin ajoitusmerkin ja led-syttyi ja kone jyrähti käymään. Voes-kytkin ja maadoitus myös huolella. Läksin itsevarmasti viime syyskuussa ajamaan Kotkasta Mikkeliin sateen siivittäessä matkaa. Luumunkokoisia sadepisaroita putoili niskaan ja oli lystiä. Ei pätkinyt yhtään ja mietin että tokeniko mokoma väistellessäni tien no: 15 ``tekojärviä``. Kylmä kun jääkarhun peräsimessä.
Ajoin takaisin muutaman päivän päästä melko lämpimällä poutasäällä ja läksin ohittamaan autoa ja eikö se saakeli alkanut taas paukkumaan ja räpättämään. Meinasi tulla ryppy rakkauteen.
Mietin puolaa koska kaikkihan tietää että puola tekee viottuessaan usein juuri tuotakin. Vaihdoin joku vuosi sitten Puolan Malloryn valmisteeseen mutta sehän ei takaa mitään. Puola voi kärvähtää koska vaan tietty.
En viitsisi ihan hatusta laittaa puolaa eikä testauskaan välttämättä näytä tai jos testeri lyö kunnon jännitteen niin kyllähän sitten. Ajattelin vaan että onko mahdollista että lataussäädin olisi oikkuttelyn syy?
Koska sateessa pyörä toimi aivan moitteettomasti ja kiekaisee todella mukavasti.
Vaikka rakkaus pyörään on palaamassa (edelleen vaihdeaskiin ilmaantu vettä) en silti viitsisi laittaa puolaakaan ihan hatusta koska on parin hugen hintainen. Muutakin laitettavaa olisi kyllä. Takanakki ym.
Laturi painaa 14,4 voltin jännitteellä ja akku on hyvä. Otin lähes kaikki liitokset auki ja ruiskin röppöä sekä puhdistin akun kaikki liitokset, maadoitukset ja tarkisti ettei johdot ole poikki tyvestä ym.
Kylmänä lähtee tosi hyvin käyntiin ja iso muutos kaasarirempan jälkeen on ryypyntarpeen pienentyminen olemattomaan verrattuna aikaisempaan.
Mun tuurilla puola tietysti risa mutta miksi se pelasi sateessa? Jäähtyikö tarpeeksi? Mulla oli mopoikäisenä Pappa-Tuntsan koneessa puolaongelma joita useita sen jälkeen nähty ja ne ovat aika selkeitä. Kone hyytyy totaalisesti ja jäähtyessään käynnistyy.
Pertille kiitos neuvoista kun mulla oli sulakkeet kateissa äskettäin. Siellähän ne oli vasemmassa sivuposkessa kuten ennenkin. Testasin myös sulakkeet ja automaatit toimii ihan ok.
Tulpat ovat olleet kiinni paritonnia ja tulpan johdot vanhat. En osaa kuitenkaan ajatella että ne menisivät yhtaikaa. Aion uusia ne nyt muutenkin.
Viimekesänä meni paljon hyviä ja vielä parempia ajoilmoja förbi. Oli kesien kesä. Toivottavasti tulee taas hyvä kesä heti kesäkuussa kun isot bileetkin.
Onko herrasväellä ideoita?