Sivu 1/1

.

Lähetetty: 15:35 02.10.2018.
Kirjoittaja -Harikka-
.

Re: Näppärä rätkän kuljetusteline: Biker Bar

Lähetetty: 16:26 02.10.2018.
Kirjoittaja JKKo
Kelles tommonen olisi passeli?

Jos on kyse Harleyn hajottamisesta korpeen, niin ei noita lavaan ruuvattuja rautoja ole kellään auttavaisella kuitenkaan vaikka kuskaisi tuota runkoon ruuvattavaa tankoa sivulaukussa ihan varmuuden vuoksi. Jos puolestaan itse tapaa kuskata motskaria lavalla alinomaa omassa autossaan, niin kuin mä usein mökille rojukuormaa viedessäni, sitten ehkä. Muttei sitä tartte oikein siihenkään. Mä lykkään pyörän lavalle, etupyörä jompaan kumpaan lavan kulmaan. Sitten sidon kuormaliinalla pyörän kuin laivassakin pitää sitoa ja se on siinä.

Enemmän apua olisi metrin leveästä ajorampista joka viikkautuu pieneen tilaan ja oikeasti kestää bigtwinin ja kuskin painon ja on tarpeeksi pitkä että sillä pääsee oikeasti korkean pakun lavalle ajamalla. Leveä pitää olla.

Voi mahdoton että on vaikea vetäistä semmosta 20cm leveää alumiiniramppia pitkin kun pyörä voi sammua vaikka ja ei saa jalkoja maahan. Mitäs siitä pyörästä mut kun sen rampilta kaataen saa todennäköisesti päälleen.

Lähetetty: 16:54 02.10.2018.
Kirjoittaja -Harikka-
.

Re: Näppärä rätkän kuljetusteline: Biker Bar

Lähetetty: 17:29 02.10.2018.
Kirjoittaja jeku
JKKo kirjoitti: 16:26 02.10.2018. Kelles tommonen olisi passeli?

Eikös se lue jo tossa otsikossa:
Bar Bikereille :)

Re: Näppärä rätkän kuljetusteline: Biker Bar

Lähetetty: 20:43 10.10.2018.
Kirjoittaja Sari S
jeku kirjoitti: 17:29 02.10.2018.
JKKo kirjoitti: 16:26 02.10.2018. Kelles tommonen olisi passeli?

Eikös se lue jo tossa otsikossa:
Bar Bikereille :)
:lol: Mä katsoin kuvaa ja heti jo melkein tilasin tollaisen baarin. Sitten muistin, että ei mulla ole sitä peräkärryäkään. Mutta oikeesti mun mielestä näytti ihan näppärältä vehkeeltä.
JKKo kirjoitti: 16:26 02.10.2018. Voi mahdoton että on vaikea vetäistä semmosta 20cm leveää alumiiniramppia pitkin kun pyörä voi sammua vaikka ja ei saa jalkoja maahan. Mitäs siitä pyörästä mut kun sen rampilta kaataen saa todennäköisesti päälleen.
Ai kauheeta. Mä en varmaan osais ajatella tollastakaan ennenkuin kippaisin sen pyörän alas siitä rampilta. :roll:

Re: Näppärä rätkän kuljetusteline: Biker Bar

Lähetetty: 21:24 10.10.2018.
Kirjoittaja ranze
Helpompi sitoa se. Johonkin maailmanaikaan tuli sidottua prätkä kärrynlavalle noin kolmena päivänä viikossa, crossi.
sitominen.JPG

Lähetetty: 22:51 10.10.2018.
Kirjoittaja -Harikka-
.

Re: Näppärä rätkän kuljetusteline: Biker Bar

Lähetetty: 04:03 11.10.2018.
Kirjoittaja Kiwi
Olipas vaikeasti laitettu, mä oon yhellä liinalla sitonu etupään ja takavanteen läpi toinen. Toki jos liina pettää niin käy huonosti, mutta niin käy kahdellakin liinalla (jos jalan puoleinen pettää- hupsistakeikkaa). Ja oon tottunut pitämään liinat hyvänä. Joissain touringeissa on toki pakko käyttää kahta ettei katteisiin tule jälkiä.

Re: Näppärä rätkän kuljetusteline: Biker Bar

Lähetetty: 08:59 11.10.2018.
Kirjoittaja Veijo Esso
Ihan näppärä, jos on erikseen auto, jota voi käyttää vain pyörän kuljetukseen. Itse en tuollaista vastakappaletta pulttaisi kiinni kaappiautooni. Tietty jollekin firmalle, joka kuskaa pyöriä paikasta toiseen voi olla käteväkin ratkaisu.

Re: Näppärä rätkän kuljetusteline: Biker Bar

Lähetetty: 09:49 11.10.2018.
Kirjoittaja JKKo
Kiwi kirjoitti: 04:03 11.10.2018. Olipas vaikeasti laitettu, mä oon yhellä liinalla sitonu etupään ja takavanteen läpi toinen. Toki jos liina pettää niin käy huonosti, mutta niin käy kahdellakin liinalla (jos jalan puoleinen pettää- hupsistakeikkaa). Ja oon tottunut pitämään liinat hyvänä. Joissain touringeissa on toki pakko käyttää kahta ettei katteisiin tule jälkiä.
Lavan muovikaukalon takia mulla on kiinnityslenkit lavan reunoilla noin 30cm kulmista - sivuilla. Etufillari lavan nurkkaan. Ensimmäinen liina pyörää lähempänä olevan laidan etummaisesta lenkistä ohjaustangon ja raisereiden kautta kieputtaen pari kertaa ja kiristys vastakkaiselle puolelle etukulmaan. Jouset painuvat jonkin verran että sitä kiristystä voi joutua toistamaan.

Sitten toinen liina takakiinnikkeistä ja kerran takavanteesta läpi ja rengas kiertäen. Tämä kiristää myös etukiinnikettä.

Ainoa mistä on lähtenyt joskus luistelemaan on ohjaustangon tienoilta (mp pyrkii nousemaan jalalta pystyyn) joten ohjaustangon kohdalle riittävästi kierroksia kiristysliinaan.

Ens suven kehityskohde on parempi ramppi mökille. Jäätävä homma aina kerätä parrut jolla "saa olla viimeinen kerta lastata näin" ajaa kuljetettavan lavalle.

Re: Näppärä rätkän kuljetusteline: Biker Bar

Lähetetty: 10:23 11.10.2018.
Kirjoittaja UrpoTJ
Minä rakensin innoissani puusta irtotellingin lavalle varten johon etupyörä solahti jne. Eipä sitä ole tullut käytettyä, vaan noita edellä mainittuja keinoja. Sillä poikkeamalla kylläkin, että käytän edessä kahta erillistä liinaa ja samoin takana (niin kuin noissa kaavakuvissakin on). Silloin ei käy tuota:
JKKo kirjoitti: 09:49 11.10.2018.Ainoa mistä on lähtenyt joskus luistelemaan on ohjaustangon tienoilta (mp pyrkii nousemaan jalalta pystyyn) joten ohjaustangon kohdalle riittävästi kierroksia kiristysliinaan.

Re: Näppärä rätkän kuljetusteline: Biker Bar

Lähetetty: 10:55 11.10.2018.
Kirjoittaja JKKo
Juu saa sinne laittaa montakin liinaa jos niin haluaa. Vähempikin riittää kun on ajatus mukana.

Laivoilla näkee kaikki sidontatavat.

Re: Näppärä rätkän kuljetusteline: Biker Bar

Lähetetty: 10:58 11.10.2018.
Kirjoittaja ranze
Kiwi kirjoitti: 04:03 11.10.2018. Olipas vaikeasti laitettu, mä oon yhellä liinalla sitonu etupään ja takavanteen läpi toinen.
Ei siinä missään kohtaa ole sanottu, että pitää olla kaksi liinaa. Yhdelläkin voi pujotella, jos voi.

Lähetetty: 20:59 11.10.2018.
Kirjoittaja -Harikka-
.

Re: Näppärä rätkän kuljetusteline: Biker Bar

Lähetetty: 00:39 12.10.2018.
Kirjoittaja Joe Cool
-Harikka- kirjoitti: 20:59 11.10.2018.
JKKo kirjoitti: 10:55 11.10.2018. ... Laivoilla näkee kaikki sidontatavat.
eturengas laipiota vaste, rätkä sivujalalle, 1-vaihe päälle. Ja semmone ISO MUSTA REKAN RENGASKIILA runkon ja kannen vällii oikeelle puolelle, parilla jämäkällä potkulla varmistaen.
Tuota on tullut käytettyä monasti. Nämä Suomen ja Ruotsin/Viron laivat eivät normaalisti juurikaan ehdi keinumaan. Ruotsin ja Saksan välillä kehottivat sitomaan pyörät kunnolla lattiaan liinoilla.