Meinasin korvata XLS 1000:n alkuperäisen valo"klusterin" kolmella tavallisella pyöreällä merkkivalolla. Punainen öljynpaineelle, sininen kaukovaloille ja (alkuperäisestä poiketen) keltainen lataukselle. Onhan niitä hienoja symbolein varustettuja klustereita olemassa mutta niissä on sitten kaikkea ylimääräistä check engineä, vapaan ja vilkkujen merkkivaloa ym joille ei minun tapauksessa ole sähköjärjestelmässä valmiutta.
Minkäslaisia raati suosittelee? Tällaiset löytyisi eräältä kotimaan toimijalta:
http://www.hdcustomparts.fi/product/502308/" onclick="window.open(this.href);return false;
Näkyykö tällaiset auringonpaisteessa, ja onko tietoa kestävyydestä? Vielä on tutkimatta toimiiko lataus ilman merkkivaloa (kun nämä kyseisethän on LEDit) mutta siihen voinee kikkailla tarvittaessa vastuksen varmaankin rinnallle...vai?
Merkkivalot
Merkkivalot
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Merkkivalot
Kyllähän ne jollain tavalla näkyy myös auringossa, rautapään laturi ei ainakaan orkkis säätimellä toimi kunnolla ilman hehkulankaa/vastusta siellä on myös diodit vilkun merkkivaloissa ( jos on 2 merkkivaloa) nekin on huomioitava asennuksessa.KariFS kirjoitti: Näkyykö tällaiset auringonpaisteessa, ja onko tietoa kestävyydestä? Vielä on tutkimatta toimiiko lataus ilman merkkivaloa (kun nämä kyseisethän on LEDit) mutta siihen voinee kikkailla tarvittaessa vastuksen varmaankin rinnallle...vai?
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Merkkivalot
Lataus toimii elektronisella säätimellä ilman valoa.
Eikös noissa viimeisissä ollu jo sellaiset säätimet?
Aloittajan pyörässä on luultavasti alkuperäiset johdotukset, joten merkkivaloja kaiketi löytyy lataus, öp, vapaa, vilkut ja pitkätvalot. Laittaisin öp:n ja latauksen ja vilkut superkirkkailla ledeillä. Ne näkyvät hyvin päivälläkin. Vaapaa ja pitkät tavallisilla, ettei pimeällä häiritse. Tuon vapaan tietusti voi myös laittaa kirkkaalla, mutta risteyksessä pysähdyksissä saattaa näyttää koomiselta, jos naama värjääntyy vihreäksi.
Eikös noissa viimeisissä ollu jo sellaiset säätimet?
Aloittajan pyörässä on luultavasti alkuperäiset johdotukset, joten merkkivaloja kaiketi löytyy lataus, öp, vapaa, vilkut ja pitkätvalot. Laittaisin öp:n ja latauksen ja vilkut superkirkkailla ledeillä. Ne näkyvät hyvin päivälläkin. Vaapaa ja pitkät tavallisilla, ettei pimeällä häiritse. Tuon vapaan tietusti voi myös laittaa kirkkaalla, mutta risteyksessä pysähdyksissä saattaa näyttää koomiselta, jos naama värjääntyy vihreäksi.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Merkkivalot
Kiitoksia jälleen. Mulla ei ole muita merkkivaloja kuin nämä kolme mainittua (lataus, öljynpaine, pitkät), ja ne ovat kaikki siinä nopeusmittarin alapuolella. Alkuperäinen "klusteri" on "ei-vaihdettavilla" hehkulampuilla, muoto kuin kolme läpikuultavaa legopalikkaa rinnakkain, mutta se oli hajalla ja alta paljastui kolme n 8mm reikää, joihin nuo ledituikut ovat just passelit.
Vilkuille ei ole merkkivaloa ollenkaan, mutta ne on vaikea unohtaa päälle kun tässä versiossa ilmeisesti vilkku vilkkuu niin kauan kuin jaksaa painaa keinukytkintä. Jos siis olen oikein tulkinnut. Ei se kovin kätevältä vaikuta, parempi olisi sellainen joka ekalla painalluksella jäisi päälle ja toisella sammuisi. Tällaisia jälkiasennettavia "bokseja" on olemassa, niissä taisi olla vielä lisäksi joku semmoinenkin ominaisuus että 10 tai 15 sekunnin päästä vilkku menee itsestään päältä pois. Vaan ehkä tuohonkin tottuu. Vapaan valolle ei myöskään taida olla valmiutta vaihteistossa. Jos valmius löytyy, niin semmoisen voisi kyllä lisätäkin.
Tässä minun pyörässä on vielä tasavirtageneraattori, regulaattori/säädin on kiinni kehtoputkessa laturin etupuolella. Elektroniselta se näyttää kun on rivoitettu valurunko.
Jep, kiitokset tähänastisista, taidanpa nuo tilata, ovat kuitenkin "nimekkään" firman trokaamia ja hintakaan ei aivan huimaa. Tosin Storehousen katalogin viereisellä sivulla oli myös hehkuversio, mutta niitä ei tuo Customparts sivuillaan listannut.
Vilkuille ei ole merkkivaloa ollenkaan, mutta ne on vaikea unohtaa päälle kun tässä versiossa ilmeisesti vilkku vilkkuu niin kauan kuin jaksaa painaa keinukytkintä. Jos siis olen oikein tulkinnut. Ei se kovin kätevältä vaikuta, parempi olisi sellainen joka ekalla painalluksella jäisi päälle ja toisella sammuisi. Tällaisia jälkiasennettavia "bokseja" on olemassa, niissä taisi olla vielä lisäksi joku semmoinenkin ominaisuus että 10 tai 15 sekunnin päästä vilkku menee itsestään päältä pois. Vaan ehkä tuohonkin tottuu. Vapaan valolle ei myöskään taida olla valmiutta vaihteistossa. Jos valmius löytyy, niin semmoisen voisi kyllä lisätäkin.
Tässä minun pyörässä on vielä tasavirtageneraattori, regulaattori/säädin on kiinni kehtoputkessa laturin etupuolella. Elektroniselta se näyttää kun on rivoitettu valurunko.
Jep, kiitokset tähänastisista, taidanpa nuo tilata, ovat kuitenkin "nimekkään" firman trokaamia ja hintakaan ei aivan huimaa. Tosin Storehousen katalogin viereisellä sivulla oli myös hehkuversio, mutta niitä ei tuo Customparts sivuillaan listannut.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Merkkivalot
Nuo vilkut toimivat juuri kuten totesit. itse asensini '81 malliin sellaisen M-unit + releen muitaakseni. Pieni ja kallis mötikkä, mutta menee vakioreleen paikalle. Painalluksen pituudesta riippuen vilkahtaa 3 - 8 - jatkuva vilkku. Aivan loistava laite ja sen satasen arvoinen ehdottomasti.KariFS kirjoitti: Vilkuille ei ole merkkivaloa ollenkaan, mutta ne on vaikea unohtaa päälle kun tässä versiossa ilmeisesti vilkku vilkkuu niin kauan kuin jaksaa painaa keinukytkintä. Jos siis olen oikein tulkinnut. Ei se kovin kätevältä vaikuta, parempi olisi sellainen joka ekalla painalluksella jäisi päälle ja toisella sammuisi. Tällaisia jälkiasennettavia "bokseja" on olemassa, niissä taisi olla vielä lisäksi joku semmoinenkin ominaisuus että 10 tai 15 sekunnin päästä vilkku menee itsestään päältä pois. Vaan ehkä tuohonkin tottuu. Vapaan valolle ei myöskään taida olla valmiutta vaihteistossa.
Softailissa minulla ovat ne pohjaan jäävät ja sillä olen vedellyt vilkku päällä pitkiäkin matkoja Ei lainkaan hyvä keksintö.
Vapaa noissa ei meinaa mennä lainkaan päälle, joten merkkivalokin on turha
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Merkkivalot
Elektroninen on ja lataa ilman polttimoa, siis ilman kuormittavaa esivastusta.KariFS kirjoitti:
Tässä minun pyörässä on vielä tasavirtageneraattori, regulaattori/säädin on kiinni kehtoputkessa laturin etupuolella. Elektroniselta se näyttää kun on rivoitettu valurunko.
.
Jos kytkentä on epäselvä, niin se lamppu kytketään virtalukon jälkeen esim puolalle menevään toinen ja toinen piuha laturin A-napaan.
Polttimolla onnistuu molemmin päin, mutta ledin plussa pitää tulla siihen puolalle menevään ja miinuskarva ottaa maan laturin A:sta. Voi kokeilla, palaa vain oikeinpäin, eikä kärähdä väärin.
Kumpaakaan, polttimoa eikä lediä ei maadoiteta runkoon.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!