tc96 compensaattori

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

pompiere
Viestit: 8
Liittynyt: 17:26 12.10.2015.
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja pompiere »

saako TC96:n OEM compensaattoriin vaihdettua pelkät jouset vai meneekö koko "roottorikuppi" vaihtoon? Vai kannattaako harkita SE tai Baker compensaattoria kuitenkin tilalle?
Pertti
Viestit: 5960
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ei taida enää alkuperäistä palikkaa saada, SE:tä myyvät tehtaan liikkeet tilalle.
Ne palat on yleensä aika kuluneet silloin, kun alkaa klaklatus kuulua. Ei tule kuntoon pelkillä jousilla.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Masa'68
Viestit: 68
Liittynyt: 20:36 03.10.2014.
Paikkakunta: HML

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja Masa'68 »

Hyvä tietää, koska minä olen joutunut vaihtamaan vm.1989 Sportster XL1200:sen vm.2009 Softail Heritageseen viime viikkona ja siinä on tietenkin 96cid Twin Cam-ruiskumoottori.
2009 Softail Heritage FLSTC
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1612
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Luulisin että 2009 Heritagen kanssa ei olisi välttämättä kompensaattorimurhetta vielä vähään aikaan, vai pajonko on ajettu? Hevosmiesten tietotoimiston mukaan TC96 matkamalleissa on ollut murheita enemmän kuin esim. Softailissa. En tiedä onko osa ollut erilainen vai onko vaan painokysymys, jos siis tilasto edes pitää paikkaansa.

Minulla on 2008 Nightrain ja ajettu yli 100.000 km josta yli 90.000 km on ajettu vielä 96=> 103 konversion ja vähän muunkin teho-roplauksen jälkeen eikä ole ainakaan vielä ollut orkkis kompensaattorin kanssa murheita.
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja s&s »

Jousikupillinen kompensaattori ilmoittaa alkavista ongelmista yleensä komealla kajauksella startin yhteydessä... Siinä vaiheessa voi alkaa miettimään mitä seuraavaksi. Mun 2010 touringin kohdalla tuo alkoi tapahtumaan säännöllisesti alta 10 tuhannen kilometrin... Laitoin tilalle SE-version ja voitelurampillisen enskakopan, noilla laite toimi taas mainiosti. Nyt ehkä laittaisin Bakerin, aikanaan kun aihetta tuli seurattua tiiviimmin, tuli maailmalta raportteja ettei SE:kään välttämättä ollut lopullinen ratkaisu. Tosin muut siihen aikaan saatavilla olevat olivat vielä huonompia... Bakeria pidettiin parhaana testien perusteella mutta se ei ollut muistaakseni vielä vapaasti saatavilla kun oma tarve iski.
Viva Knievel!
pompiere
Viestit: 8
Liittynyt: 17:26 12.10.2015.
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja pompiere »

s&s kirjoitti:Jousikupillinen kompensaattori ilmoittaa alkavista ongelmista yleensä komealla kajauksella startin yhteydessä... Siinä vaiheessa voi alkaa miettimään mitä seuraavaksi. Mun 2010 touringin kohdalla tuo alkoi tapahtumaan säännöllisesti alta 10 tuhannen kilometrin... Laitoin tilalle SE-version ja voitelurampillisen enskakopan, noilla laite toimi taas mainiosti. Nyt ehkä laittaisin Bakerin, aikanaan kun aihetta tuli seurattua tiiviimmin, tuli maailmalta raportteja ettei SE:kään välttämättä ollut lopullinen ratkaisu. Tosin muut siihen aikaan saatavilla olevat olivat vielä huonompia... Bakeria pidettiin parhaana testien perusteella mutta se ei ollut muistaakseni vielä vapaasti saatavilla kun oma tarve iski.

Lueskelinkin noita vanhempia postauksiasi asian tiimoilta ja ajatukseni oli ehjätä vielä tuota OEM kompensaattoria uusimalla siihen kilkkeet sekä nuo jouset (jos mahdollista...?)
Tuossa omassa Elektrassa (-08) klassiset oireet. Kilauttelee lämpimänä startatessa ja samuttaessa. On tosiaan suolaiset hinnat noilla Screaming Eagle ja Baker compensaattoreilla ja löytyneekökään "hyllystä" Suomen dealereilta.
Pertti
Viestit: 5960
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja Pertti »

V-Tvin Cityllä ainakin pitäisi olla. Menee kuulemma aika usein....
moderattori

Romu rauhoittaa!
pompiere
Viestit: 8
Liittynyt: 17:26 12.10.2015.
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja pompiere »

Pertti kirjoitti:V-Tvin Cityllä ainakin pitäisi olla. Menee kuulemma aika usein....

ei löydy tällä hetkellä Suomesta...parin viikon toimituksella V-Twin:stä. Tilattu.
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja s&s »

pompiere kirjoitti:Lueskelinkin noita vanhempia postauksiasi asian tiimoilta ja ajatukseni oli ehjätä vielä tuota OEM kompensaattoria uusimalla siihen kilkkeet sekä nuo jouset (jos mahdollista).
Jos nyt oikein muistan, ameriikan foorumeilla oli aikoinaan juttua että jousikuppimallia oli elvytetty laittamalla ylimääräinen jousi tai shimmi pakkaan ja sillä se olisi taas saatu pelaamaan.
Viva Knievel!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Onko kompensaattoria olemassa / muutettu 103-koneissa vai onko niissä sama ongelma odotettavissa 96 kanssa?

2013 lehmässä on takapyörässä kumityynysysteemi, mutta onko se vain pehmentämässä menoa vai viritelty kompensaattorin korvikkeeksi?

Ei ole jaksanut kuvia kaivella, kun joku sen tietää kuitenkin ja jakaa tiedon muillekin, kuin minulle :oops:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1612
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Kyllä on yhtä lailla 103 koneissa kompensaattori. Varmaan takarattaan kumitkin menoa pehmentää, mutta kun tällainen isolyöntinen kone potkii, niin kompensaattorilla suojataan enskaa ja vaihteistoa. Saattoi näissä olla ainakin jossain vaiheessa jo se SE-malli eli vähän paranneltu versio.
Pertti
Viestit: 5960
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jotakin muutosta on tullut 2013-2014 välillä. Veikkaan, että 103:ssa on tuo sama laite.
Kuva
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Masa'68
Viestit: 68
Liittynyt: 20:36 03.10.2014.
Paikkakunta: HML

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja Masa'68 »

UrpoTJ kirjoitti:Luulisin että 2009 Heritagen kanssa ei olisi välttämättä kompensaattorimurhetta vielä vähään aikaan, vai pajonko on ajettu? Hevosmiesten tietotoimiston mukaan TC96 matkamalleissa on ollut murheita enemmän kuin esim. Softailissa. En tiedä onko osa ollut erilainen vai onko vaan painokysymys, jos siis tilasto edes pitää paikkaansa.

Minulla on 2008 Nightrain ja ajettu yli 100.000 km josta yli 90.000 km on ajettu vielä 96=> 103 konversion ja vähän muunkin teho-roplauksen jälkeen eikä ole ainakaan vielä ollut orkkis kompensaattorin kanssa murheita.
Se on 43000 mailia eli noin 70000km ajettu. Juuri huollettu ennen kaupantekoa.
2009 Softail Heritage FLSTC
Avatar
JKKo
Viestit: 1733
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Jaa sekösse se niin komeat paukkeet pitää kuumissa starteissa. Vaihdoin toissavuonna akun, kun luulin, ettei originaali jaksa heittää yli mut ei ole tullut uudella sen paremmaksi. Muita oireita ei juuri ole ja onhan tuokin kohta ollut osina joku vuosi sitten, kun vaihteiston ulostulon tuplakuulalaakeri hilseili itsensä paskaksi. Eikä siitä paikallinen monttööri, siis sprocketista mitään maininnut laitetta kasattuaan.

Olkoon toistaiseksi noin. Sit kun kalkattaa myös ajossa niin korjuuseen. Konkurssi tulee jos näiden kaikki kitinät yrittää korjata tai korjauttaa. Toisaalta kun niitä vikoja ei kertapurulla edes löydä, niin ajaa sen verran pitkälle rikki, ettei ole vaikeata diagnosoida.

Oiskohan Indianit parempia?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
tulokti
Viestit: 86
Liittynyt: 11:44 16.05.2006.

Re: tc96 compensaattori

Viesti Kirjoittaja tulokti »

Moi, itselläni on tc88 (vakio ultra) toisinaan selailee nettiä ja miettii päivytystä uudempaan malliin... mutta kun näitä juttuja lukee niin tulee fiilis et lähteekö moottori luotettavuudeltaan entistä huonompaan suuntaan?

Olen kuullut jo useammalta taholta että 6-lovisilla lootilla ollut työllistävä vaikutus korjaamoille, puhumattakaan noista enskapuolen uudistus sekoiluista.

Joten paraneeko vaihtamalla? ... toiset sanoo että ei :roll: .. teidä sitten??? :cry:

-TT-
Vastaa Viestiin