sportster keulakulma

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

tiane
Viestit: 7
Liittynyt: 21:48 25.02.2017.
Paikkakunta: Nurmes

sportster keulakulma

Viesti Kirjoittaja tiane »

Jos keulakulmaa muuttaa t paloilla hieman loivemmaksi, niin pitäisikö pyörä virallisesti muutoskatsastaa? Ja tuleeko siinä automaattisesti rekisteröinti katsastus samalla?
Avatar
hdjokke
Viestit: 1114
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: sportster keulakulma

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=133.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Täällä se mainitaan. Eli täytyisi lain mukaan muutoskatsastaa, koska ohjauskulma muuttuu ja pyörän pituus yleensä kasvaa.

Jos ei laki ole ylläolevasta muuttunut, niin asiahan selviää Trafista tai katsastuskonttorista, joka muutoskatsastaa moottoripyöriä.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Pertti
Viestit: 5960
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: sportster keulakulma

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kylla se varmaan lakien mukaan muutoskatsastuksen vaatii, mutta paloilla akseliväli kasvaa niin vähän, ettei sitä luultavasti tienpäällä noteerata.
Jos pyörää ei ole vielä rekisteröintikatsastettu, ei sitä minusta kannata ennemmin muutoskatsastaa, se hoituu sitten samaan maksuun. Akseliväli siellä kuitenkin mitataan ja se merkitään otteeseen. Myös t-paloista menee silloin prossat.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin