FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Loota pöydällä. Kuva Katellut osien hintoja ja uusia aftermarket loovia ja niitten hintoja? Jos korjaa tämän loovan niin siinä ei jää muuta kuin työn ilo. Kuva Minua ei erikoisemmin kiinnosta tämän laatikon sielunelämä niin ostan uuden. Ei vielä ole fyrkkaa. Täytyy säästää että saa rahat kasaan.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Yön aikana purin sen lotjan. Mie olin vähän Harrikan tekeleeseen pettynyt. Lapsellista tekoa. Tuon ois kyllä saanut uudelleen suunnitella. Joutui lämmittämään ja hakkaamaan ja prässäämään. Loputtomasti lukkoprikkoja. Miksei ne ole tehneet kahdesta kappaleesta kuten japsit. Lohkot olisi vain pultattu yhteen.

Oispa paljon rahaa niin ostaisin Bakerin loovan. Tuon minun vanhan paskan voi heittää vaikka järveen.
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pertti »

jensen kirjoitti:Yön aikana purin sen lotjan. Mie olin vähän Harrikan tekeleeseen pettynyt. Lapsellista tekoa. Tuon ois kyllä saanut uudelleen suunnitella. Joutui lämmittämään ja hakkaamaan ja prässäämään. Loputtomasti lukkoprikkoja. Miksei ne ole tehneet kahdesta kappaleesta kuten japsit. Lohkot olisi vain pultattu yhteen.

Oispa paljon rahaa niin ostaisin Bakerin loovan. Tuon minun vanhan paskan voi heittää vaikka järveen.
Harrikan laatikossa on sellainen mukava ominaisuus, että sen saa purettua ja kasattua rungossa kiinni.
Pitäisi purkautua pakettina ulos kohtuu helposti, kun ottaa kannen siirtokoneistoineen pois. Pääakselin holkki vaatii oman ulosvetäjän, mutta muuten perus ruuvausta.

Ei se japsissakaan aivan pikkujuttu ole, kun pitää koko moottori olla pöydällä selällään ja sitten lohkon alapuolisko pois. Ensin tietysti kyljistä kaikki kopat...
moderattori

Romu rauhoittaa!
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Näyttää helpolta kun sen tekee ammattimies. Minun hommat ei luonnistuneet ollenkaan.

Mitään varsinaista vikaa en löytänyt mutta jotain siellä on ollut ylimääräistä sisällä kun oli iso kolo iskeytynyt kuoreen. Onko tämä vain niin kulunut. Tuossa tuo jenkkien opetusvideo. https://www.youtube.com/watch?v=wv9FzI6MTKg" onclick="window.open(this.href);return false; Aika homma tämmösessä.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kova paukku ollut lohkoon. Melkein reikä tullut. Kuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tuota videota kattelin. Varmaan on huippumies mutta on hyvät pelit ja vehkeet. Uusi loova ja ei ole tarttuneet prässäykset niin lujaan kuin vanhassa loovanpaskassa. Mie en helkkarillakaan saanut irti vitosvaihteen ratasta laakerista vaikka paukutin vasaralla ja yritin prässilläkin. Videolla kevyt kopautus massavasaralla ja irtoaa. Myös potkustartin kiksinratas olin mielenkiintoinen irrotettava kun se oli pitänyt lukkoliimalla panna. Nestekaasulla lämmitin ja viimein irtosi ilmakoneella. Lukkopihtejä meillä ei ole oikein hyviä kun niitä ei ole uusia hankittu 20 vuoteen. Prässi on hyvä mutta turhan iso pikku puristuksiin.

Pääakselin puslaan mulla ei ollut työkalua. Pikku rälläkällä tein hahloa ja viimein myötäsi. Sen vitosvaihteen laakerin kyllä saan irti mutta hitsaan siihen rautaa migillä että pääsen prässillä sen painamaan. Ei kait kukaan vanhalla laakerilla näitä kokoa vaikka varmaan öljyssä uiva laakeri on ihan hyvä mutta ei maksa niin paljon että sitä säälisin.

Pirun kallis tuo korjausarja. Tiivisteet ja laakerit ja lukkoprikat yli 300e. Minkähänmoinen työkalu tarvitaan neulalaakeeiden irroituksiin?

Minusta se pääakselin holkki oli päässyt liikkumaan. Oliskohan 5 milliä . Se voi kyllä aiheuttaa että ykkönen lyö tyhjää. Ei työnnä ratasta päälle vaan krapuaa vain reunasta.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Vitosen ratas irti. Ei siinä lakrussa hitsi pysynyt. Laakerista aina lähti irti. Hakkasin laakerin paskaksi ja rälläkällä kooli halki ja sitten irtosi. Mikä se ois näitä hommia tehdä mutta kylän vajakit mölisee. Ei ole oikein työrauhaa.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tämmösen korjausarjan taidan ostaa josko kokeilis korjata. Kuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Löin sen vaihdeloovan romuloovaan. Kawasaki osat paiskasin ulos romukasaan että sai tilaa. Ei ne kawan osista olleet kiinnostuneet mitään maksaan ja nyt saan ainakin romun painon mukaan. Hyviä osia oli. Esim virheetön kytkinkori. Sielä ne nyt könöttää. Kyllä se on niin että kaikkea tee se itsekkään miehen ei kannata tehdä itse. Laatikon korju on minusta Harrikkaan ammattimiehen hommaa. Mie en ole semmonen.

Meinaan säästää tähän pelimerkit.

R/T BLK.S/TAIL 5SP 2.94 TRANS SERIAL#
1321,13 € Tästä saa 10% alennuksen.
Kuva
Revtech musta 5-vaihteinen vaihdelaatikko. Laatikon runko valmistettu 356-T6 alumiinista,8620H kromimolybdeeni terästä olevat rattaat, kovakromatut pää ja sivuakselit.2.94:1 välityksellä 1.->2. vaihdettaessa kierrokset eivät

Siitä ei varmaan niitä välivapaita sais millään pois muuta kuin vaihtamalla kaikki uuteen. Andrews setti 1200 e ja Revtech osat 900.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Pajalla tapahtuu. Sain lyötyä pääakselin neulalaakerit kooleineen irti. Taidan kuitenkin kokeilla korjata kun tuota rahaakaan ei ole ylimääräistä. Opetusvideo https://www.youtube.com/watch?v=sb4V1Wnj86c" onclick="window.open(this.href);return false;
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Pajalla tapahtuu. Päälaakeria jäähdytin muorin kaapissa ja se pujahti helposti paikalle. Pääakselin neulalaakerit taas kooleineen jääkaappiin ja kun ne oli jäässä niin kaasupullolla lämmitin pääakselia ja prässillä sain lakrut paikoilleen.

Yksi muukin neulalaakeri kooleineen paikalle mutta se meni ihan vasaralla. Laakerin olin myös jäähdyttänyt.

Ei ole enää paljoa kesken tämä loota. Vaihdan lukkoprikat ja välilevyt uusiin. Akselipakat kiinni trapdooriin ja paikoilleen. Kuva Kuva

Kytkinakseliiin pitää tehdä uudet jengat. Mulla on siihen jo pakka tilattuna ja mutteri.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Clymerissä huonot kuvat. Tässä hyvät ja helpottaa kokoamista. Kuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Akselit kasassa. Menen kohta kasaamaan. Kuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Pikku muutos vielä niin nyt varmaan jopa toimii. Siirsin rattaita ja panin aksilat paikoilleen. Kuva Kuva

Akseliin tein milliset jengat Kuva
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

jensen kirjoitti:
Akseliin tein milliset jengat Kuva
Teitkö tiuhakierteiset?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Lukittu