FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Meilä kävi tallilla vieras. Ei ois pitänyt päästää kun taisi olla vain kateellinen? Semmonen joka ei maalauksista tai moottoripyöristä tiedä sen enempää kuin sika Japanista.

Shovel oli siinä ja ikkunoista tuli valoa. On muuten ihme vaikka melko sileä maalaus niin riippuu valosta miten struktuuri tulee näkyviin. Pahin valo on juuri tuo kun päivänvalo tulee ikkunoista. Ulos kun vie niin siliää pinta tai maalikammioon. Mistäpäs tuo ois semmosta tienny?


Tuumasi lähtiessään että mulla on aika hieno kalusto vaikka pienituloinen?

Itsellään vaimo ja lapsia ja talo. Kulkee lomalla lämpimissä maissa. Mie ole ulkomailla käynyt Pellon ruottissa kun kaikki minun rahat uppoaa minun romuihin ja ei ole varaa. Mitä nyt pitää tärkeänä? Vituttaa kun köyhälle ollaan kateellisia.

Tässähän kohta joutuu luvan kysymään että hei saisinksä maalata minun omia mopoja tai autoja? Olisko mahdollista että itselle maalaisin? Saisinksmä. On mulle sanottu että vedä hirteen itsesi. Yleensä haukuttu helvettiin kaikki minun tekemä.


Mie teen lupauksen? Mie pilaan maalaamalla itse vain omat vehkeeni ja en ota muitten romuja vastaan että ei vain mene piloille ja jätän valiomiesten tehtäväksi.


Joku peräkammarinpojan ruspan maalipinta ei liene tämän mailman tai maan tärkein asia..
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Hyvin toppaa.. Kuva
Kuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kylmää ollut ja kun yritin pikku lenkin heittää niin pohjoistuuli puri luihin ja ytimiin.

Voi olla että tämä on pysyvää? Golf virran suunta muuttunut ja meille Suomeen tulee kylmiä merivirtoja. Katso itse.. Kohta tänne ei tule enää pakolaisia kun niille ei enää suomi kelpaa kun on niin vitun pakkashelvetti.. http://ilmasto.org/ilmastonmuutos/seura ... -muutokset" onclick="window.open(this.href);return false;
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Omistaja on tyytyväinen ja pyörä on komea. Korjaussarja tulossa. Ei tästä mitään show himmelia ole koskaan tarkoitus ollut tehdä. Ei ole virheetön ja ei tarvi olla virheetön. Jos joku sanoo että tuossa on virhe ja huono maalari.. Sovitaan niin. Ei minua haittaa ja lisää maalauksia ei haluta.

Auton saan tehtyä niin ressukkaparat saavat alka arvostelemaan minun kävelytyyliä. En tee mitään ja ei kiinnosta olla hyödyllinen. Tämä maa on havaittu paskaläjäksi.

Kuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kaasarin korjausarja asennettu. Ottaa kierroksia hyvin ja käy Champion tulpilla hienosti. Imu toimii. https://www.youtube.com/watch?v=kQK-mtG ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva Pienen parannuksen tein ja käänsin ilmanputsarin kiinnitystä niin nyt on putsari vaakatasossa.
Eiköhän tämä ole tässä. Kesällä päräyttelen.
Kuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Mopon otin esiin. Maalipintaa vähän viimeistelin. Ei ole ennemmin joutanut.KuvaKuva

P1500 ja vesihionta. Kiillotuskone ja hiomatahna. Kuva Paljon parani. Ei tarvi olla virheetön. Omistaja tyytyväinen. Pitää kattoa otanko juhannukseksi ajoon vähäksi aikaa? Museointi ei enää kiinnosta.KuvaKuva

https://www.youtube.com/watch?v=2RCPWHJ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

jensen kirjoitti: Paljon parani. Ei tarvi olla virheetön. Omistaja tyytyväinen. Pitää kattoa otanko juhannukseksi ajoon vähäksi aikaa. Museointi ei enää kiinnosta.

https://www.youtube.com/watch?v=2RCPWHJ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielestäni kannattaisi jopa museoida.... mutta tokihan omistaja tekee laitteilleen mitä haluaa!
Museorekisterissähän se olisi helppoa ottaa ajoon kun huvittaa, ilman että tarvii tehdä erillisiä käyttöönotto/poisto ilmoituksia!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Hieno tuli! Kyllä tuo viimeistely kruunaa maalauksen, ammattimies on ammattimies, ei voi muuta sanoa!

Museointi - hmmmm. Kyllä tuo luultavsti menisi museoon jo tuollaisenaankin. Riippuu toki tarkastajasta.

Rahallisesti siinä ei paljon säästä, jos vähän ajaa, koska tarkastus ja muutoskatsastus maksavat yhteensä parisen sataa. Ja jos vielä menisi rahaa viimeistelyynkin. Ja kymppejähän se maksaa museovakuutuskin.

Jos pitää viikon silloin, toisen tällöin liikkenteessä ja loput seisonnassa, niin monta vuotta saa ajaa, ennen kuin nuo sataset on säästetty.

Toisaalta helppous lähteä kun huvittaa miettimättä käyttöönottoa ja poistoa. Sitä minä arvostan eniten ja siksi museoin juuri yhden pyörän viime viikolla.

Ei tuossa yllyttää kannata suuntaan eikä toiseen, itsehän sinä tiedät. Minä arvostin sitä helppoutta ja siihen Pavekin tuossa viittasi.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Pieni korjaus. Mie en ole ammattimies. Ihan vaan sunnuntaimaalari. Paksuhko lakka oli sivuissa. Sen takia paksu että ei tohdi välihionnan jälkeen panna väkevää ohenninta kun saattaa mennä kurttuun koko candy. On käynyt liian monta kertaa että olen tehnyt välihionnan ja alkanut lakkaamaan niin ryppyyn mennyt koko paska.

Aika kallista tuo candy. Ei sitä ehdoin tahdoin kannata pilata. Ei maalaus täydellinen ole mutta ihan tyytyväinen. Jos liian hienoksi hiplais niin ei sitä haluais enää käyttää ollenkaan tai sitten jatkuvasti pitäisi rätin kanssa puunata. Toiset mopot mulla on aika likaiset. Olen mie joskus sitä tehnyt että jatkuvasti puunannut mutta en ala siihen enää.

Kemissä oli aikoinaan joku tyyppi joka jatkuvasti puunasi Alfa Romeota. Sai liikanimen kiilto Arska.. :D
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Pajalla on meneillään pienkonekorjaajan suppea kurssi. Kuva On tämä GPZ moottori itse perkeleen keksintö. Kyllä mie sen käymään sain mutta huomasin keksineeni erinomaisen savustajan. Liian karkea hoonaus sylintereissä. Pumppasi öljyä männänpäälle ja sylki pakoputkeen. Se korjaantui WD 40 ja hienolla hoonilla. Hyvä ruikkia liukastetta ja hoonata. GPZ johdot oli hapristuneet paskat ja klipseistä irtosi johdot. Yritin korjata pikku abikoilla mutta ei onnistunut. Sitten sain älynväläyksen että tinalla igniterin piikkeihin. Ei hyvä. Yksi igniterin piikki lähti irti. Siinäpä se sitten oli. Ebaystä ostin igniterin jota ei oltu suunniteltu tähän malliin mutta siinä oli johdot ja ei mitään piikkejä. Sain ruspaan hyvät kipunat.

GPZ ruspa on alunperin ruiskulla. Mulla meni siitä rele. Ostin kaasarit jotka oli jo ostaessa sohlot paskat. Kaasaripakka ei myöskään sopinut jaoltaan. Taas värkkäämistä. Meni neulaventtiilit ja ostin uudet. Pensapinnan säätöhomma tuli opeteltua. Paras tapa läpinäkyvä letku laskupropusta. Kaksi keskimmäistä sylinteriä ei toimi. En keksinut muuta kuin että imuvenat kantaa.Taas auki ja motti pois. Oli siellä 2 venttiiliä kahdeksasta joissa liian pieni välys. En yritä enää niillä kaasarinruspilla vaan tilasin Yamahan kaasarit.

Yläkerta on ollut auki 7 kertaa. Motti pitää aina ottaa irti. Jos viisas mies oisin niin olisin GPZ pyörän myynyt aikoinaan 5e . Se olisi ollut 3000 euron säästö. Kyllähän tässä tietysti paljon on oppinut. Esim tässä ei venttiiliä vois säätää niin että venttiili on auki ja tökkää mitan väliin. Merkit pitää aina olla kohillaan. Eikä ole niin että olisi ruuvi ja lukkomutteri vaan on palasäätö. Kawasaki viritti moottoria että ottaa 10000 kierrosta ja muutaman kerran oli heittänyt palan veks niin panivat sen kupin alle . Se tarkoittaa että venttiilin säätö ei onnistu niin sanotulla rimpparaudalla jolla on voinut painaa venttiilinjousen läjään ja näpätä palan pois ja vaihtaa. Pitää ottaa nokka-akseli aina irti kun vaihtaa palan. Nokka-akselin pukit on 6mm pulteilla. Ne on heikkous. Mulla on nyt 10 helicoilia. GPZ venttiilinsäätöpaloja ei saanut Suomesta vaan Hollannista piti tilata.

Nyt GPZ on tauolla ja venttiilinkopan tiiviste tulossa Hollannista. Paljon oppinut ja muun muassa sen että en kiinalaisten paskoihin enää sekoitu..
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Huomenna vielä nyppään ja kiillotan alut. En ota juhannukseksi ajoon kun lupaa kylmiä ilmoja. Huppu taas päälle niin ei pölyty. Autoruspaa pöllyytän kun pohjatyöt. Kuva
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4848
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Jensen,
Tosta tuli hianå ja oli mukava seurata rojektin etenemistä siun jaksaessa päivittää tänne :!: :D
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Iltasella vähän kiillottelin ja vahasin. Nyt alkaa olla semmonen kun aattelin.KuvaKuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Sininen Shoveli peitto päällään. Mie olen ajanut Kawasaki Evolla mutta vain 600 mailia . Se tuntuu kivasti toimivan vaikka välistä kylmänä potkituttaa.Ei ole muuta siihen tarttenut tehä kuin vahvistaa pakarin kiinnitys.

Punaisella Shovelilla oisko 150km mutta tänään se alkoi vittuilla. Just kun kerkisin kehua että toimii kuin unelma. Vähän oli pensaa ja meni varatankille mutta sieltä ei mitään tullutkaan. Ilmeisesti sihti oli tukossa. Puhalsin sen auki. Kovasti piti potkia ennen kuin lähti käyntiin. Muitakin pikkuvikoja ilmaantui. Kytkin ei kunnolla irrottanut. Jarrukahvan jarruvalojohdot irtosivat ja ikävästi roikkuivat. Kaasuttimen kiihdytyspumppu heitti toimimasta. Tulipa mieleen että saatanan romuläjä.

Pesin molemmat ruspat ennen kuin aloin ropata. Korjasin kiihdytyspumpun.Puristin jarrukahvan abikoja tiukemmalle ja nippusiteellä panin johdot kiinni. Kytkin rumpu oli sylkäissyt yhden mutterin pois. Siihen löysin mutterin ja panin sen paikalle. Kytkintä säädin. Tuli vähän liian tiukalle ja kun menin tankille niin poljin potki läpi mutta siinä oli pikku alamäki niin sain siinä sen käyntiin. Uudelleen säädin mutta sitten alkoi luistaa. Taas kotiin ja säädin. Nyt on aika hyvä mutta vaijerista teen vielä hienosäännön.

Se kiinan ihme Kawasaki GPZ 1100 ei meinaa millään onnistua. Mie olen käyttänyt motin irti ja yläkerta auki 9 kertaa. Ostin siihen ebaystä syttöboxin. Tähän malliin ei saanut enää orginaalia niin eri mallisesta ja alkoi jo hermostuttaa että antaako se väärään aikaan kipunaa?

Venttiilin säätöhomma piti opetella. Korjauskirjassa suttuista pientä tekstiä ja pimeitä huonoja kuvia. Löysin sitten helkkarin hyvän opetusvideon jossa yksi britti neuvoi koko homman askel askeleelta.
Säädin venttiilit ja ne varmaan oli sellaiset välykset että niillä ois pitänyt romun käydä.

Tuskastuin ja alkoi jo tuntua toivottamalta. Päädyin siihen että ei voi olla kuin yksi vika enää? Varmaan kun ekakerralla mulla oli sytytys pieleen ajoitettu niin arvelin että venat suijuneet? Purin kannen pois ja prässäsin venat irti. Sieltähän se vika löytyi. Yhden venan näki oikein silmällä että kiero. Yhteensä 6 venttiiliä oli saanut osumaa. Venan kierous on vaikea nähdä silmällä niin panin pikku porakoneeseen venat kiinni niin johan alkoi muiluta lautaset. Ei epäilystäkään.

Kallista hauskaa. Imuvena 25 e kpl ja pakovena 51 ekpl. Sen siitä saa. Pitää nyt kun ne tulee niin mähnällä hyvin hioa kun alkaa kyllästyttää tämä moottorijumppa.

Sain myös sen autonromun maalattua. Ekaksi menin yöllä kuuden kaljan jälkeen ruiskimaan niin eipä onnistunut. Valumia jotka vesissä hioin ja uusi yritys. Aika hyvä. Ei täydellinen mutta ei tästä show autoa ole ajateltu tehdä. https://www.youtube.com/watch?v=JOieoPAnhXE" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämmöstä täällä peräkylillä. :D
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ajelin tänään sinisellä. Olipa mieleinen pyörä. Ei tällä moottoritie nopeuksia kannata ajaa mutta minun pikku ajoihin soppeli. KuvaKuva Kuva

Kevyesti pintakaasulla parhaimmillaan. Kaverikin kokeili ja tykkäsi.

Punaisesta meni kytkin rikki. Pitää ostaa siihen piikkisika ja uudet kytkinlevyt.Poistin sen käytöstä.
Lukittu