2004 RK ja Softail moottorit

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

käykö keskenään? eli ovatko samanlaisia?

-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4848
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 21:57 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pertti
Viestit: 5952
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kingin koneessa on öljytila lohkossa, softailissa erillinen säiliö.
Kingin moottori ja vaihdelaatikko ovat kokonaisuutena joustavasti rungossa kiinni, softailissa moottori ja vaihdelaatikko erillään ja pultattuna suoraan runkoon.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Eikös softailissakin ole loota ihan samoin pultattuna koneen perään, öljytankki vaan pitää olla perinteisellä paikalla takajousituksen takia? Muuten sitten kiinteesti rungossa kiinni. Muistelisin näin, sillä "satulaputki" on irroitettava ja päättyy lootan päälle.

A-mallin moottorissa (touring, dyna) on koneen etukiinnike sama kuin vanhemmissa big twineissä, B-mallissa (softail) on ihan omanlainen.
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja ranze »

Tuosson meleko pitkä jappasu aiheesta lontookielisenä:

http://harleytechtalk.org/htt/index.php?topic=45345.0

Pääpointti on että softin runko vaatii softin pidemmän enskan. Ei se ihan heittämällä sinne mene, mutta tehtävissä. Tietysti joku vois kysyä että miksi?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

ok,
Pitänee vähän valaista miksi kyselin.
Minulla on 2004 RK ja sen moottori (kampiakseli) on tiensä päässä. Laatikko sekä enska on ihan kunnossa.

Tarkoitus on ostaa uusi, käytetty moottori, siis pelkkä kone. Ilman enskaa ja laatikkoa.
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Pertti
Viestit: 5952
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Hommaat siihen TC A-mallin moottorin, niin ei tarvitse ihmetellä.
Itse alkaisin tutkia, sopisiko uudempi TC96 helposti.

Toisaalta, ehjiä kampuroitakin voisi löytyä sopivasti, kun noita kaikenmaailman kittejä laittavat.
Tulisi avattua kone ja uusittua tarpeelliset, tietäisi ainakin mikä se on.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

VSorjonen kirjoitti: Minulla on 2004 RK ja sen moottori (kampiakseli) on tiensä päässä.
Ihan mielenkiinnosta - paljon myllyssä on kilometrejä takana, onko mitään tietoa? Vai onko siinä käynyt joku muu vaurio? Pyörä kuulostaa varsin uudelta kuitenkin.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

60 000 km takana.
95cid, nokat & ruiskunsäätö. Highflow pumppu tuli ilmeisesti asennettua liian myöhään. Tutkielma on vielä kesken.

Arvailtiin, että kilinä-kolina voi johtua myös huonosti säädetyistä tönäreistä. Ei tiedä vielä. Kilisee ja savuttaa.

Siitä vaan lisää arvailuja kehiin.. höh
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4848
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 21:57 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Tuosta ysivitosesta sais ihan kivasti potkua jos vähän pidentäis vielä iskua... mut niinku Pertti tuolla jo ehotteli että uudempaa myllyä, käy ihan päikseen enskaan ja laatikkoon. Mutta ei softailista.
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja ranze »

Yksi vaihtoehto tämäkin;

http://www.ebay.com/sch/Complete-Engine ... e&_vxp=mtr

Älyssään olevia koneita tonnista ylöspäin, tulli ja alvi päälle. Rahdin otat vaikka Halmarin kautta, tilasin kesällä yhden koneen niin rahti oli jotain satasen luokkaa. Halmari hoitaa tullauksen. Kestää toki 2-3 kk tulla vettä pitkin, mut vielähän tuo ehtii. Olin ostamassa lohkoja, mut samaan rahaan sai koko keksinnön.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

taidan päätyä tuohon 96cid vaihtoehtoon.

Seuraava kysymys, mitkä "Touring / Dyna" sarjan moottoreista käyvät tuohon alkuperäiseen vaihdelaatikkoon ?

Kysyn siksi, että netissä löytyy paljon moottoreita 1999-2016 väliltä. Kait jotain muutoksia on vuosien varrella tullut ....?
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja ranze »

Seuraava kysymys, mitkä "Touring / Dyna" sarjan moottoreista käyvät tuohon alkuperäiseen vaihdelaatikkoon ?
Päädyt helposti 88 tuumaiseen, ellet törmää big bore kitillä varustettuun tai 103 kuutiotuumaiseen. Tai tarvikemoottoriin. Sössönsöömies ei tietystikkään suosittele Ultimaa tai Revtechiä.. :lol: Jos se nyt oli ajatus laittaa sinne "heittämällä".

2004 Road Kingin laatikkoon käy suoraan FL sarjan 1999-2006 koneet. Dynat 2005 saakka. 2007 tuli erilainen kompensaattori ja enskaketju kulkee eri linjaa. 1999 on vielä erilainen öljynkierto, välttelisin. Parempi kartiomallinen runkolaakeri oli käytössä vetopuolella vuoteen 2002 saakka. Ohuemmat venttiilit taisi tulla 2005.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

Re: 2004 RK ja Softail moottorit

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

ok,
eli mieleni muuttuupi. Koitan päästa helpolla. Taidan siis päätyä TC88A moottoriin.

Diagnoosi on vielä tekemättä eli en edes tiedä missä kunnossa tuo vanha moottori oikeasti on. Ja, jos, vanhat 95cid pytyt ovat kunnossa niin kannibalisoin ne uuteen käytettyyn moottoriin.
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Vastaa Viestiin