2004 RK ja Softail moottorit
2004 RK ja Softail moottorit
käykö keskenään? eli ovatko samanlaisia?
-Vesa
-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
Kingin koneessa on öljytila lohkossa, softailissa erillinen säiliö.
Kingin moottori ja vaihdelaatikko ovat kokonaisuutena joustavasti rungossa kiinni, softailissa moottori ja vaihdelaatikko erillään ja pultattuna suoraan runkoon.
Kingin moottori ja vaihdelaatikko ovat kokonaisuutena joustavasti rungossa kiinni, softailissa moottori ja vaihdelaatikko erillään ja pultattuna suoraan runkoon.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
Eikös softailissakin ole loota ihan samoin pultattuna koneen perään, öljytankki vaan pitää olla perinteisellä paikalla takajousituksen takia? Muuten sitten kiinteesti rungossa kiinni. Muistelisin näin, sillä "satulaputki" on irroitettava ja päättyy lootan päälle.
A-mallin moottorissa (touring, dyna) on koneen etukiinnike sama kuin vanhemmissa big twineissä, B-mallissa (softail) on ihan omanlainen.
A-mallin moottorissa (touring, dyna) on koneen etukiinnike sama kuin vanhemmissa big twineissä, B-mallissa (softail) on ihan omanlainen.
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
Tuosson meleko pitkä jappasu aiheesta lontookielisenä:
http://harleytechtalk.org/htt/index.php?topic=45345.0
Pääpointti on että softin runko vaatii softin pidemmän enskan. Ei se ihan heittämällä sinne mene, mutta tehtävissä. Tietysti joku vois kysyä että miksi?
http://harleytechtalk.org/htt/index.php?topic=45345.0
Pääpointti on että softin runko vaatii softin pidemmän enskan. Ei se ihan heittämällä sinne mene, mutta tehtävissä. Tietysti joku vois kysyä että miksi?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
ok,
Pitänee vähän valaista miksi kyselin.
Minulla on 2004 RK ja sen moottori (kampiakseli) on tiensä päässä. Laatikko sekä enska on ihan kunnossa.
Tarkoitus on ostaa uusi, käytetty moottori, siis pelkkä kone. Ilman enskaa ja laatikkoa.
Pitänee vähän valaista miksi kyselin.
Minulla on 2004 RK ja sen moottori (kampiakseli) on tiensä päässä. Laatikko sekä enska on ihan kunnossa.
Tarkoitus on ostaa uusi, käytetty moottori, siis pelkkä kone. Ilman enskaa ja laatikkoa.
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
Hommaat siihen TC A-mallin moottorin, niin ei tarvitse ihmetellä.
Itse alkaisin tutkia, sopisiko uudempi TC96 helposti.
Toisaalta, ehjiä kampuroitakin voisi löytyä sopivasti, kun noita kaikenmaailman kittejä laittavat.
Tulisi avattua kone ja uusittua tarpeelliset, tietäisi ainakin mikä se on.
Itse alkaisin tutkia, sopisiko uudempi TC96 helposti.
Toisaalta, ehjiä kampuroitakin voisi löytyä sopivasti, kun noita kaikenmaailman kittejä laittavat.
Tulisi avattua kone ja uusittua tarpeelliset, tietäisi ainakin mikä se on.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
Ihan mielenkiinnosta - paljon myllyssä on kilometrejä takana, onko mitään tietoa? Vai onko siinä käynyt joku muu vaurio? Pyörä kuulostaa varsin uudelta kuitenkin.VSorjonen kirjoitti: Minulla on 2004 RK ja sen moottori (kampiakseli) on tiensä päässä.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
60 000 km takana.
95cid, nokat & ruiskunsäätö. Highflow pumppu tuli ilmeisesti asennettua liian myöhään. Tutkielma on vielä kesken.
Arvailtiin, että kilinä-kolina voi johtua myös huonosti säädetyistä tönäreistä. Ei tiedä vielä. Kilisee ja savuttaa.
Siitä vaan lisää arvailuja kehiin.. höh
95cid, nokat & ruiskunsäätö. Highflow pumppu tuli ilmeisesti asennettua liian myöhään. Tutkielma on vielä kesken.
Arvailtiin, että kilinä-kolina voi johtua myös huonosti säädetyistä tönäreistä. Ei tiedä vielä. Kilisee ja savuttaa.
Siitä vaan lisää arvailuja kehiin.. höh
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
Tuosta ysivitosesta sais ihan kivasti potkua jos vähän pidentäis vielä iskua... mut niinku Pertti tuolla jo ehotteli että uudempaa myllyä, käy ihan päikseen enskaan ja laatikkoon. Mutta ei softailista.
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
Yksi vaihtoehto tämäkin;
http://www.ebay.com/sch/Complete-Engine ... e&_vxp=mtr
Älyssään olevia koneita tonnista ylöspäin, tulli ja alvi päälle. Rahdin otat vaikka Halmarin kautta, tilasin kesällä yhden koneen niin rahti oli jotain satasen luokkaa. Halmari hoitaa tullauksen. Kestää toki 2-3 kk tulla vettä pitkin, mut vielähän tuo ehtii. Olin ostamassa lohkoja, mut samaan rahaan sai koko keksinnön.
http://www.ebay.com/sch/Complete-Engine ... e&_vxp=mtr
Älyssään olevia koneita tonnista ylöspäin, tulli ja alvi päälle. Rahdin otat vaikka Halmarin kautta, tilasin kesällä yhden koneen niin rahti oli jotain satasen luokkaa. Halmari hoitaa tullauksen. Kestää toki 2-3 kk tulla vettä pitkin, mut vielähän tuo ehtii. Olin ostamassa lohkoja, mut samaan rahaan sai koko keksinnön.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
taidan päätyä tuohon 96cid vaihtoehtoon.
Seuraava kysymys, mitkä "Touring / Dyna" sarjan moottoreista käyvät tuohon alkuperäiseen vaihdelaatikkoon ?
Kysyn siksi, että netissä löytyy paljon moottoreita 1999-2016 väliltä. Kait jotain muutoksia on vuosien varrella tullut ....?
Seuraava kysymys, mitkä "Touring / Dyna" sarjan moottoreista käyvät tuohon alkuperäiseen vaihdelaatikkoon ?
Kysyn siksi, että netissä löytyy paljon moottoreita 1999-2016 väliltä. Kait jotain muutoksia on vuosien varrella tullut ....?
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
Päädyt helposti 88 tuumaiseen, ellet törmää big bore kitillä varustettuun tai 103 kuutiotuumaiseen. Tai tarvikemoottoriin. Sössönsöömies ei tietystikkään suosittele Ultimaa tai Revtechiä.. Jos se nyt oli ajatus laittaa sinne "heittämällä".Seuraava kysymys, mitkä "Touring / Dyna" sarjan moottoreista käyvät tuohon alkuperäiseen vaihdelaatikkoon ?
2004 Road Kingin laatikkoon käy suoraan FL sarjan 1999-2006 koneet. Dynat 2005 saakka. 2007 tuli erilainen kompensaattori ja enskaketju kulkee eri linjaa. 1999 on vielä erilainen öljynkierto, välttelisin. Parempi kartiomallinen runkolaakeri oli käytössä vetopuolella vuoteen 2002 saakka. Ohuemmat venttiilit taisi tulla 2005.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: 2004 RK ja Softail moottorit
ok,
eli mieleni muuttuupi. Koitan päästa helpolla. Taidan siis päätyä TC88A moottoriin.
Diagnoosi on vielä tekemättä eli en edes tiedä missä kunnossa tuo vanha moottori oikeasti on. Ja, jos, vanhat 95cid pytyt ovat kunnossa niin kannibalisoin ne uuteen käytettyyn moottoriin.
eli mieleni muuttuupi. Koitan päästa helpolla. Taidan siis päätyä TC88A moottoriin.
Diagnoosi on vielä tekemättä eli en edes tiedä missä kunnossa tuo vanha moottori oikeasti on. Ja, jos, vanhat 95cid pytyt ovat kunnossa niin kannibalisoin ne uuteen käytettyyn moottoriin.
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990