Sportster XL1200N penkin muokkaus

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
atlaz
Viestit: 19
Liittynyt: 13:24 15.04.2016.
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Sportster XL1200N penkin muokkaus

Viesti Kirjoittaja atlaz »

Moro,

Mulle eksy tuollainen Sportster XL1200N ('07) vähän puolivahingossa. Oon pitkä ukko (190cm) ja tolle ajoasennolle pitäs nyt tehdä jotain.

Tilailin jo siirtosarjan, et jalkahallintalaitteet sais eteen ja #toisaalla joku sanoi, että penkkiä hieman modaamalla saattais saada persettä liikuteltua viitisen senttiä taaksepäin. Prätkän päällä kun mallailin, niin kyllähän tuo tuntuis ainakin, että apua saattais olla.

Onko kellään kokemusta tuon perusistuimen muokkauksessa? Verhoilu veke ja sitten karsitaan pehmusteita pois?
Toisaalta, kannattaako lähetä edes itse kikkaileen, vai tilata suoraan uus satula Sportster?

Otan myös mielelläni vastaan vinkkejä, et millasta satulaa tolle hepalle kannattais laittaa, jos tuota persettä haluais hinata mahdollisimman taakse.

Käytännössä voisi Sportster siis olla kaks penkkiä, yks ohkasempi kaupunkiajelua ja lyhyitä kruisailuja varten ja sitten esimerkiksi tuo peruspenkki, joka kuitenkin on suhteellisen mukava, pidempiä reissuja varten.
Inhale Glory - Exhale Fear
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Sportster XL1200N penkin muokkaus

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Penkin alla on moottorin ohjausyksikkö, joten ei viittä senttiä taida saada penkkiä taaemmas ilman boksin siirtoa. Sen kun tekee niin saa ihan valmiina parempia penkkejä. Minulla on -07 883C ja talven aikana boksi siirtyy johonkin parempaan paikkaan.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Sportster XL1200N penkin muokkaus

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Ei mennyt meikäläisellä nyt ihan jakeluun, että onko sitä koko jakkaraa tarkoitus siirtää taaksepäin vai ohentaa pehmustetta ja saada näin persausta taaemmaksi vai molempia?

Jos sitä pehmustetta alkaa itse ohentelemaan, eikä omaa ihmeempiä satulasepän taitoja voi lopputulos olla mielenkiintoinen :D Päällistäkin joutuu todennäköisesti muokkaamaan, ehkä ompelemaankin, että siitä saa hyvän näköisen. Laitetaan tähän vinkki tekijä miehestä...Satula-Ilkka Toijalassa.

Valmiin satulan ostaminen sokkona voi tuottaa ei toivotun lopputuloksen.
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Sportster XL1200N penkin muokkaus

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Perusistuimessa on toppausten alla muovipohja, joten viimeistään siinä se raja menee. Jos halutaan toppausta ohentaa, se vaikuttaa suoraan perstuntumaan. Kokeilla siis täytyy useammalla eri vaihtoehdolla.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin