Moro kaikille!
Uutena HD kuljettajana pitää tulla vähän kyselemään tyhmiä, kun tässä ajattelin tulevaa ajokautta silmällä pitäen vähän parannella suorituskykyä pyörässä.
Eli tarkoitus on vaihtaa alkuperäisen ilmanputsarikokonaisuuden tilalle vapaammin virtaava putsari (ehdotuksia?). Kysymys liittyy siihen, kun nyt purin sen vanhan taustalevyn pois, niin siinä lienee Intake Air Temperature Sensor (IAT), kun siihen se johtokin meni. Pitääkö se eliminoida jotenkin?
Toinen kysymys liittyy slip-on vaimentimiin, en niistä mistään löydä merkki tai malli merkintää.. Ei ole V&H:n logoa, vaikka ulkonäöltään näyttävät Straightshoteilta. Pyörän mukana aluperäiset pöntöt tuli Rushin laatikoissa, mutta kun noissa pyörässä olevissa pöntöissä on suorat päät ja ainakaan en etsimällä löytänyt että Rush olis tehnyt suorapäisiä vaimentimia Olen hankkimassa tod.näk. Power Visionia, niin olis hyvä tietää toi kokoonpano karttoja varten, ei silti voi olla että tulee hankittua Autotunekin mutta kai se peruskartta olis ihan hyvä olla edes sielläpäin
Fatboy FLSTFI 2007 hengitysmuutokset ja slip-on tunnistusta
Re: Fatboy FLSTFI 2007 hengitysmuutokset ja slip-on tunnistusta
Moro! Ja tervetuloa foorumille kirjoittelemaan!
Todennäkösesti tuota anturia ei pidä eliminoida, koska kyseessä on kuitenki moottorinohjaukselle aika tärkeä parametri. Uskoisin että tuohon pyörään markkinoitavat suodatin kokonaisuudet sisältää paikan myös tuolle anturille. Ei oo ite tullu tutkittua tätä asiaa sen enempää eli ihan mutua, viisaammat kertokoon enemmän.
Eiköhän se peruskartta ole sinneppäin olkoot pönttöinä V&H tai Rush. Tällä alueella on paljon keskustelua noista kartoista ym, lukaseppas tuosta nuo viimeisimmät topikit:
http://84.234.73.214/juttutupa/viewtopi ... 34&t=48072" onclick="window.open(this.href);return false;
http://84.234.73.214/juttutupa/viewtopi ... 34&t=58003" onclick="window.open(this.href);return false;
Todennäkösesti tuota anturia ei pidä eliminoida, koska kyseessä on kuitenki moottorinohjaukselle aika tärkeä parametri. Uskoisin että tuohon pyörään markkinoitavat suodatin kokonaisuudet sisältää paikan myös tuolle anturille. Ei oo ite tullu tutkittua tätä asiaa sen enempää eli ihan mutua, viisaammat kertokoon enemmän.
Eiköhän se peruskartta ole sinneppäin olkoot pönttöinä V&H tai Rush. Tällä alueella on paljon keskustelua noista kartoista ym, lukaseppas tuosta nuo viimeisimmät topikit:
http://84.234.73.214/juttutupa/viewtopi ... 34&t=48072" onclick="window.open(this.href);return false;
http://84.234.73.214/juttutupa/viewtopi ... 34&t=58003" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Fatboy FLSTFI 2007 hengitysmuutokset ja slip-on tunnistusta
Juu tervetuloa vaan! Minullakin on ilmanotto uusittu ja se lämpötila-anturi on siinä toisessa putsarin "kiinnitystapissa" mustalla nippusiteellä putsarin takana kiinnitettynä, eipä juuri näy ulospäin.
Et ehkä välttämättä tarvitse vaimentimien valmistajatietoa, mutta jos se kiinnostaa niin pistä kuva tänne foorumille niin arvuutellaan. Minulla on ainakin ollut Rushin suorapäiset 25305-200 putket, tuossa ne on vanhassa kuvassa, mutta olikohan niissä irroitettavat päät...
Et ehkä välttämättä tarvitse vaimentimien valmistajatietoa, mutta jos se kiinnostaa niin pistä kuva tänne foorumille niin arvuutellaan. Minulla on ainakin ollut Rushin suorapäiset 25305-200 putket, tuossa ne on vanhassa kuvassa, mutta olikohan niissä irroitettavat päät...
Viimeksi muokannut UrpoTJ, 19:16 03.02.2016.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Fatboy FLSTFI 2007 hengitysmuutokset ja slip-on tunnistusta
Ei siihen IAT:hen pidä koskea. Se on läppärungossa ja noi tarvikeilmanputsarit tulee siihen läppärunkoon kiinni.
Sitten tuosta PV:stä. Jos moottorinohjauksen kanssa turaaminen ja asioiden opiskelu pitkin nettiä kiinnostaa ja pinna on pitkä (niinkuin minulla) niin sitten vaan PV ja manuaali käteen. Tuossa on vastaavan kilpailevan tuotteen manuaali että näet mitä sillä voi tehdä. Paitsi tietysti jos on autotune mutta kyllä siihen silti joutuu tutustuun.
Jos taas haluat vaan säädön kohdalleen ja ajaa niin vie vehje jollekin pätevälle penkittäjälle niin voit keskittyä ajamiseen ja halvemmalla.
Sitten tuosta PV:stä. Jos moottorinohjauksen kanssa turaaminen ja asioiden opiskelu pitkin nettiä kiinnostaa ja pinna on pitkä (niinkuin minulla) niin sitten vaan PV ja manuaali käteen. Tuossa on vastaavan kilpailevan tuotteen manuaali että näet mitä sillä voi tehdä. Paitsi tietysti jos on autotune mutta kyllä siihen silti joutuu tutustuun.
Jos taas haluat vaan säädön kohdalleen ja ajaa niin vie vehje jollekin pätevälle penkittäjälle niin voit keskittyä ajamiseen ja halvemmalla.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: Fatboy FLSTFI 2007 hengitysmuutokset ja slip-on tunnistusta
Se putsarin taustalevyssä oleva johto on imuläpän johto. Siihen johdon liittimeen saa muutamalla eurolla ostettua semmosen huijauspalikan jotta ei syty vikavalo kun sen taustalevyn vaihtaa putsarin vaihdon yhteydessä. IAT on tosiaan siellä syvemmällä läppärungossa ja sen jos poistaisi pelistä niin saataisi mennä pyörästä käynti surkeaksi
Re: Fatboy FLSTFI 2007 hengitysmuutokset ja slip-on tunnistusta
Juu, muistin väärin. Näin se on minullakin, siinä on tosiaan tuo huijauspalikka. Toivottavasti muistin nyt oikein, katsomaan ei pääse kun pyörä on Loimaalla...
Re: Fatboy FLSTFI 2007 hengitysmuutokset ja slip-on tunnistusta
Rupesin kans järkeilemään että en oo aiemmin tollasesta kuullu, jotain läppiä siellä on kuitenki ollu. Kun en googlettamallakaa löytäny ilmanputsarin ja ton lämpöanturin yhteyttä.
Re: Fatboy FLSTFI 2007 hengitysmuutokset ja slip-on tunnistusta
Joo siinä putsarin taustalevyssä on semmonen "läppä-systeemi" jolla koitetaan hillitä imuääniä. Mitään muuta tarkoitusta sillä ei ole joten sen voi huoletta heittää mäelle ja tökätä semmosen "eliminaattorin" siihen johdon päähän
Re: Fatboy FLSTFI 2007 hengitysmuutokset ja slip-on tunnistusta
Noniin tässä kuva-arvoitusta..onko nää Rushit?
Sisällä on jotain virtauksen estoa
Sisällä on jotain virtauksen estoa