Pätki nelosvaihteella

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Marshal
Viestit: 234
Liittynyt: 00:37 03.02.2013.

Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Marshal »

Morjes,

Tänään huomasin että kun lähdin liikenteeseen, parin ensimmäisen minutin aikana kolmosella aina silloin tällöin "yskähti" ja "pökki" tuo pyörä, teki siis 4min aikana kerran kaks, ja sitten kun oli lämmennyt niin ei mitään ongelmia enää. Mutta, sitten huomasin että sama toistuu useammin nelosvaihteella noin 60km/h ajellen vaikka ajelua takana jo puolisen tuntia, mistä moinen? Vai voiko olla että ajan liian isolla liian hitaasti? Tunne oli lievästi ehkä samanlainen kun bensa on loppumassa tankista (bensaa kyllä oli) ja se oli hyvin tilapäinen mutta silloin tällöin toistui. Tää tapahtu ainakin silloin kun ekan kerran siirryttiin yli 60km/h nopeuksiin. Arvelin että johtuu kaasuttimesta joten yritin pitää tasasella kaasulla ettei se saa liikaa bensaa mutta silti teki tuota kevyttä pykimistä. Kone siis -96 evo remmillä, ilman mitään ilmasuodatinta vaan tiheäsilmäinen verkko siinä imuaukon edessä nykyään. Tuplat vaihdettu just ennen kesiä.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Onkos kaasari koskaan putsattu?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
Marshal
Viestit: 234
Liittynyt: 00:37 03.02.2013.

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Marshal »

Pave. kirjoitti:Onkos kaasari koskaan putsattu?
Tietääkseni ei ole putsattu.

Nyt kun tarkemmin muistelen niin olihan se niin tänäkesänä tuon pyörän kanssa että alkuun pudotteli sieltä kaasarin ylivuotonipasta bensaa, siinä se neulaventtiili oli alkuun jotenkin jumissa.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Oireet vois viitata siihen että on jotain töhnää suuttimissa joka saa välillä temppuilemaan tuolla tavalla...
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

ostappa preppaussarja ja putsaa kaasari. kiihdytyspumpun kalvossa reikä.
Pertti
Viestit: 5958
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jos kaasuttimelle ei ole tehty mitään ja normaali ilmansuodatin on vaihtunut oravanerottimeen, oireet vaikuttavat normaaleilta.
Seos menee pintakaasulla laihaksi ja kone alkaa aivastella putsariin.

Putsauksen yhteydessä...
Pääsuuttimen vieressä olevasta reiästä löytyvä pieni suutin isommaksi ja kurkun alla oleva peltisinetti säätöruuvin päältä pois. Sitten koeajolle ja säätöruuvin kääntelyä varttikierros kerrallaan, kunnes toimii.
Ruuvin alkutila on puolitoista kierrosta pohjasta auki.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Marshal
Viestit: 234
Liittynyt: 00:37 03.02.2013.

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Marshal »

Pääsuutin näyttäs olevan kokoa 170.

Seosruuvisinetti oli korkattu ja seosruuvia piti kiertää 3.5kierrosta jotta se meni pohjaan.

Täytyy katsoa se toinen (pilotti?) suutin huomenna ja sen koko.

Aika siistin näköistä oli kyllä muuten.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Ja kalvossa ei ole reikää?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Pertti
Viestit: 5958
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Marshal kirjoitti:Pääsuutin näyttäs olevan kokoa 170.

Seosruuvisinetti oli korkattu ja seosruuvia piti kiertää 3.5kierrosta jotta se meni pohjaan.

Täytyy katsoa se toinen (pilotti?) suutin huomenna ja sen koko.

Aika siistin näköistä oli kyllä muuten.

Nuo kierrokset kertoisivat, että suutin on nyt liian pieni, tai hapettunut pienemmäksi. Jos siellä on hapettumaa, suutin kannattaa rassata mekaanisesti auki esim. teräsharjan karvalla.
Tuolla kaasareista
http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Kaasutin" onclick="window.open(this.href);return false;
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Marshal
Viestit: 234
Liittynyt: 00:37 03.02.2013.

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Marshal »

Pilottisuutin on aika isohko, kokoa 48.

Tämmönen,
Kuva

Näytti jotain paskaa olevan hivenen mutta on voinu tulla avatessakin.

Tuli mieleen, pakoputki on supertrappin päästä suljettu malli, voiko tämä vaatia muutoksia kaasuttimen säätöihin? jos putken paine kasvaa niin vaikutaako tämä kaasariin ?
Kuva
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Pertti
Viestit: 5958
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jos vastapaine kasvaa ja imupuoli pidetään entisellään, alkaa ainakin jossakin vaiheessa saada liikaa ja tukehtua kovempaa ajettaessa. Tuo levyjen lukumäärä on melko tärkeä.
Tuossa jotakin asiasta
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... A4#p250839" onclick="window.open(this.href);return false;
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Marshal
Viestit: 234
Liittynyt: 00:37 03.02.2013.

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Marshal »

Pertti kirjoitti:Jos vastapaine kasvaa ja imupuoli pidetään entisellään, alkaa ainakin jossakin vaiheessa saada liikaa ja tukehtua kovempaa ajettaessa. Tuo levyjen lukumäärä on melko tärkeä.
Tuossa jotakin asiasta
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... A4#p250839" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaasari tuli putsattua viimeisen päälle jokaista osaa myöten (mini ultra-ääni pesukone ja kunnon litkut) ja seosruuvi 2.5kierrosta pohjasta tuntui toimivan ja lyhyen ajelun perusteella vaikutti toimivan ilman yskimisiä.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Avatar
Marshal
Viestit: 234
Liittynyt: 00:37 03.02.2013.

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Marshal »

Juu ei se toimi vieläkään. Sama pökkiminen jatkuu.

Suuttimet on nyt 170/48.

Seuraavaksi on operaatiossa suutinvaihto esim. 180/42 kuten manuaali suosittelee, tai sitten 180/48. Jos ei vieläkään niin pakoputki päästä auki ja katson onko sillä vaikutusta. JA lopuksi perusilmaputsari vaihto...
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Mul ei ole yksikään EVO jossa vapaammat putket ja putsari, toiminut asiallisesti alle #52 tyhjäkäynti/välialuesuuttimella. Millä perusteella #48 on isohko, sehän on pienin vakiona tarjottu ja osassa vuosimalleista on #52 vakiona.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
Spöke
Viestit: 355
Liittynyt: 19:55 17.10.2007.
Paikkakunta: Lievestuore
Viesti:

Re: Pätki nelosvaihteella

Viesti Kirjoittaja Spöke »

E*Ot ovat yleensä pärjänneet 46/48 pilotilla, Shovelit ja Pannut tarviikin sit jo yleensä 50 tai 52:n välialueen. Tarjonta loppuu 54:een, toki harvoin isompaan on tarviskaan. Japsikikottimien suuttimia (sama CV) löytyykin sit ainakin 58:n saakka. Kokeile 50:stä, jos yskiminen ei lopu, on kyseessä todennäköisesti imuvuoto. Tai laita kunnon putsari. Tehossa et tule eroa huomaamaan.
-Spöke
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Vastaa Viestiin