Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Dewaltin akkupäkättäjät löytyy ja pieni paineilmapulttikone. Samoin verkkovirralla toimiva rengaspulttikone. Niihin en vielä täysin luota. Rengaspulttikone on yhden kampurapultin jättänyt avaamatta. Dewaltti samoin. Tuota uusinta paineilmakonetta en ole vielä kokellut. Siksi Norsunkorva tuo oman pulttikoneen.
Konehylsyt löytyy kyllä. Työkaluja on riittävästi vaikka kahteen remppaan yhtä aikaa. Luultavasti kun on varauduttu kaikkeen niin palikat purkautuu sitten näpein. Jos ei ois vehkeitä niin varmasti ovat tiukassa minun tuurilla. Flunssassa vit...s käyrä nousee äkkiä.
Puolivalmiste, malmikasa mikä lie, mutta saapi tehdä meleisensä.
Kokovalmisteiden kuskit tuskin näin innokkaasti tahtoo ropalaamaan kaveriksi tulla.
Konehylsyt löytyy kyllä. Työkaluja on riittävästi vaikka kahteen remppaan yhtä aikaa. Luultavasti kun on varauduttu kaikkeen niin palikat purkautuu sitten näpein. Jos ei ois vehkeitä niin varmasti ovat tiukassa minun tuurilla. Flunssassa vit...s käyrä nousee äkkiä.
Puolivalmiste, malmikasa mikä lie, mutta saapi tehdä meleisensä.
Kokovalmisteiden kuskit tuskin näin innokkaasti tahtoo ropalaamaan kaveriksi tulla.
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Jos vaan vertaa samanikäiseen muuhun niin kyllä niissäkin vaan yleensä korjattavaa riittää.... Tosin vastaavalla hinnalla saa kyllä sitten reilusti uudemman, jos asian haluaa niin päin ajatella.... Itellä aikoinaan kun mopo vaihtui, niin rekisteröintivuosi muuttui vain vuoden tuoreemmaksi, mutta rahaa paloi kympin verran...... No osa remonteista on helpompia ja osa taas työläämpiä kuin edelliseen mopoon...Pertti kirjoitti:Olet kuitenkin osoittanut suurta rakkautta näihin puolivalmisteisiin, koska edelleen olet valmis lisäremontteihin.
Huonommalla vieterillä varustettu olisi jo aikaa palannut vaivihkaa takavasemman kautta niiden edellisten merkkien pariin nauttimaan ajamisesta.
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Arvelin että kyse on siitä Järvenpään remmistä, mihin se linkki tuolla ketjun alussa vei. Oli siinä kuvakin.norsunkorva kirjoitti:Mistäs sä sen kuvan näit ? Muttajuu; kyllä siinä hämärästi se logo on.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Jopo korjattu.
Oli taas mutterit tiukassa. Onneksi Norsunkorvalla oli oma Packon pulttikone. (Motonetin Pahco on tosi hyvä). Minun ameriikan ihme ei jaksanut.
HD lokonen hihna pantiin pakoilleen. Linjaus on ollut alunperin pielessä. (Puhuttiin tästä puhelimessa ja muutkin tästä palstalla kommentoi.) Rengsta pyöritettäessä uusi hihna ajautui takaa katsoessa kokoajan vasemmalle ja hihnan reuna alkoi hyppiä eli pyrki ulkokehän päälle. Syy tähän on säädön puute, akselin toleranssiväljyys, swingin kumit antaneet jo hieman jälkeen. Muutin taka-akselin kiristyssysteemin toisenlaiseksi. Kiristyssysteemillä ei pystynyt säätämään linjausta aikaisemmin vaan ja ainoastaan kireyttä. Kiristysepäkeskot (puolikuut) oli ne tunturi ja soliferimopon puolikuu kiristinsysteemi, mutta toinen hitsattu akseliin ja toisessa lukkokolo. Hion lukkokolon pois jolloin reikä on pyöreä. Nyt voi akselin suuntausta säätää koska puolikuut voi olla eri asennoissa. Nyt hihna kulkee nätisti suorassa eikä hypi.
- Swingin kumit kannattaa pistää uusiksi heti miten kohta. Samalla takapyörän laakerit, takarengas ja jarrupalat.
Kuumaa ajoa Norsunkorva!
Kiitän palstalla mukana olleita ja hihnojen lähettäjiä.
Ps. Meni karvan yli 4h vaihdossa ja ihmetellessä katkeamien syytä flunssassa.
Oli taas mutterit tiukassa. Onneksi Norsunkorvalla oli oma Packon pulttikone. (Motonetin Pahco on tosi hyvä). Minun ameriikan ihme ei jaksanut.
HD lokonen hihna pantiin pakoilleen. Linjaus on ollut alunperin pielessä. (Puhuttiin tästä puhelimessa ja muutkin tästä palstalla kommentoi.) Rengsta pyöritettäessä uusi hihna ajautui takaa katsoessa kokoajan vasemmalle ja hihnan reuna alkoi hyppiä eli pyrki ulkokehän päälle. Syy tähän on säädön puute, akselin toleranssiväljyys, swingin kumit antaneet jo hieman jälkeen. Muutin taka-akselin kiristyssysteemin toisenlaiseksi. Kiristyssysteemillä ei pystynyt säätämään linjausta aikaisemmin vaan ja ainoastaan kireyttä. Kiristysepäkeskot (puolikuut) oli ne tunturi ja soliferimopon puolikuu kiristinsysteemi, mutta toinen hitsattu akseliin ja toisessa lukkokolo. Hion lukkokolon pois jolloin reikä on pyöreä. Nyt voi akselin suuntausta säätää koska puolikuut voi olla eri asennoissa. Nyt hihna kulkee nätisti suorassa eikä hypi.
- Swingin kumit kannattaa pistää uusiksi heti miten kohta. Samalla takapyörän laakerit, takarengas ja jarrupalat.
Kuumaa ajoa Norsunkorva!
Kiitän palstalla mukana olleita ja hihnojen lähettäjiä.
Ps. Meni karvan yli 4h vaihdossa ja ihmetellessä katkeamien syytä flunssassa.
Viimeksi muokannut Röpöttäjä, 15:49 23.07.2015.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Terve!Röpöttäjä kirjoitti:Jopo korjattu.
Oli taas mutterit tiukassa. Onneksi Norsunkorvalla oli oma Packon pulttikone. (Motonetin Pahco on tosi hyvä). Minun ameriikan ihme ei jaksanut.
HD lokonen hihna pantiin pakoilleen. Linjaus on ollut alunperin pielessä. (Puhuttiin tästä puhelimessa ja muutkin tästä palstalla kommentoi.) Rengsta pyöritettäessä uusi hihna ajautui takaa katsoessa kokoajan vasemmalle ja hihnan reuna alkoi hyppiä eli pyrki ulkokehän päälle. Syy tähän on säädön puute, akselin toleranssiväljyys, swingin kumit antaneet jo hieman jälkeen. Muutin taka-akselin kiristyssysteemin toisenlaiseksi. Kiristyssysteemillä ei pystynyt säätämään linjausta aikaisemmin vaan ja ainoastaan kireyttä. Kiristysepäkeskot (puolikuut) oli ne tunturi ja soliferimopon puolikuu kiristinsysteemi, mutta toinen hitsattu akseliin ja toisessa lukkokolo. Hion lukkokolon pois. Nyt voi akselin suuntausta säätää koska puolikuut voi olla eri asennoissa. Nyt hihna kulkee nätisti suorassa eikä hypi.
- Swingin kumit kannattaa pistää uusiksi heti miten kohta. Samalla takapyörän laakerit, takarengas ja jarrupalat.
Kuumaa ajoa Norsunkorva!
Kiitän palstalla mukana olleita ja hihnojen lähettäjiä.
Ps. Meni karvan yli 4h vaihdossa ja ihmetellessä katkeamien syytä flunssassa.
Mukava kuulla, että pyörä on kunnossa. Viime kesänä minulla oli samanlaisia kokemuksia. Hihna ja pyörät vaihdettiin, 5000 km jälkeen oli hihna poikki ja takarengas kulunut. Mekaanikko väitti kiven kovaan, että hihnan ja takapyörän linjaus ei voi olla pielessä. Uskon, että omassa pyörässäni oli samanlainen tapaus kuin Norsunkorvalla. Swingin kumit ei tuntuneet väljältä, mutta vaihdettiin silti. Tälle kesälle ajettu 5500 km, hihna on kestänyt ja takarengas ei ole kulunut normaalia nopeammin. Kaikki vaikuttaisi siis olevan taas kunnossa, toivottavasti Norsunkorvan pyörässäkin. Mukavia kilometrejä kaikille!
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Nosta takarengas ilmaan. Pyöritä rengasta ajosuuntaan. Jos hihna hyppii yhtään takahihnapyörän alareunasta. Eli ottaa kiinni ulkoreunaan pitäisi takarengasta saada kiristettyä vasemmalta puolelta aavistus. Tuolla HD; omalla se on mahdotonta. Puolikuut kääntyy yhtä aikaa. Softailissa on ruuvisäätö molemmilla puolilla swingiä. Kustomoitiin tuo toinen puolikuussa oleva reikä pyöreäksi. Nyt rengasta voi säätää sivusuunnassa.
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Ei niitä puolikuita kokonaan ympäripyöriviks tartte tehä, kunhan on semmonen sopiva väljä että saa hienosäädettyä.
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Ei riittänyt hienosäätö 2mm liike eli klappi. Jos molemmat (toinen hitsattu kiinni akseliin) ja toinen irtaallaan menee akselissa lukkoon ja kääntyy samaan tahtiin vastapuolen kanssa, ei toimi hienosäätö kun sitä ei ole. Nyt linjaus on nyt kohdillaan, hihna kulkee suoraan eikä hypi hihnapyörän reunaa vasten. Puolikuiden säätöero on kääntösuunnassa 15asetetta.
- norsunkorva
- Viestit: 681
- Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Eihän se tallin koko säväyttäny aamusella....vaan pirusti oli työkaluja ja..
Ammattimies...ammattimies jo ovella odotteli ennen kahdeksaa !
Etuhammashihnapyörä ei tietenkään enää uusi mutta ihan ok:lta näytti..
Svingin kumet oli kieronoloisia...antautuneet jo ??
Tuo nasta kuuluupi tietty tuohon reikään kumissa...
Röpöttäjän "Remelillä" toisenpuolen säätöprikasta tasanne veks ja nyt voitiin säätää remmilinja kohilleen mielestämme vanhoille svingin kumeillekkin
Ranzen antama remmi jäi varalle ja laitetaan sitten seuraavaksi...heh..muutaman tonnin jälkeen alle
Jounille Lahteen vielä kiitokset siitä Järvenpään linkistä jonka olit huomannu; nyt se vanha "logoremmi" pyörii
Kingissä alla Männessä näkee kestääkö paremmin kuin uudet alle laitetut!
Kävin just parinkymmenen kilsan koeajolenkin. Kaikki näyttäs olevan ok
Ja vielä erikoiskiitokset "Röpöttäjälle" kun mies puolikuntoisena innostui tänään jelppimään hd-toveria!!!
Ei ottanu lisähintaakaan siitä että koetin kattoa oppia ja suhrata siinä "vastukkeina" , mummovainaan sanoin Tässä juuri nyt hyvä esimerkki tästä foorumin avusta ja merkityksestä parhaimmillaan jäsenelle !!
Tilailen uudet svingin kumet ja takavanteen laakerit. Ihmeteltiin muuten niitä laakereita; eihän noissa klappia ollu mutta ..se pölystefa pyöri niinkuin molemmilla puolilla ulkokehän puolelta irti eikä niinkuin yleensä sisäkoolilta Elikkäs oli niinkuin kiinni siinä sisäkoolilla ? Kummajuttu?
Toivotaan että remmiaihe saisi olla omalta kohdalta vähän aikaa "rauhassa" !
-arska-
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Heikkoja tuntuvat hihnat olevan, omalla Heritagella 1994 on n 50 000 km samalla hihnalla, alkuperäisellä. Hihna ja hihnarattaat näyttävät olevan ihan OK. Ei muuta häiriötä kuin vesisateella vinkuminen, mutta sekin taitaa kuulua asiaan.
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Tossa sinun Heritingeltangelissa ei ole noita kumeja ja renkan sivusuunnan säätökin toimii molemmilla puolilla olevilla pulteilla. Eikä mottikaan heilu jalkojen välissä. Toisaalta voipi se katketa remeli sultakin. Esim jos kivi kimpoaa remmin päälle. Tuurilla ne rautalaivatkin seilaa.
- norsunkorva
- Viestit: 681
- Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Svingin uudet kumet tuli Loimaalta. Ihan näyttäs yhtä "kieroilta" jo uutena kuin alla olevatkin ?
Elikkä kuuluu ollakkin? Varmaan kuitenkin nuo vanhat jo velttaantuneet ja viisasta vaihtaa viimeistään sitten kun seuraava takarengaskin .
Elikkä kuuluu ollakkin? Varmaan kuitenkin nuo vanhat jo velttaantuneet ja viisasta vaihtaa viimeistään sitten kun seuraava takarengaskin .
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Itse ihmettelin asiaa omassa '94 lehmässäni ja päättelin kumien olevan suunniteltukin tuollaisiksi. Kun katsot sitä kuppia samassa kuvassa, niin epäkeskeisesti se reikä on siinäkin.norsunkorva kirjoitti:Svingin uudet kumet tuli Loimaalta. Ihan näyttäs yhtä "kieroilta" jo uutena kuin alla olevatkin ?
Elikkä kuuluu ollakkin? Varmaan kuitenkin nuo vanhat jo velttaantuneet ja viisasta vaihtaa viimeistään sitten kun seuraava takarengaskin .
Toki ve kumit varmaan löystyvät vuosien ja matkan myötä. Paljonkos moiset maksoivat?
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
- norsunkorva
- Viestit: 681
- Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Eipä nuo olleet kuin pari kymppiä /kpl. Juu reikä on tosiaan epäkeskoisesti kyllä mutta tuo kumiosakin kun on tuollanen" venkula" ?? Jos lie suoraa yrittäneet mutta kun kyseessä on Ameriikkalainen polttomoottoripyöräntekele..heh..Joe Cool kirjoitti:Itse ihmettelin asiaa omassa '94 lehmässäni ja päättelin kumien olevan suunniteltukin tuollaisiksi. Kun katsot sitä kuppia samassa kuvassa, niin epäkeskeisesti se reikä on siinäkin.norsunkorva kirjoitti:Svingin uudet kumet tuli Loimaalta. Ihan näyttäs yhtä "kieroilta" jo uutena kuin alla olevatkin ?
Elikkä kuuluu ollakkin? Varmaan kuitenkin nuo vanhat jo velttaantuneet ja viisasta vaihtaa viimeistään sitten kun seuraava takarengaskin .
Toki ve kumit varmaan löystyvät vuosien ja matkan myötä. Paljonkos moiset maksoivat?
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Re: Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!
Milloinkohan nuo kiristyssysteemit muuttuneet tuollaisiksi? Itsellä ainakin -97 RK:ssa vielä ihan pulteilla säätö ja muttereilla lukitus. Ja siinäkin vaikka svingissä mittareijät, tai sen näköiset, niin Service Manualkin käskee mittaamaan takasvingin akselin ja pyörän akselin etäisyyden. Ja niissä tosiaan eroa verrattuna niihin svingissä oleviin "mittareikiin"...Röpöttäjä kirjoitti:Nosta takarengas ilmaan. Pyöritä rengasta ajosuuntaan. Jos hihna hyppii yhtään takahihnapyörän alareunasta. Eli ottaa kiinni ulkoreunaan pitäisi takarengasta saada kiristettyä vasemmalta puolelta aavistus. Tuolla HD; omalla se on mahdotonta. Puolikuut kääntyy yhtä aikaa. Softailissa on ruuvisäätö molemmilla puolilla swingiä. Kustomoitiin tuo toinen puolikuussa oleva reikä pyöreäksi. Nyt rengasta voi säätää sivusuunnassa.