Konversio muutoskatsastus?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Konversio muutoskatsastus?

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Tuolla lapulla onnistui siis Softailin kanssa 96 > 103 muutoskatsastus ja kuten jo edellä totesin, mitään ei mitata jne, tuo lappu hoitaa kaiken. Pyörä tietysti identifioidaan, runkonumerot katsotaan jne ja omistussuhteet tarkastetaan. Mutta jos pyörässä on jotain ei laillista tavaraa kiinni (esim. e-hyväksymättömät pakoputket tai lamppuja) niin tarkan katsurin ei pitäisi sinua läpi päästää. Nuo osat kannattaa siis ainakin katsastuksen ajaksi huolehtia laillisiksi. Tuo pakoputkiasia riippuu siitä, minkä vuotinen malli sinulla on, sen mukaan ovat pakoputken hyväksyntävaatimukset vähän erilaiset. Eli merkistä ja mallista riippuen noin vuodesta 2002 alkaen pitää olla nimenomaan tuota mallia varten e-hyväksytyt putket.
KuvaAinakin V-Twin Cityllä oli ihan arkipäivää noiden todistusten hommaaminen. Minulle se todistus ei maksanut mitään, ehkä se johtui siitä että konversiokin tehtiin siellä ja olen muutenkin kantanut kaikki vaimolta pimittämäni rahat tuohon liikkeeseen...
Pertti
Viestit: 5952
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Konversio muutoskatsastus?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Luulisin, että merkkiliikkeen huoltopäällikön kirjoittama todistus riittää pesemään katsurin kädet.
Ainakin abs-jarrujen osalta tuollainen paperi riitti todistamaan, että myynnissä oli kyseisenä vuotena ollut vastaava malli ilman abseja.
Maksoi muutamia kymppejä vaivan palkkaa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Gukkuu
Viestit: 27
Liittynyt: 18:50 25.03.2015.
Paikkakunta: Espoo

Re: Konversio muutoskatsastus?

Viesti Kirjoittaja Gukkuu »

Kiitoksia tuosta mallikuvasta!

Huomenna olen juuri Vtwincityyn soittelemassa asiasta ja kyselemään jonkinmoisen lappusen perään, aikaisemminkin sieltä vähän neuvoja kyselin ja aikoinaan siellä on tuo konverio tehtykkin. Jos laput saan kondikseen kohtuu hintaan niin sitten päräytän vielä kysymään että aikooko katsuri tarkistella putkea vai ei, tänään oli vähän että eikai sillä niin väliä ole asenne kun varovasti kyselin. :roll: Vance & Hinesin putkissa kun ei mielestäni mitään leimoja ole, eikä minkäänlaisia papruja löydy itseltä putkista missä olisi tietojakaan :D
Harley Davidson Sportster 883R/1200 -2006
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Konversio muutoskatsastus?

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Nuo vanneksen hinekset ei sitten mene 2006 läpi katsastuksesta. Pitää olla orkkis putket leimoilla paikoillaan. Melutaso se mitä on runkotarrassa max +3 yli. http://www.mmaf.fi" onclick="window.open(this.href);return false; sieltä löytyy paremmin noihin asioihin tietoa kuin täältä. En muista tarkkaan että pitääkö tuossa jo tarkistaa päästöarvotkin jos oikein hankala katsuri sattuu huomaamaan. Euro3 mittauslaitteita ei suomessa ole ja testi maksaa Ruotsissa 2000€ ja välttämättä ei ekalla mene läpi.
Pertti
Viestit: 5952
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Konversio muutoskatsastus?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Röpöttäjä kirjoitti:Nuo vanneksen hinekset ei sitten mene 2006 läpi katsastuksesta. Pitää olla orkkis putket leimoilla paikoillaan. Melutaso se mitä on runkotarrassa max +3 yli. http://www.mmaf.fi" onclick="window.open(this.href);return false; sieltä löytyy paremmin noihin asioihin tietoa kuin täältä. En muista tarkkaan että pitääkö tuossa jo tarkistaa päästöarvotkin jos oikein hankala katsuri sattuu huomaamaan. Euro3 mittauslaitteita ei suomessa ole ja testi maksaa Ruotsissa 2000€ ja välttämättä ei ekalla mene läpi.
Tyyppihyväksytty pakoputkisto vaaditaan ja se tarkoittaa sitä, että putkisto on alkuperäinen, tai kyseiseen pyörätyyppiin alkuperäistä vastaavaksi hyväksytty. Tyyppihyväksytyssä on siis äänimaailma ja päästöt automaattisesti oikeat.
Hinnat vaan ovat aivan toista kuin noiden hineksien.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
heliodor
Viestit: 25
Liittynyt: 08:07 02.09.2011.
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Konversio muutoskatsastus?

Viesti Kirjoittaja heliodor »

Hei,
Mie muutoskatsastin vuonna 2013 konversio Sportsterin , jonka vuosimalli on 2004.

Tilasin Vtwincityn kautta todistuksen jossa tyyppihyväksyntä ja variantti numerot ja versio tiedot .

Olin teettänyt konversion pienellä pajalla, josta mulla oli myös todistus, eli osista mitä oli pyörään laitettu.
Todistus Vtwincityllä muistaakseni maksoi alle 30 euroa .

Katsastuksessa ei katsottu mitään muuta ,kuin se konversio muutos. Mulla oli kiinni Screaming Eagelin putket, joissa ei ole todellakaan E leimoja, ja pyörässä oli muutakin kilkettä tehty, keulalevennystä ja sivukilpitelinettä myöten.Putkiin eikä mihinkään muuhunkaan puututtu katsastuksessa ollenkaan.

Ainoa minkä katsuri lopussa sanoi, oli sivukilpitelineessä olevasta jarruvalosta, että valon pitäisi olla pyörän keskilinjalla, ja asiasta voi poliisi huomauttaa..
Mitä eroa on lyhtypylväällä ja blondilla?
- Lyhtypylvään yläpäässä on valoa.
Avatar
Gukkuu
Viestit: 27
Liittynyt: 18:50 25.03.2015.
Paikkakunta: Espoo

Re: Konversio muutoskatsastus?

Viesti Kirjoittaja Gukkuu »

Kohta pääsen itsekkin paperin kanssa konttorille. Tänään pitäisi lähteä V-twin Citysta lappunen postilla tulemaan kohti kotia, 75e kustansi.

Mielestäni ei ole liian kova kustannus, toivotaan että tuolla lapulla menee läpi sitten.

Katsurin kanssa kun asiasta juttelin niin minullekkin jäi vähän sellainen kuva että ei tarkistella pyörää niinsanotusti, vaan merkataan vain kasvatettu moottorintilavuus yms otteeseen.
Harley Davidson Sportster 883R/1200 -2006
isoajoe
Viestit: 129
Liittynyt: 22:14 02.06.2012.
Paikkakunta: Eteläpohojanmaa
Viesti:

Re: Konversio muutoskatsastus?

Viesti Kirjoittaja isoajoe »

Tänään ku pannussa oli kannet auki, niin mittasin iskun ja porauksen. Selvisi että pyörä on stroukattu. Nykyinen kuutiomäärä on 1340 cc. Enkö todellakaan aio muutoskatsastaa sitä......... :twisted:

Mieluimin käytän ne rahat muuhun, esim bensaan mopediin tai ittelleni.......hick.... :D
FLH -55 ja FXST -21.
Vastaa Viestiin