Olen hieromassa kauppoja -92 Heritage softailista, joka on tullut Suomeen joskus uudehkona Saksasta.
Rekisteriotteessa on siis tyyppinä FLSTC joka vastaa pyörää, joka on osiltaan täydellinen heritage.
Runkonumerot täsmäävät koneen, rungon ja paperien kesken. Rekisteriotteessa ei ole muutoksista mitään mainintaa tai prosentteja.
Rungon saksankielisessä tarrassa on kuitenkin tyyppinä FXST joka vastaa ohutkeulaista softailia...
Onko noita merkintöjä muutettu joskus?
Onko tehdas (tai saksalainen maahantuoja?) voinut laittaa väärän tarran?
Jos pyörään on tehty jossain vaiheessa täydellinen keulakonversio, niin mitä sitten?
Tuo tarrahan ei taida olla pakollinen, kun stanssattu runkonumero on kuitenkin olemassa.
Voiko runkonumerolla selvittää pyörän alkuperän ja tästä tulla ongelmia esim. mahdollisessa muutoskatsastuksessa tai museokatsastuksessa...
Kiitokset vastauksista!
Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST
Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST
Fat Boy 1999 Evo
Re: Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST
Jännä juttu.
Tyyppimerkintä FLSTC on ollut vuodesta 1988 Heritage Softail Classic:n koodi eli ei ole vaihtunut.
VIN-numerolla pystyy jäljittämään pyörää suoraan sen verran, että onko se tehty jenkkilään vai international-malli, ja tietysti mallinkin. (Joskin nimenomaan tuon ekan numeron eli maakoodin kanssa on horjuvuutta, tehdas on itsekin vienyt "jenkkikoodipyöriä" myös ulkomaille.)
VIN-tulkkiohjelmia löytyy netistä, en kylläkään nyt löytänyt yhtään omalla sarjanumerollani toimivaa.
Tuossa on pdf-tiedosto, jolla ainakin oman numeron eri osien tarkoitus aukeni ihan helposti:
http://williesharleyparts.com/wp-conten ... ecoder.pdf
Viides ja kuudes kirjain pitäisi kai olla BJ jos on Heritage Classic.
Jos keulaa on rempattu niin ei siitä kai mitenkään tyyppimerkinnät muutu. Käsittääkseni tyyppimerkintä ei muutu millään tempuilla, sitten kun tarpeeksi muuttaa niin tulee omavalmiste ilman koodeja...
Olisiko vaan ollut huoletonta touhua tarran kanssa? Eikös tarrat olleet erilaisia eri maissa ennen kun tuli tämä yhtenäinen e-hyväksyntä.
Onko pyörä nyt katsastettu Suomessa? Jos on, niin silloin on "päätetty" mikä malli tämä on ja tuskin vaikeuksia jatkossakaan tulee.
Joku jolla on kokemuksia tämän ikäisistä pyöristä, varmaan kertoo paremmin...
Tyyppimerkintä FLSTC on ollut vuodesta 1988 Heritage Softail Classic:n koodi eli ei ole vaihtunut.
VIN-numerolla pystyy jäljittämään pyörää suoraan sen verran, että onko se tehty jenkkilään vai international-malli, ja tietysti mallinkin. (Joskin nimenomaan tuon ekan numeron eli maakoodin kanssa on horjuvuutta, tehdas on itsekin vienyt "jenkkikoodipyöriä" myös ulkomaille.)
VIN-tulkkiohjelmia löytyy netistä, en kylläkään nyt löytänyt yhtään omalla sarjanumerollani toimivaa.
Tuossa on pdf-tiedosto, jolla ainakin oman numeron eri osien tarkoitus aukeni ihan helposti:
http://williesharleyparts.com/wp-conten ... ecoder.pdf
Viides ja kuudes kirjain pitäisi kai olla BJ jos on Heritage Classic.
Jos keulaa on rempattu niin ei siitä kai mitenkään tyyppimerkinnät muutu. Käsittääkseni tyyppimerkintä ei muutu millään tempuilla, sitten kun tarpeeksi muuttaa niin tulee omavalmiste ilman koodeja...
Olisiko vaan ollut huoletonta touhua tarran kanssa? Eikös tarrat olleet erilaisia eri maissa ennen kun tuli tämä yhtenäinen e-hyväksyntä.
Onko pyörä nyt katsastettu Suomessa? Jos on, niin silloin on "päätetty" mikä malli tämä on ja tuskin vaikeuksia jatkossakaan tulee.
Joku jolla on kokemuksia tämän ikäisistä pyöristä, varmaan kertoo paremmin...
Re: Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST
Tuota tarraa tarvitaan ainoastaan katsastuksessa, ettei tarvitse hommata vaatimuksenmukaisuuspaperia.
Välttämättä tuossa vuosimallissa ei tarraa tarvita ollenkaan, mutta varma en ole.
Vaikka siinä tarrassa on desibelilukema, siihen ei mittauksessa saa vedota, vaan pitää käyttää yleistä vuosimallikohtaista lukemaa.
Välttämättä tuossa vuosimallissa ei tarraa tarvita ollenkaan, mutta varma en ole.
Vaikka siinä tarrassa on desibelilukema, siihen ei mittauksessa saa vedota, vaan pitää käyttää yleistä vuosimallikohtaista lukemaa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST
Kiitokset vastauksista ja hyvistä linkeistä...
Pitääkin tuosta VIN -numerosta purkaa totuus auki, veikkaan kanssa syyksi saksalaista huolimattomuutta
Pitääkin tuosta VIN -numerosta purkaa totuus auki, veikkaan kanssa syyksi saksalaista huolimattomuutta
Fat Boy 1999 Evo
Re: Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST
Mulla on Saksasta tuotu -95 ja siinä on saksankielinen orkkistarran näköinen pellilätkä popniiteillä kiinni. Tuo pellinen on aseteltu tarkasti tehtaan tarran päälle. Rouvan vuotta nuoremmassa on samanlainen.
Voi olla aloittajalla joku huuhaatarrakin, mutta kuten sanottu, ei varmaan enää tässä vaiheessa haittaa.
Voi olla aloittajalla joku huuhaatarrakin, mutta kuten sanottu, ei varmaan enää tässä vaiheessa haittaa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!