Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
TeemuC3
Viestit: 29
Liittynyt: 14:21 08.05.2013.
Paikkakunta: Vantaa

Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST

Viesti Kirjoittaja TeemuC3 »

Olen hieromassa kauppoja -92 Heritage softailista, joka on tullut Suomeen joskus uudehkona Saksasta.

Rekisteriotteessa on siis tyyppinä FLSTC joka vastaa pyörää, joka on osiltaan täydellinen heritage.
Runkonumerot täsmäävät koneen, rungon ja paperien kesken. Rekisteriotteessa ei ole muutoksista mitään mainintaa tai prosentteja.

Rungon saksankielisessä tarrassa on kuitenkin tyyppinä FXST joka vastaa ohutkeulaista softailia...

Onko noita merkintöjä muutettu joskus?
Onko tehdas (tai saksalainen maahantuoja?) voinut laittaa väärän tarran?
Jos pyörään on tehty jossain vaiheessa täydellinen keulakonversio, niin mitä sitten?
Tuo tarrahan ei taida olla pakollinen, kun stanssattu runkonumero on kuitenkin olemassa.

Voiko runkonumerolla selvittää pyörän alkuperän ja tästä tulla ongelmia esim. mahdollisessa muutoskatsastuksessa tai museokatsastuksessa...

Kiitokset vastauksista! :)
Fat Boy 1999 Evo
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Jännä juttu.
Tyyppimerkintä FLSTC on ollut vuodesta 1988 Heritage Softail Classic:n koodi eli ei ole vaihtunut.
VIN-numerolla pystyy jäljittämään pyörää suoraan sen verran, että onko se tehty jenkkilään vai international-malli, ja tietysti mallinkin. (Joskin nimenomaan tuon ekan numeron eli maakoodin kanssa on horjuvuutta, tehdas on itsekin vienyt "jenkkikoodipyöriä" myös ulkomaille.)
VIN-tulkkiohjelmia löytyy netistä, en kylläkään nyt löytänyt yhtään omalla sarjanumerollani toimivaa.
Tuossa on pdf-tiedosto, jolla ainakin oman numeron eri osien tarkoitus aukeni ihan helposti:
http://williesharleyparts.com/wp-conten ... ecoder.pdf
Viides ja kuudes kirjain pitäisi kai olla BJ jos on Heritage Classic.
Jos keulaa on rempattu niin ei siitä kai mitenkään tyyppimerkinnät muutu. Käsittääkseni tyyppimerkintä ei muutu millään tempuilla, sitten kun tarpeeksi muuttaa niin tulee omavalmiste ilman koodeja...
Olisiko vaan ollut huoletonta touhua tarran kanssa? Eikös tarrat olleet erilaisia eri maissa ennen kun tuli tämä yhtenäinen e-hyväksyntä.
Onko pyörä nyt katsastettu Suomessa? Jos on, niin silloin on "päätetty" mikä malli tämä on ja tuskin vaikeuksia jatkossakaan tulee.
Joku jolla on kokemuksia tämän ikäisistä pyöristä, varmaan kertoo paremmin...
Pertti
Viestit: 5952
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuota tarraa tarvitaan ainoastaan katsastuksessa, ettei tarvitse hommata vaatimuksenmukaisuuspaperia.
Välttämättä tuossa vuosimallissa ei tarraa tarvita ollenkaan, mutta varma en ole.

Vaikka siinä tarrassa on desibelilukema, siihen ei mittauksessa saa vedota, vaan pitää käyttää yleistä vuosimallikohtaista lukemaa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
TeemuC3
Viestit: 29
Liittynyt: 14:21 08.05.2013.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST

Viesti Kirjoittaja TeemuC3 »

Kiitokset vastauksista ja hyvistä linkeistä...

Pitääkin tuosta VIN -numerosta purkaa totuus auki, veikkaan kanssa syyksi saksalaista huolimattomuutta :)
Fat Boy 1999 Evo
Pertti
Viestit: 5952
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Runkotarrassa FXST, rekisteriotteessa FLST

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mulla on Saksasta tuotu -95 ja siinä on saksankielinen orkkistarran näköinen pellilätkä popniiteillä kiinni. Tuo pellinen on aseteltu tarkasti tehtaan tarran päälle. Rouvan vuotta nuoremmassa on samanlainen.

Voi olla aloittajalla joku huuhaatarrakin, mutta kuten sanottu, ei varmaan enää tässä vaiheessa haittaa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin