FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Softail -89 tuli valmiiksi ja vein pyörän säädätykseen erääseen Pirkanmaalaiseen korjaamoon, jossa säädettiin sytkä, tönärit, kaasari ja pyörä ajettiin penkissä, takarenkaalta irtosi 82hp lapun mukaan
Nyt kalvaa pieni epäilys että liekkö mennyt sytkän ja/tai tönäreiden säätö ihan nappiin,sillä pyörä raksuttaa mielestäni melkoisesti, verrattuna kaverin softailiin ja takki alkaa olla todella tyhjä pyörän kanssa, joten tarvitsin harrastajan apua, tarkistamaan/säätämään sytkän ja tönärit, korvaus maksetaan.
Itsellä ei taito riitä tönäreiden säätöön.
ja sellainenkin ominaisuus tuli pyörään, kun pyörän sammuttaa niin sekunnin parin päästä jostain kuuluu sellainen TSUUFFF suhahdus
avun tarve Pirkanmaan alueella, yhteyttä saa 0503206633
Jos meni väärään sektoriin tämä topikki niin saa siirtää.
Nyt kalvaa pieni epäilys että liekkö mennyt sytkän ja/tai tönäreiden säätö ihan nappiin,sillä pyörä raksuttaa mielestäni melkoisesti, verrattuna kaverin softailiin ja takki alkaa olla todella tyhjä pyörän kanssa, joten tarvitsin harrastajan apua, tarkistamaan/säätämään sytkän ja tönärit, korvaus maksetaan.
Itsellä ei taito riitä tönäreiden säätöön.
ja sellainenkin ominaisuus tuli pyörään, kun pyörän sammuttaa niin sekunnin parin päästä jostain kuuluu sellainen TSUUFFF suhahdus
avun tarve Pirkanmaan alueella, yhteyttä saa 0503206633
Jos meni väärään sektoriin tämä topikki niin saa siirtää.
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Pistäppä meisseli vaikka tönäreiden alapäähän hydraulien kuppien kohdalle. Kuuntele korvalla meisselin päästä. Kuuluuko naputus voimakkaana? vertaa ääntä sitten kannen yläpuolella olevasta rokkerin ekasta limpusta. (parempi värkki on kyllä stetoskooppi moottorin kuuntelua varten mutta tuo meisseli on hätävara).
Onko mopossasi vaihdettu kiinteät tönärit säädettäviin? Jos on niin käytettiinkö nostajien suojaputket auki ja tehtiinkö nostajien säätöä? Jos tehtiin niin hydraulien ja työntötankojen esisäätö on tekemättä. Eli ajoituksen jälkeen tankoja kiristetään kosketuksesta 2,5 kiekkaa. Tikitys johtunee ehkä tästä. Toinen isompi ongelma on että jos hydraulikupista kuuluu kova rouskuttava ja ehkä myös kilkattava ääni on hydrauli hajoamassa. (Vertaile eri hydrauleja kun niitä on 4kpl.) Kuunteluun auttaa alle 10e maksava moottorin kuunteluun tarkoitettu stetokooppi esim. Motonetista. Kun hydrauli hajoa niin kone menee mäsäksi koska nlaakrin neulat tippuu alas. Hydraulien hajoaminen vanhuuttaan ja penkitettäessä väärin säädettynä on mahdollista. Stuuf viittaisi että venttiili on väärässä säädössä tai ajoitus pielessä. Polttoaine jälki syttyy....
Onko mopossasi vaihdettu kiinteät tönärit säädettäviin? Jos on niin käytettiinkö nostajien suojaputket auki ja tehtiinkö nostajien säätöä? Jos tehtiin niin hydraulien ja työntötankojen esisäätö on tekemättä. Eli ajoituksen jälkeen tankoja kiristetään kosketuksesta 2,5 kiekkaa. Tikitys johtunee ehkä tästä. Toinen isompi ongelma on että jos hydraulikupista kuuluu kova rouskuttava ja ehkä myös kilkattava ääni on hydrauli hajoamassa. (Vertaile eri hydrauleja kun niitä on 4kpl.) Kuunteluun auttaa alle 10e maksava moottorin kuunteluun tarkoitettu stetokooppi esim. Motonetista. Kun hydrauli hajoa niin kone menee mäsäksi koska nlaakrin neulat tippuu alas. Hydraulien hajoaminen vanhuuttaan ja penkitettäessä väärin säädettynä on mahdollista. Stuuf viittaisi että venttiili on väärässä säädössä tai ajoitus pielessä. Polttoaine jälki syttyy....
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Ei ole mitään hajua mitä siellä huollossa on tehty, käskin vaan tehdä yllämainitut asiat. ja minulle suositeltiin paikkaa, niin ajattelin että siellä homma osattaisiin.Röpöttäjä kirjoitti:Pistäppä meisseli vaikka tönäreiden alapäähän hydraulien kuppien kohdalle. Kuuntele korvalla meisselin päästä. Kuuluuko naputus voimakkaana? vertaa ääntä sitten kannen yläpuolella olevasta rokkerin ekasta limpusta. (parempi värkki on kyllä stetoskooppi moottorin kuuntelua varten mutta tuo meisseli on hätävara).
Onko mopossasi vaihdettu kiinteät tönärit säädettäviin? Jos on niin käytettiinkö nostajien suojaputket auki ja tehtiinkö nostajien säätöä? Jos tehtiin niin hydraulien ja työntötankojen esisäätö on tekemättä. Eli ajoituksen jälkeen tankoja kiristetään kosketuksesta 2,5 kiekkaa. Tikitys johtunee ehkä tästä. Toinen isompi ongelma on että jos hydraulikupista kuuluu kova rouskuttava ja ehkä myös kilkattava ääni on hydrauli hajoamassa. (Vertaile eri hydrauleja kun niitä on 4kpl.) Kuunteluun auttaa alle 10e maksava moottorin kuunteluun tarkoitettu stetokooppi esim. Motonetista. Kun hydrauli hajoa niin kone menee mäsäksi koska nlaakrin neulat tippuu alas. Hydraulien hajoaminen vanhuuttaan ja penkitettäessä väärin säädettynä on mahdollista. Stuuf viittaisi että venttiili on väärässä säädössä tai ajoitus pielessä. Polttoaine jälki syttyy....
pyörässä on säädettävät tönärit, täytyy tallilla käydä kuuntelemassa mitä siellä tapahtuu, mutta eilen korvakuulolla tutkiessa, ääni näyttäisi tulevan yläpäästä.
Taidan samalla sijoittaa ajoituslamppuun, ja tarkistaa missä ne ennakot nyt huitelee.
rautalanka ohje tönäreiden säätöön olisi kova juttu.
Edelleen taidan luottaa harrastajiin kuin liikkeiden "kyllä se hoituu" myyntipuheisiin.
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Mitä muutosta sille pyörälle ennen säätöä tehtiin, kun alussa luki, että "Softail -89 tuli valmiiksi ja vein pyörän säädätykseen"?
Oliko ennemmin hiljainen, vai oliko kokonaan kuollut ja sait ekat äänimaailmat vasta nyt?
Ajoituslampun lisäksi tarvitset läpinäkyvän muovitulpan ajoitusreikään, muuten sylkee öljysumut ulos, eikä lampulla näe mitään. Jos on avoin ensiöveto, voit tehdä moottorirattaaseen vastaavat merkit kuin limpussa, niin onnistuu tarkistus helposti.
Oliko ennemmin hiljainen, vai oliko kokonaan kuollut ja sait ekat äänimaailmat vasta nyt?
Ajoituslampun lisäksi tarvitset läpinäkyvän muovitulpan ajoitusreikään, muuten sylkee öljysumut ulos, eikä lampulla näe mitään. Jos on avoin ensiöveto, voit tehdä moottorirattaaseen vastaavat merkit kuin limpussa, niin onnistuu tarkistus helposti.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Valmiiksi samaisella tarkoitin uudelleen rakentamista. Tekniikkaan ei koskettu muuten kuin uusimalla
Muutama tiiviste Ja uusi sytkälevy. pyörä oli mielestäni hiljaisempi ennen huoltoon menoa.
Eka hd ja päänvaivaa ollut jo sen verran etten kyllä kaipaisi enää että huolto olisi sössinyt jotain
Tämän liikkeen asentajan soittaa minulle maanantaina niin täytyy hieman udella mitä ja miten.
Muutama tiiviste Ja uusi sytkälevy. pyörä oli mielestäni hiljaisempi ennen huoltoon menoa.
Eka hd ja päänvaivaa ollut jo sen verran etten kyllä kaipaisi enää että huolto olisi sössinyt jotain
Tämän liikkeen asentajan soittaa minulle maanantaina niin täytyy hieman udella mitä ja miten.
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Ettei sytytys ole ollut myöhäisellä ja nyt ehkä kohdallaan? Myöhäisellä sytytyksellä käy silleen lussuttamalla, mutta tehoa haettaessa sytytys voi olla varsinkin isoilla kierroksilla hyvinkin aikaisella. Jos nokka on sama kuin ennen, olisko joku nostaja alkanut ääntämään, ts. jäi jumiin? Kilkuttaako se myös kylmänä?Ja uusi sytkälevy
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Kylmänä pyörä käy siististi mutta lämmetessä alkaa raksuttaa. Taidanpa kiikuttaa pyörän moorelle, se maksaa mitä se maksaa. Pakko saada mielenrauha.
Edit: stetoskoopilla kuunneltu niin lämpösenä raksuttelee yläkerrassa, nostajapesistä ei kuulu "mitään"
Edit: stetoskoopilla kuunneltu niin lämpösenä raksuttelee yläkerrassa, nostajapesistä ei kuulu "mitään"
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Mitä tuo eräs korjaamo on sanonut havainnoistasi - olet varmaan ollut heihinkin yhteydessä?Eepo kirjoitti:erääseen Pirkanmaalaiseen korjaamoon
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
viikon olen tässä odotellut asentajan soittoa, vaan eipä ole kuulunut. liikkeen omistaja vaan hoiti rahastuksen, sillä ei ollut tuon taivaallista tietoa asiasta.jman kirjoitti:Mitä tuo eräs korjaamo on sanonut havainnoistasi - olet varmaan ollut heihinkin yhteydessä?Eepo kirjoitti:erääseen Pirkanmaalaiseen korjaamoon
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Mooren lisäks hyvä vaihtoehto että soitat Tonille http://www.eastlands.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ja ajat sen luokse niin saat heti mielenrauhaa.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Kiitoksia, soittelin tuonne ja tuntui todella mukavalle ja tietävältä kaverilta. Sunnuntaina menee pyörä tuonne.jty kirjoitti:Mooren lisäks hyvä vaihtoehto että soitat Tonille http://www.eastlands.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ja ajat sen luokse niin saat heti mielenrauhaa.
Olin yhteydessä edelliseen puulaakiin ja siellä oli vaan syvää hiljaisuutta ja "hän selvittää" lauseita.
Oppirahat on maksettu, over and out!
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Miten tässä lopulta kävi?Eepo kirjoitti:Oppirahat on maksettu, over and out!
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Missäspäin tällainen Toni vaikuttaa, ei selvinnyt heidän sivuiltaan?jty kirjoitti:Mooren lisäks hyvä vaihtoehto että soitat Tonille http://www.eastlands.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ja ajat sen luokse niin saat heti mielenrauhaa.
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Vesilahdella (tai niillä nurkilla - näytän hukanneen osoitteen). Porautin sylinterit hänellä, ja minulle jäi erittäin ammattitaitoinen kuva herrasta.
Re: FXSTC -89 ongelmia, apuja kaivataan Tampere
Tonin paja on Valkkisessa Vesilahdella, mutta koska se on heidän kotipihapiirissä, en pistä tähän tarkkaa osoitetta. Soita ja sovi että Toni on paikalla, paikka on aika syrjäinen mutta työ ja välineet huippuluokkaa.Grasschopper1 kirjoitti:Missäspäin tällainen Toni vaikuttaa, ei selvinnyt heidän sivuiltaan?jty kirjoitti:Mooren lisäks hyvä vaihtoehto että soitat Tonille http://www.eastlands.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ja ajat sen luokse niin saat heti mielenrauhaa.
Facebookista näkee paremmin töitä: Eastlands engineering Facebookissa
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]