automaattinen jarruvalo ... #¤%/&/( ...
automaattinen jarruvalo ... #¤%/&/( ...
Moro, asentelin kahvalämppärit ja kahvat tottakai purettuina molemmin puolin. Sain kaikki kasaan ja kohilleen mutta etujarrun kahva/kytkin temppuilee. Kun jarrutan jää jarruvalo palamaan tai sitten ei. Saattaa mennä myös itsestään päälle tai ei. Availin hieman ja onhan se kahva hieman hemppa ylös/alas-suunnassa. Mutta kun kiristysruuvit auki, ei jää makaamaan jarruvalon kytkimen päälle niin helposti, kun ruuvit kireelle niin ongelmat jatkuu. Jarrutuksen jälkeen kahvan palauttaminen käsin etuasentoon ei välttämättä auta. Ajatuksia, oisko probleemi jarruvalokytkimessä, kuluneessa jarrukahvan akselissa vai itse jarrukahvassa vai asennuksessa ??? Pyörä on Sportster vm 2000.
-00 Sportster 883/1200
Re: automaattinen jarruvalo ... #¤%/&/( ...
Jos kahvaa joutuu käsin palauttamaan etuasentoon, niin se ei ole oikeassa asennossa tai sitten se vaatisi korjaussarjan sinne kahvan sisälle. Alkuperäinen jousi on turhan heikko eikä palauta mäntää kunnolla, korjaussarjoissa on yleensä parempi jousi.
Ovatko kahva ja katkaisinboksi varmasti oikein linjassa? Niiden pitää olla ihan kohdillaan että jarruvalo toimii kunnolla. Oletko kokeillut siitä jarruvalokatkaisijasta painella sormella, toimiiko valo silloin kuten pitää? Eli palauttaako se katkaisin kunnolla.
Ovatko kahva ja katkaisinboksi varmasti oikein linjassa? Niiden pitää olla ihan kohdillaan että jarruvalo toimii kunnolla. Oletko kokeillut siitä jarruvalokatkaisijasta painella sormella, toimiiko valo silloin kuten pitää? Eli palauttaako se katkaisin kunnolla.
Life Member
Re: automaattinen jarruvalo ... #¤%/&/( ...
Jussi tuossa jo listasi hyvin asioita, mutta itse veikkaisin sen asennuksen olevan nyt syyllinen, jos aikaisemmin toimi moitteetta.
Eräs nykyään toisella foorumilla vaikuttava alan mies sen aikoinaan kiteytti mieleen jäävästi: Jos sinne jää asennuksessa perskarvankaan verran ylimääräistä rakoa, valo palaa koko ajan.
Eli huolellinen kasaus ja asennon kokeilu on näissä A ja O. Pitää sovitella ja katsoa miten se syttyy ja sammuu. Ja ruuvien kiristys vielä usein muuttaa hieman tilannetta. Heittämällä ne harvoin menevät kerralla kohdalleen. Tämäkin on tullut opittua ihan kantapään kautta
Eräs nykyään toisella foorumilla vaikuttava alan mies sen aikoinaan kiteytti mieleen jäävästi: Jos sinne jää asennuksessa perskarvankaan verran ylimääräistä rakoa, valo palaa koko ajan.
Eli huolellinen kasaus ja asennon kokeilu on näissä A ja O. Pitää sovitella ja katsoa miten se syttyy ja sammuu. Ja ruuvien kiristys vielä usein muuttaa hieman tilannetta. Heittämällä ne harvoin menevät kerralla kohdalleen. Tämäkin on tullut opittua ihan kantapään kautta
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: automaattinen jarruvalo ... #¤%/&/( ...
Ja toimiva asennus lakkaa toimimasta, kun siellä joku kieleke vähän kulahtaa. Ainakin soffassa, lienee samat lelut Sportster. Ruuvit auki ja liikuttelee palikoita, kiristystä.. kyllä se sieltä löytyy.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: automaattinen jarruvalo ... #¤%/&/( ...
Jarruvalokytkimen saa helposti rikki asennusvaiheessa.
Jos kahvaan vastaava "nenä" menee poikki, niin valo palaa jatkuvasti.
Sen voi tekohengittää liimaamalla kärkeen korotuspalan.
Jos kahvaan vastaava "nenä" menee poikki, niin valo palaa jatkuvasti.
Sen voi tekohengittää liimaamalla kärkeen korotuspalan.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: automaattinen jarruvalo ... #¤%/&/( ...
Touringissa sen katkaisijan hajottaa jos ei jollain tikulla kiilaa jarrukahvaa kiinnipäin tankoroippeiden asennuksen ajaksi. Suht helppo fiksi oli askarrella jarukahvaan kytkimen vastapintaan jesarista muutama pieni pala päällekkäin. Kestää sadeta ja tuulta.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]