Takapyörän irrotus
Takapyörän irrotus
Avittakaas tyhmää ottamaan takapyörä irti..
Pyöränä on '01 Low Rider pitkällä keulalla eli maavaraa on vain muutamia senttejä ja akseliväli on pitkä.
Tarkotus ois maalata loksu uudestaan ja vetää vilkkujen johdot uusiksi ja näköjään takapyörä pitää irrottaa ekana.
Mikäköhän on oikea tapa tehdä homma?
Naapurin kanssa saatiin peruutettua pyörä trukkilavan päälle, mutta takapyörä roikkuu vain max 5 cm maanpinnasta ja sitä ei saa ujutettua maan ja lokarin välistä irti. Lokari on customi ja ulottuu aika pitkälle eli takapyörän pitäs olla tosi korkealla.
Tunkin kanssa pikkuhiljaa kasattiin lautoja trukkilavan ja pyörän väliin mutta vaikutus oli aika vähäinen.
Pyöränä on '01 Low Rider pitkällä keulalla eli maavaraa on vain muutamia senttejä ja akseliväli on pitkä.
Tarkotus ois maalata loksu uudestaan ja vetää vilkkujen johdot uusiksi ja näköjään takapyörä pitää irrottaa ekana.
Mikäköhän on oikea tapa tehdä homma?
Naapurin kanssa saatiin peruutettua pyörä trukkilavan päälle, mutta takapyörä roikkuu vain max 5 cm maanpinnasta ja sitä ei saa ujutettua maan ja lokarin välistä irti. Lokari on customi ja ulottuu aika pitkälle eli takapyörän pitäs olla tosi korkealla.
Tunkin kanssa pikkuhiljaa kasattiin lautoja trukkilavan ja pyörän väliin mutta vaikutus oli aika vähäinen.
Re: Takapyörän irrotus
No jos metodit on tuollaset nii ei muuta ku lisää vaa lautoja väliin.
Re: Takapyörän irrotus
Taljalla kattoon roikkumaan, ellei nostinta ole. Pitää kyllä olla jonkin verran kantokykyä koukussa, varmaan kannattaa ainakin parin kattotuolin yli parrulla viedä...
Satasen verran maksaa nosturi, jolla nousee n. 40cm. Ellei mahdu alle, pyörän voi ajaa lankkujen päälle niin, että nostokohta jää vapaaksi.
Satasen verran maksaa nosturi, jolla nousee n. 40cm. Ellei mahdu alle, pyörän voi ajaa lankkujen päälle niin, että nostokohta jää vapaaksi.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Takapyörän irrotus
Talja kattoon ois hyvä ratkasu, en vaan tiedä ton tallin kattoparrujen kestävyydestä.
Käynpä tsekkaamassa motonetin tarjonnan nostimien suhteen.
Käynpä tsekkaamassa motonetin tarjonnan nostimien suhteen.
Re: Takapyörän irrotus
Motonet myy satasella nostinta, mutta ei tule sellaisenaan menemään pyörän alle ja mietiskelen kannattaako maksaa satasta työkalusta jonka kanssa pitää silti kikkailla lankkujen kanssa..
Maavara pyörässäni muistaakseni jotain 9cm luokkaa ja nostimen minimikorkeus 14cm.
-Harikka-, mites tuo keltainen nostin toimii? Näin vastaavan motonetissä, liittyy jotenkin rungosta nostamiseen ilmeisesti.
Harkitsin vähän jopa kokonaisen nostopöydän hankkimista, mutta pitää miettiä mitä muita hommia sillä vois tehdä kuin takapyörän vaihtoa. Toinen huomionarvoinen seikka on se, onko se edes tarpeeksi pitkä pyörälleni. Eikun mittailemaan.
Maavara pyörässäni muistaakseni jotain 9cm luokkaa ja nostimen minimikorkeus 14cm.
-Harikka-, mites tuo keltainen nostin toimii? Näin vastaavan motonetissä, liittyy jotenkin rungosta nostamiseen ilmeisesti.
Harkitsin vähän jopa kokonaisen nostopöydän hankkimista, mutta pitää miettiä mitä muita hommia sillä vois tehdä kuin takapyörän vaihtoa. Toinen huomionarvoinen seikka on se, onko se edes tarpeeksi pitkä pyörälleni. Eikun mittailemaan.
Re: Takapyörän irrotus
Keltainen, lienee ihan vipuvarsi
Re: Takapyörän irrotus
Joo tuo keltanen on ihan vääntämistä varten, pysyy silläki. Toi punanen on sellanen mikä pitäis itelle hommata mut ei oo vielä tarttunu haaviin. Nostopöydän kanssa mun mielestä ehdoton olla tollanen.
Tästäki asiasta olis pienellä haulla löytäny varmaan aika monta keskustelua?
Aika harvassa ne on ne nostimet jotka tonne yheksään senttiin menis, joten monesti joutuu ajaan parin lankun päälle että sen saa ylös. Rikkoutuneen renkaan kans on ihan hauskaa kans kikkailla kun siinä on se 5cm tai vähemmän maavaraa...
Tästäki asiasta olis pienellä haulla löytäny varmaan aika monta keskustelua?
Aika harvassa ne on ne nostimet jotka tonne yheksään senttiin menis, joten monesti joutuu ajaan parin lankun päälle että sen saa ylös. Rikkoutuneen renkaan kans on ihan hauskaa kans kikkailla kun siinä on se 5cm tai vähemmän maavaraa...
Re: Takapyörän irrotus
Tuo vipuvarsi on nopea ja näppärä ja se Motonetinkin malli toimii, kun järjellä ja maltilla käyttää, eikä yritä liian ylös nostaa. Eli ei välttämättä riitä. Ellei se lavasysteemisi ole jo nostanut riittävästi alkuun. Se motonetin ja bilteman yms malli nostaa sitten enemmän ja molemmista päistä kerralla. Pitkän keulan kanssa tarvitset tukea etupyörän alle.
Kaikkia noita on tullut käytettyä ja nostopöytä + tuo punainen minilift on osoittautunut parhaaksi. Mutta tosiaan keulan kanssa joudut pöydälläkin kehittelemään jatkoa. Electra mahtuu renkaankin vaihtoon esim. Motonetin nostopöydälle, pidempi luultavasti ei ilman jatkoa.
Kaikkia noita on tullut käytettyä ja nostopöytä + tuo punainen minilift on osoittautunut parhaaksi. Mutta tosiaan keulan kanssa joudut pöydälläkin kehittelemään jatkoa. Electra mahtuu renkaankin vaihtoon esim. Motonetin nostopöydälle, pidempi luultavasti ei ilman jatkoa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Takapyörän irrotus
Ei oo onkelmia, EazyRizer Big Blue nostaa.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Takapyörän irrotus
Mietin että moottorinosturi toimisi varmaan kanssa?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807532/K ... -1tn-Norsu" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikä tarvi lankkuja.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807532/K ... -1tn-Norsu" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikä tarvi lankkuja.