huippunopeus..?
huippunopeus..?
Mulla on -08 street glide eli 1580 TC, käy ja kukkuu niinku kuuluu mutta huiput jämähtää 155km/h eikä yhtään yli.. mitä tollasen kuuluis kulkea noin? ei se huippunopeus nyt mikään kauheen tärkee juttu ole, mut kiipee hienosti tohon nopeuteen ja sit pysähtyy ku seinään... kai sen nyt pitäis pikkasen paremmin kulkea ku toi 155km/h??
Re: huippunopeus..?
Kuulostaa kuin siinä olisi rajoitin asetettu - ainakin '08 vuokra Ultrassa oli sama tilanne, Jenkeissä 99 mailia nopeutta ja sitten se kiihdytys oli siinä. Tuossa juttelin hiljan yhden kaverin kanssa, joka oli syksyllä niin ikään vuokrapyöräreissulla ja sama satasen rajoitin (?) siinäkin. Eli ohjelmaa muuttamalla kaiketi tupsahtanee huippua lisää, jotta voi suljetulla alueella käydä vetämässä varttimailin tai 0-1000m kiihdytyksen...
Mitään käytännön kokemusta tuosta muutoksesta ei ole, kokeneemmat jatkakoot - mutta hyvät ajolasit pitää jo noissa nopeuksissa joka tapauksessa olla
Mitään käytännön kokemusta tuosta muutoksesta ei ole, kokeneemmat jatkakoot - mutta hyvät ajolasit pitää jo noissa nopeuksissa joka tapauksessa olla

Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 

No mulla toi on jenkkimalli ja muuten vakio, mut on thundermaxin boksi... loimaalla meinas että vois olla et ruiskurungon kaasuläppä ei aukeis kokonaan, eli jäis kaasu vajaalle.. mulla ei oo kauheesti tietotaitoa noihin konehommiin...
Ei ole tietoa minullakaan, pelkkää mutua. Itselläni kun uusin pyörä on 1994
Mutta jos nuo siihen noin sadan mailin rajaan pysähtyvät kuin leikaten, niin ohjelmalliselta rajoitteimelta se tuntuu. Toki Loimaalla varmaan tiedetään asia minua paljon paremmin 

Jos kaasuläppä ei aukea kokonaan, ni kyllä se vaikuttaa muutenkin menohaluihin ku huippunopeuteen.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Muuttuuko käynti? Kun rajoitin iskee päälle, niin kone alkaa röpöttämään.

Kierrosluvun rajoitin alkaa röpöttää (kaiketi) mutta itse kun sitä vuokrapyörää rääkkäsin, niin kiihtyi siihen asti ja sitten ei tapahtunut enää mitään lisää, jatkoi vain tasaista kulkuaam kunnes löysäsin kaasua.Vallu kirjoitti:Muuttuuko käynti? Kun rajoitin iskee päälle, niin kone alkaa röpöttämään.

Joo, oma epäilys, että noissa uudenliiton vehkeissä tietokone hoitaa homman. Kulkee sen, mihin on säädetty ilman sen kummempia pätkimisiä. Ainakin, jos ei ole vaijeria, tietokone ohjaa kaasun käytön niin kuin se on läppärillä säädetty, siis löysää nopeuden tullessa säädettyyn.Joe Cool kirjoitti:Kierrosluvun rajoitin alkaa röpöttää (kaiketi) mutta itse kun sitä vuokrapyörää rääkkäsin, niin kiihtyi siihen asti ja sitten ei tapahtunut enää mitään lisää, jatkoi vain tasaista kulkuaam kunnes löysäsin kaasua.Vallu kirjoitti:Muuttuuko käynti? Kun rajoitin iskee päälle, niin kone alkaa röpöttämään.
Jos on vaijerilla, tietokoneelle jää säätömahdollisuudeksi ruiskutuksen pienentäminen ja sehän taas on vaarallista, jos kaasuläppä on auki. Vaijerikaasulla siis pitäisi tulla röpötystä, jos mennään yli annetun nopeuden.
Tämäkin omaa epäilystä ja tuumailua ...
Kiihtyikö muuten vitosellakin siihen samaan nopeuteen. Silloin ei ainakaan kierrosrajoituksesta ole kyse.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Eikös Street Glidessa ole kierroslukumittari vakiona? Jos esim. toiseksi ylimmällä vaihteella saa kierrokset nousemaan 5500 kierrokseen, mutta suurimmalla vaihteella pysähtyy kiihtyminen jo alemmalla kierrosluvulla, niin silloin ei kaiketi ole kyse siitä tavallisesta kierrosluvun rajoittamisesta? Eikös kierrosluvun rajoitus tule vastaan samalla kierroslukemalla olipa päällä mikä vaihde vaan tai vaikka vapaalla huudattaisi?
Taisivat matkamallit juuri vuodesta 2008 alkaen tulla sähköisellä kaasulla?
Taisivat matkamallit juuri vuodesta 2008 alkaen tulla sähköisellä kaasulla?
No mulla on 2008 jenkki road king vielä ca malli eikä siinä kyllä mitään rajoitinta mun käsittääkseni ole. Ei toi 96 stock kone glideä paljon kovempaa kuljeta. Mulla meni muistaakseni joku 165. Se on Touring hd, jotta siitä saa moottoripyörän niin alakerta tarvii isompaa hoitoa

2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
FLD (103 cu.in) kulkee mittarinopeutta noin 170 kmh, mutta Tomppa kertoo vauhtia olevan noin 160 kmh. Jos kovaa haluaa ajaa, niin suosittelen Rodia.

Jotkut laittavat lisää kuutioita ja harvempaa välitystä.
Jossain vaiheessa kuitenkin sohvan kanssa tulee vastaan pystyhkö ajoasento. Ei se rodinkaan ajoasento ole kovin virtaviivainen. Jos kovin lujaa haluaa ajella, niin se on ostettava muovinen vinkulelu. 

FL -53 Wishbone Panhead bobber
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Toinen vaihtoehto on luopua takajousituksesta kokonaan, tyytyä keulassa mekaaniseen joustoon, rengastaa laite vähemmän nykyaikaiseksi ja varustaa se ilman elektroniikkaa toteutetuilla, natiivisti "ABS-jarruilla"... silloin vanhan shovelinkin tehoilla pääsee ihan swidun lujaa ja jopa Kojakkien kohtaamisesta saattaa selvitä silti kortti fikassa... sopivalla pikitiellä saattaa rajoituksen ylitys käydä ihan urheilullisesta ajosuorituksesta jopa... 

Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Vedin viimesyksynä vuokra roadkingillä (vm 2012) Malesiassa huiput 160km/h ekana päivänä mutta kun olin kurmuttannu sitä muutamanpäivän niin neljäntenä päivänä pääsin jo 175km/h. Pyörä vuokrattu SG:stä ja siellähän ei mitään motaripätkia ole. Karstaa?
103" Ultra (matalalla pleksillä) mittariin suht helposti n.190 kmh ja GPS:n mukaan tällöin 183kmh.
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
FLHTK -11