Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Pannupää ja pari "projektia"
https://picasaweb.google.com/1095653328 ... 2150426146" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/1095653328 ... 2150426146" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut IJHa, 20:38 06.01.2016.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mr. Biker vm 2005
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Vaan mitenkä se on makolla tuo tankki pysynyt ruosteettomana? Viimevuonna laitoin samantyylisen ja laitoin lakat päälle mutta ruoste on alkanu kukkimaan. Sitten opin että teräksen päälle ei vaan voi laittaa lakkaa suoraan vaan lopputulos on aina ruoste, tarvii aina pohjamaalin joka estää ruostumisen. Olisi hienoa jos jollain on konsti tai suojausvinkki miten tuollainen terästankki pysyy tuossa kunnossa vuodesta toiseen, minusta aidon teräksen ulkonäköä ei voi maalilla korvata.ma^ko kirjoitti:Tulinpa siihen tulokseen, et ku mennään jo hyvän matkaa kesäkuuta ni tämä kausi mennään asulla joka muotoitui, eli:
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Se pitää vahata, kovalla vahalla ja toistaa vahaus tarvittaessa... lakan alle ruoste tykkää juosta.Marshal kirjoitti:Vaan mitenkä se on makolla tuo tankki pysynyt ruosteettomana? Viimevuonna laitoin samantyylisen ja laitoin lakat päälle mutta ruoste on alkanu kukkimaan. Sitten opin että teräksen päälle ei vaan voi laittaa lakkaa suoraan vaan lopputulos on aina ruoste, tarvii aina pohjamaalin joka estää ruostumisen. Olisi hienoa jos jollain on konsti tai suojausvinkki miten tuollainen terästankki pysyy tuossa kunnossa vuodesta toiseen, minusta aidon teräksen ulkonäköä ei voi maalilla korvata.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Tai sit tippakannusta aina välillä ja rätillä levittää. Mukavaa hommaa joka kerta, ei tartte valkosia kahvoja laittaa pyörään
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Esittelinköhän jo omani tällä ? Eli vm.87 XLH1100
Jos joku tunnistaa tän niin pyörän historia kiinnostaa.
Tässäpyörässähän oli ostettaessa ja on vieläkin paljon korjattavaa. Edellisten seppien tekoset eivät ole osuneet ihan kohdilleen..
Jos joku tunnistaa tän niin pyörän historia kiinnostaa.
Tässäpyörässähän oli ostettaessa ja on vieläkin paljon korjattavaa. Edellisten seppien tekoset eivät ole osuneet ihan kohdilleen..
87 XLH1100 sportster, Vantaa.
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
No mitä kaikkea olet korjannut ja mitä on jäljellä? Mitä sinne oli laitettu?kkuula kirjoitti:Tässäpyörässähän oli ostettaessa ja on vieläkin paljon korjattavaa. Edellisten seppien tekoset eivät ole osuneet ihan kohdilleen..
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
No eikait tässä nyt mitään vakavasti ajamista estävää ollut.Marshal kirjoitti:No mitä kaikkea olet korjannut ja mitä on jäljellä? Mitä sinne oli laitettu?kkuula kirjoitti:Tässäpyörässähän oli ostettaessa ja on vieläkin paljon korjattavaa. Edellisten seppien tekoset eivät ole osuneet ihan kohdilleen..
-Etulokasuoja raapi rengasta
-Kaasuttimessa ihan väärät suuttimet ja säädöt
-Imuilmavuotoa hieman varmaan koitettu korjata kaasutinta säätämällä?
-Reippaasti ylileveä takarengas -> rengas kiilattu raakasti vinoon.
-Nopeusmittarin vaijeri liian lyhyt, katkesi, hyvä ettei repimyt mittaria hajalle.
-Vilkut ei toimineet kunnolla korjaantui laittamalla maadoitukset kuntoon
-Takajarru hirtti kiinni muutamalla ensikilometrillä, eikä toimi vieläkään koska ilmausruuvi paksana.
-Jarruvalot eivät toimi
-Etujarrulevy hieman kiero
-Takapytyn pakoputket tiiviste haihtunut jonnekin matkanvarrelle
-Starttimoottorin solenoidista kulunut kosketuspinnat loppuun, vaati korjaussarjan.
-Kytkin luisti hieman mutta korjaantui oikeilla öljyillä
-Kytkinvaijeri ruosteessa-lähes poikki
-Edellisestä syystä kytkimen säätö pielessä ei irroittanut kunnolla
-Siirtosarjan vaihdevivusto kiritty ylikireälle-> yhdistettynä ylläolevaan vaihteenvaihto tökki hienosti.
Tuossa on tähänmennessä havaitut ongelmakohdat ja osa noista vioistahan johtuu normaalista kulumisesta ja niiden korjaamattomuudesta mutta osa ropelluksesta on kyllä vaatinut "osaamista" . Osaa vioista en ole vielä ehtinyt korjata kun eivät estä ajamista.
Herra ties mitä tuosta vielä löytyy. Parempi vain ajaa ja korjata jos matkanteko katkeaa!
Olihan tää tietty ns. nettimoton halvin joten kyllä ostaessa oli selvillä ettei ko yksilö ihan priima ole.
87 XLH1100 sportster, Vantaa.
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Tässä oma pyörä nykykuosissaan. 2012 48. Mitään ihmeempiä suunnitelmia ei enää ole eli aletaan olemaan hyvin lähellä valmista
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Vaakko, tuo näyttää hienolta ja ripeältä laitteelta,
Loud valves save lives
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Tässä mun projekti. 2007/2008 Sporster XL1200N joka tuli mulle vähän puolivahingossa, kun kaveri pisti lusikat jakoon vaimonsa kanssa. Jos ihan totta puhutaan, niin en oikeen välittänyt pyörästä, mut hyvää karmaa on välillä kerätä vähän talteen.
Lähtötilanne:
Nykytilanne:
Mulla on ilmeisesti jotain sitoutumiskammoo (kysykää vaan mun vaimolta. Oltiin 13v yhdessä ennenkuin sanottiin "tahdon"). Tein siis projektin sillai, että sen pystyy melko helpolla työllä palauttaan orkkiskuntoon. Jos ei nyt lasketa rälläköityä takalokaria ja sitä, että fenderstrutsit pitää hitsata kiinni. Tankki ja lokaritki on teipattu ajoneuvoteipillä, joten orkkismaalinkin saa pintaan melko kevyesti.
Oma kokemus minkäälaisesta ruuvaamisesta on tasan nolla, mut täytyy kyl sanoo, et harrikkaa oli tosi helppo ja mutkaton laittaa. Varsinkin kun netissä on tosi hyvät ohjeet ja videot joiden kanssa pärjää.
Muutokset:
- V&H Short Staggered (+quiet baffles)
- Bobberoitu takalokari
- Uus penkki + ECM-piilotuslaatikko
- 10" strutsit
- Tankin nosto 2"
- Coilin ja avaimensiirto
- Etutapit
- uusi väri
Seuraavaksi pitäis tolle etupäälle tehdä jotain. Tollen säädettävä "kruunu" ja sit stongalle vähän muutosta. Oon tosi tyytyväinen muutokseen.
Lähtötilanne:
Nykytilanne:
Mulla on ilmeisesti jotain sitoutumiskammoo (kysykää vaan mun vaimolta. Oltiin 13v yhdessä ennenkuin sanottiin "tahdon"). Tein siis projektin sillai, että sen pystyy melko helpolla työllä palauttaan orkkiskuntoon. Jos ei nyt lasketa rälläköityä takalokaria ja sitä, että fenderstrutsit pitää hitsata kiinni. Tankki ja lokaritki on teipattu ajoneuvoteipillä, joten orkkismaalinkin saa pintaan melko kevyesti.
Oma kokemus minkäälaisesta ruuvaamisesta on tasan nolla, mut täytyy kyl sanoo, et harrikkaa oli tosi helppo ja mutkaton laittaa. Varsinkin kun netissä on tosi hyvät ohjeet ja videot joiden kanssa pärjää.
Muutokset:
- V&H Short Staggered (+quiet baffles)
- Bobberoitu takalokari
- Uus penkki + ECM-piilotuslaatikko
- 10" strutsit
- Tankin nosto 2"
- Coilin ja avaimensiirto
- Etutapit
- uusi väri
Seuraavaksi pitäis tolle etupäälle tehdä jotain. Tollen säädettävä "kruunu" ja sit stongalle vähän muutosta. Oon tosi tyytyväinen muutokseen.
Inhale Glory - Exhale Fear
- Pikku-Appari
- Viestit: 51
- Liittynyt: 00:06 31.01.2012.
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Pikkuhiljaa tässä kesällä tehnyt nopeita pikkujuttuja että pystynyt ajeleekin... Rojekti homosohvasta matalaksi ja leveäksi talven hommia sit peränlevitykset ym.
https://instagram.com/p/BIMoJ5lhqHM/
Näkyisköhän ihan tuo insta kuva tässä
https://instagram.com/p/BIMoJ5lhqHM/
Näkyisköhän ihan tuo insta kuva tässä
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Kuinkas painavaa kärryä tuollaisella koirankopilla saa vetää.... laillisesti?-Harikka- kirjoitti:Ei nyt suåranaisesti rojekti kuva...
Veinpä Emilia:n Loimaalle hoitoo, oli kuulemma huvittavan näköne yhistelmä
Kärri isompi ku veturi
Mitä on Japanin insinööri laskenut?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Sehän pitäisi lukea ihan rekisteriotteessa..............-Harikka- kirjoitti:Ei miulla oo harmainta aavistustakaa kumpaakaa kymysyksee
Mutt hyvi koirankopin 1.6l mylly 110 kaakkivoimalla jakso vettää
Tais olla jonnin verra tuulenvastusta, menoveen kulutus lisäänty 150km matkalla 1.5l/100km...
Juu ja ei ole kyse siitä mitä se jaksaa vetää...........
.....aikoinaan katsatin yhteen Chevyn Pick-Uppiin koukkua... terveisiä sai laillisesti viedä..... pienemmällä ja tehottomammalla japsilla sai kuskata vaikka "kivikirkkoa" jos sen vaan sai liikkeelle....... eli mitä tehdas lupaa........ ei sillä mitään tekemistä ole liikenneturvallisuuden kannalta!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Tämäkin romu liikkuu Pellon perällä. Armotonta taistelua. Kun saa entisen vian korjattua niin aina tulee uusi ja vaikeampi. Tänään tuli kytkimen työntötanko ja oli just. Edellinen oli liian pitkä mutta toimi kunnes se räjäytti multa kytkimen roottorin ja throw off laakerin.
Yön aikana säätelin enskaketjun ja kiksin topparia parantelin. Vilkut katosi. Purin johtopakkoja ja ei löytynyt vikaa. Kawasaki katkaisin auki niin johto irti tinauksesta. Piipin johto oli kans irronnut.
Enpäs olisi alkanut jos olisin tiennyt että oikea ohjelmatoimisto. Keväällä pyörä on muutoskatsastettu ja kaikki otteessa. Runko on hyvin onnistunut ilman jigejä. Kovasti piti mittoa ja värkätä. Kulkee hyvin suoraan vaikka nostaa kädet tangolta. Nyt on uusi potkustartti kit. Mullerin kiksistä meni kitkapinnat pyöreäksi ja alkoi lyödä läpi. Osia ei saanut. Vaihdeloovassa on välivapaa 3 ja 4 välillä ja pitää olla huolellinen kun vaihtaa vaihteita. https://www.youtube.com/watch?v=F3ZF3hiAT_8" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla on ollut Shovelhead käyttöpyöränä. Hyvin toimii kunhan kiristelee pultteja ja muttereita 1500 km tullut mittariin ja ainoat viat on ollut puolan virtajohdon katkeaminen kahdesti. Kytkintä on pitänyt säätää mutta muuten ei mitään. Tänään otin Kawa evosta videon Mäntyrantapuistossa. Panin liikaa öljyä niin tursusi venttillinkopan tiiviste. Ajan tällä romulla viikonlopun ja jää varapyöräksi.
Yön aikana säätelin enskaketjun ja kiksin topparia parantelin. Vilkut katosi. Purin johtopakkoja ja ei löytynyt vikaa. Kawasaki katkaisin auki niin johto irti tinauksesta. Piipin johto oli kans irronnut.
Enpäs olisi alkanut jos olisin tiennyt että oikea ohjelmatoimisto. Keväällä pyörä on muutoskatsastettu ja kaikki otteessa. Runko on hyvin onnistunut ilman jigejä. Kovasti piti mittoa ja värkätä. Kulkee hyvin suoraan vaikka nostaa kädet tangolta. Nyt on uusi potkustartti kit. Mullerin kiksistä meni kitkapinnat pyöreäksi ja alkoi lyödä läpi. Osia ei saanut. Vaihdeloovassa on välivapaa 3 ja 4 välillä ja pitää olla huolellinen kun vaihtaa vaihteita. https://www.youtube.com/watch?v=F3ZF3hiAT_8" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla on ollut Shovelhead käyttöpyöränä. Hyvin toimii kunhan kiristelee pultteja ja muttereita 1500 km tullut mittariin ja ainoat viat on ollut puolan virtajohdon katkeaminen kahdesti. Kytkintä on pitänyt säätää mutta muuten ei mitään. Tänään otin Kawa evosta videon Mäntyrantapuistossa. Panin liikaa öljyä niin tursusi venttillinkopan tiiviste. Ajan tällä romulla viikonlopun ja jää varapyöräksi.