Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Olis mukava näin "keltanokkana" kuulla enempi merkkiä harrastaneilta kommentteja?
Itellä huomasin tässä keväällä että takavilkkujen koko "varsi oli löystyny ja samalla varmaan sitten heiluessa...sen toisen vikkukuvun kiinnitysruuvin alta sellanen ohut aluvalu-osa murtunu :cry: ?
Mutta oikeesti; olisko mitään elintärkeämpiä ruuveja/ muttereita syytä tarkkailla 8O ?
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
hiekkanen
Viestit: 424
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

:roll: Terveellä vainoharhaispohjaisella asenteella kun seuraat tapauskohtaisesti.Niin sitä oppii huolehtimaan pyörästään jopa paremmin kuin perheestään ja jälkeläisistään.Taisi olla huono vitsi.Nämä harrikatkin on yksilöitä.Itellä 1988 Evolaisessa oon suhtautunu näihin juttuihin realistisesti 21 vuoden omistuksen aikana.Loktaittia oon pitäny mukana,vaikka ei olis ollu akuuttia tarvistakaan,mutta siltä varalta että tarvetta olisi kuitenkin.Tänä keväänä tosin oon alkanu kuulla ajellessa "ääniä" mutta sekin johtuu ite pykäämästäni pleksintapaisesta,koska kolinat kuuluu nuppiin selvemmin kuin ilman mitään katteentapaisia. :D
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
MrX

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja MrX »

Näitä palstoja selanneena nro 1 on akun kaapeleiden kiinnitysmutterit :?:
Varsinkin maajohto.
Avatar
hiekkanen
Viestit: 424
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

MrX kirjoitti:Näitä palstoja selanneena nro 1 on akun kaapeleiden kiinnitysmutterit :?:
Varsinkin maajohto.
Pitää paikkansa.Ja se kosketuspinta pitää olla kaapelin rungon puoleisessa päässä paljaalla metallipinnalla.
Seuraavaksi tärkeysjärjestyksessä olevaa miettiessä täytyneekin laittaa pellepelottoman mietintämyssy päähän.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Joppe
Viestit: 46
Liittynyt: 23:07 04.03.2012.
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Mulla tipahti kiksin poljin viime ajelulla,kai sekin sitte on sellanen :lol:
FL
Avatar
hiekkanen
Viestit: 424
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

Joppe kirjoitti:Mulla tipahti kiksin poljin viime ajelulla,kai sekin sitte on sellanen :lol:
No onhan se kun kerran vintake-osastolle mentiin. 8)
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Avatar
hdlate
Viestit: 555
Liittynyt: 21:52 09.06.2010.
Paikkakunta: etelä-pohojammaa
Viesti:

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Eipä oo kaheksanvuoden aikana ykskään löystyny. Ei näistä mitään putoile, se on kateellisten keksimä urpaani legenda.
-90 FXR Super Glide
reksa62
Viestit: 31
Liittynyt: 22:12 06.06.2010.
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja reksa62 »

Mulla putos parivuotta sitten matkustajan astinlauta jonnekkin ja spotsterin raiserin yläpalan pultit löystyy aikas nopsaan ilman liimaa.
FLHTC -01
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Ainoa tielle pudonnut osa on toistaiseksi ollut vaihdepolkimen pedaali '81 rautiksesta. Vedin viime kesänä moottoritietä Helsingistä Loviisaan ja kävin tietyön kohdalla hidastaessani polkaisemaan pienempää silmään, mutta polkaisinkin tyhjää :lol: Ja edessä oli 700 km reissu ilman vaihdepedaalia bootsin kantilla poljinta nykien 8O

Ja vika ei kyllä ollut tehtaan, vaan ihan oma mokani - olin juuri vaihtanut pedaalin ja kiristänyt sen ilman liimaa. :oops: Seuraava pedaali tuli liimattua sinisellä :wink:

'75 shovelistani murtui se takavilkun pitkän varren kiinnike, mutta ei ehtinyt pudota tielle, kun huomasin sen tallin pihalla.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
wesa
Viestit: 1472
Liittynyt: 15:04 12.02.2004.
Viesti:

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja wesa »

Nejäs vuosikymmen alkanut samalla Harrikalla ja vielä on osat tallella! :wink:

Pyörä on FLH vuosimallia 1979. 8)
LIFEMEMBER
Avatar
WM69
Viestit: 220
Liittynyt: 16:52 25.07.2011.
Paikkakunta: Jämsän esikaupunkialue
Viesti:

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Tukijalan jousi lentää pitkällekin, ainakin jos on kuoleentunut ja "roikottaa".
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Avatar
hdjokke
Viestit: 1113
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Noh.

Ainut irronnut osa on hihnasuoja. Sen kyllä laitoin kiinni ihan tehtaan ohjeiden mukaan (securely), olisko ollut vuonna 2008 keväällä. Ajaessa kotiinpäin Bembölestä toinen motoristi viittoili, että jotain häikkää on. Viittoillut kaveri teki uukkarin ja tuli sanomaan, että vasemmalta puolelta tulee mustaa savua. Se savu oli takarenkaasta hioutuvia kumin palasia. Hihnasuoja oli samalla hakkautunut billetti aluvanteeseen ja hihnapyörään. Kun oli äänekkäät putket ja avokypärä, niin ei kuulunut mitään ylimääräistä kolinaa.

Paikalle osui Hot Biken Manne koiraa kusettamassa, ja kyseli, että et kierrelukitetta käyttänyt? No en, kun tehtaan ohjeessa sitä ei jostain syystä tässä kohtaa neuvota käyttämään. Viime aikoina olen kyllä käyttänyt. Sanoin Mannelle, että tais' tulla asiaa sun liikkeeseen. :lol:

Vaikka H-D:tä leikkisästi kutsutaankin mutterilingoksi, niin itselläni ongelmia on ollut vain omien viritysten tai kolmannen osapuolen valmistamien osien kanssa. Tsing Tsong-laadulle ei oikein muuta mahda kuin vältellä, ja omat viritykset oppii kokemuksen kautta tekemään paremmin, että pysyy.

Parhaiten pärjää, kun ajelee vaan. :D
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Avatar
John Doe
Viestit: 276
Liittynyt: 16:20 17.12.2009.
Viesti:

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Minä olen kuullut jotta joiltakin harrastajilta on irronnut rekisterikilven ruuvit.

jd
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
jantsu
Viestit: 93
Liittynyt: 22:50 17.02.2013.

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja jantsu »

passing lightsie niitit o löystyny jote kuori särisee ikävästi. kestäisköhä popniitit
Heritage -96
Joppe
Viestit: 46
Liittynyt: 23:07 04.03.2012.
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Mitkä ovat HD:n "TOP 10"..irtoilevat mutterit/ osat ? :?

Viesti Kirjoittaja Joppe »

John Doe kirjoitti:Minä olen kuullut jotta joiltakin harrastajilta on irronnut rekisterikilven ruuvit.

jd
Eikä pelkästään ruuvit!
FL
Vastaa Viestiin