BT evo öljypumppu
BT evo öljypumppu
Mitähän kautta öljyt kiertää evossa? Uudet letkut ja öljyt, rempan jälkeen pumpun kiilat (oli) ehkäset, muttei lähde imemään öljyä yhtään. Ei luttuja letkuissa koittanu ilman letkujakin pelkällä öljyllä, ei vaan ala imemään.
Re: BT evo öljypumppu
BT:n öljypumppu täytyy ilmata. Avaa pumpun päällä oleva sisempi korkki ( check valve ).
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi...
Re: BT evo öljypumppu
Ai se jossa on jousi ja kuula pohjalla?
Re: BT evo öljypumppu
Juuri se. Kuulaa ei tarvitse otta pois pesästä. Riittää kun korkki on irti.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi...
Re: BT evo öljypumppu
No löytyi oikea vika.
Lohkon ja pumpun välinen tiiviste oli omatekonen, kun ei saanu orkkista tähän hätään.
Tiivisteestä perhana uupui pari reikää , nyt pelittää..
Lohkon ja pumpun välinen tiiviste oli omatekonen, kun ei saanu orkkista tähän hätään.
Tiivisteestä perhana uupui pari reikää , nyt pelittää..
Re: BT evo öljypumppu
Tähän liittyen, osaisko kukaan sanoa toimiiko vastaavassa evossa moottorin alle siirretty öljysäiliö semmoisenaan vai tarviiko siirtopumpun/takaiskuventtiilin/muita virityksiä?
Jesus saves lives, loud pipes just sound awesome
Re: BT evo öljypumppu
Kyseessä kun on rataspumppu niin sen imuteho on hyvinki rajallinen, parhaimmillaan kyseinen pumppu on jos pumpattava tavara valuu vapaasti pumpulle, joten en ihan heti kyllä riirtäisi öljysäiliötä kyseisen tyyppisen pumpun tason alapuolelle.kesämopo kirjoitti:Tähän liittyen, osaisko kukaan sanoa toimiiko vastaavassa evossa moottorin alle siirretty öljysäiliö semmoisenaan vai tarviiko siirtopumpun/takaiskuventtiilin/muita virityksiä?
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: BT evo öljypumppu
Juu noissa prätkänrakennusohjelmissa vaan joskus näkee että oljytankki laitetaan rungon alle.
Jesus saves lives, loud pipes just sound awesome
Re: BT evo öljypumppu
Niissä on yhtä paljon totuutta kun Salatuissa Elämissä.kesämopo kirjoitti: prätkänrakennusohjelmissa
Re: BT evo öljypumppu
Oisko noin...? (Öljytankkien osalta)
Jesus saves lives, loud pipes just sound awesome
Re: BT evo öljypumppu
Tuohan on aika nopeaa kokeiltu pätkällä letkua ja öljyastialla.
Re: BT evo öljypumppu
Siis kyllähän rataspumppu imeekin, juuti niinkauan kunnes haukkaa riittävän ilmakuplan, sitten lakkaapi imemästä.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: BT evo öljypumppu
Tästä samasta asiasta on ollu juttua täällä aikaisemminkin.
Ja vastaan samoin uudestaan. Jos joku onnistuu tekemään hammasrataspumpun mikä pystyy imemään nestettä pesänsä alapuolelta ilman että joka kerta käynnistäessä tarvii täyttää pumpunpesä "siemenöljyllä" kandee äkkiä alkaa valmistaa tuotetta. Sellasille olisi maailmalla rajattomat markkinat.
Ja aina se imee huonosti verrattuna mäntäpumppuun.
Ja vastaan samoin uudestaan. Jos joku onnistuu tekemään hammasrataspumpun mikä pystyy imemään nestettä pesänsä alapuolelta ilman että joka kerta käynnistäessä tarvii täyttää pumpunpesä "siemenöljyllä" kandee äkkiä alkaa valmistaa tuotetta. Sellasille olisi maailmalla rajattomat markkinat.
Ja aina se imee huonosti verrattuna mäntäpumppuun.
Re: BT evo öljypumppu
Tiedoksi että fxr:stä lähtee öljypumppu pois ilman koneen irrotteluja.
Olin jo valmistautunu koneen irrottamiseen, muttei onneksi tarvinu.
Olin jo valmistautunu koneen irrottamiseen, muttei onneksi tarvinu.
Re: BT evo öljypumppu
Ookoo.Hessu kirjoitti:Tästä samasta asiasta on ollu juttua täällä aikaisemminkin.
Ja vastaan samoin uudestaan. Jos joku onnistuu tekemään hammasrataspumpun mikä pystyy imemään nestettä pesänsä alapuolelta ilman että joka kerta käynnistäessä tarvii täyttää pumpunpesä "siemenöljyllä" kandee äkkiä alkaa valmistaa tuotetta. Sellasille olisi maailmalla rajattomat markkinat.
Ja aina se imee huonosti verrattuna mäntäpumppuun.
Mutta ei tuo teknisenä haasteena aivan valtavalta tunnu. Toisaalta, mikäänhän ei anna asiasta niin suurta varmuutta kuin täydellinen tietämättömyys...en oo vielä pahemmin joutunu tutustumaan evon öljykiertoon.
Taannoin korjasin yhden trukkilavanostimen jossa rataspumppu reilusti n. 50cm säiliön yläpuolella niin että lisäsin takaiskun imuputken alaosaan, säiliön öljypinnan alapuolelle. Oli semmoinen ongelma että ei tahtonut joskus nostaa öljyä kun oli kylmä (pakkanen).
Toinen, vähän monimutkaisempi toteutus vois olla vaikka semmoinen että edelleen takaisku imulinjaan öljypinnan alapuolelle, mutta lisäksi varmistuksena pieni sähköinen öljypumppu jolla pruikataan primeriöljyt pumppuun aina kun virta laitetaan päälle. Toteutus automaattiseksi ajastinreleellä. Pumpun ei tarvis kestää kuumaa jos on varsinaisen linjan rinnalla.
Jesus saves lives, loud pipes just sound awesome