Sportsteriin lisää kantavuutta
Sportsteriin lisää kantavuutta
883/1200 Sortsterini vm. 2008 on mallia low. Ihan kiva muuten, mutta ei sovi kahden matkustettavaksi. Takajouset lyö pohjaan jäykimmälläkin asennolla heitoissa. Kuskin ja matkustajan yhteispaino varusteineen on luokkaa 170 kg. Ajattelin vaihtaa matkavarustuksen kanssa taakse jonkun muun H-D mallin iskarit. Toisessa jutussa aiemmin kaveri oli päätynyt Dynan joustimiin. Myynnissä olis -07 Street Bobin iskarit. Mahtaakohan nuo mennä heittämällä paikalleen ja seuraako muutoksesta jotain pahoja ongelmia ajo-ominaisuuksiin tai muuta säätötarvetta. Paikalaan on nyt 11" pitkät iskarit. Sportsterin perusmallissa taitaa olla 13,5" mittaiset. Kuka tietää?
...ei kai sitten muuta.
Re: SPORTSTERIIN LISÄÄ KANTAVUUTTA
Osta esim. Madhogilta ne budget iskarit ja säädä ne kireimmälle. Maksaa muistaakseni about 140€. Mulla on ne käytössä ja itse painan n. 105kg ja kestää vielä hyvin kyydittämistäkin vaikka mulla on takalokari laskettu monta senttiä alemmaksi.
Re: SPORTSTERIIN LISÄÄ KANTAVUUTTA
Tuon ikäisen 883 sportsterin takaiskarin orkkispituus riippuu pyörän mallista:
XL883 13"
XL883L 11" (sulla on kuvauksesi mukaan tämä)
XL883R 13"
Jos ja kun vaihdat pidemmät iskarit tarkista että pakoputki ja remmi kulkevat mukana...eli eivät ota kontaktia swingin eikä minkään muunkaan kanssa. Samoin keulalle tarvii tehdä jotain jos hyvän meinaa saada.
En muista tarkkaan mutta eikös low mallissa ole myös keula 2" ????
Tässä(kään) et saa hyvää, halpaa sekä toimivaa samassa paketissa.
http://www.progressivesuspension.com/productsearch.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
XL883 13"
XL883L 11" (sulla on kuvauksesi mukaan tämä)
XL883R 13"
Jos ja kun vaihdat pidemmät iskarit tarkista että pakoputki ja remmi kulkevat mukana...eli eivät ota kontaktia swingin eikä minkään muunkaan kanssa. Samoin keulalle tarvii tehdä jotain jos hyvän meinaa saada.
En muista tarkkaan mutta eikös low mallissa ole myös keula 2" ????
Tässä(kään) et saa hyvää, halpaa sekä toimivaa samassa paketissa.
http://www.progressivesuspension.com/productsearch.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: SPORTSTERIIN LISÄÄ KANTAVUUTTA
Aivan totta. Jäykkä ja matala ei ole synonyymi hyvälle ajetavuudelle, vaan useimmiten juuri sen vastakohta Tässä on nyt hyvä paikka jatkaa uuden pyörän ryssimistä tai parantaa sen ajettavuus kunnollisilla palikoilla.Sepixlh kirjoitti:Tässä(kään) et saa hyvää, halpaa sekä toimivaa samassa paketissa.
http://www.progressivesuspension.com/productsearch.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Jatkaa siksi, että tehdas on jo pannut ajomukavuuden pilaamisen hyvälle alulle tuolla low-sarjalla, siinä kun on lisäksi vielä satulastakin otettu puolet pois pehmusteesta. En ylipäänsä ymmärrä miksi kenkään pitää edes ostaa tuota low-mallia, ellei kyse ole pelkästään jalkojen ylettymisestä maahan
500e progressiven iskareihin perään ja keulaan ja ajamisesta voi myös nauttia - ei ole paha hinta, jos pyörällä aikoo ajaakin Tässäkin halvimmalla saa ajoneuvoa parannettua satsaamalla alustaan, tuo raha menee bling blingiin hyvin äkkiä
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: SPORTSTERIIN LISÄÄ KANTAVUUTTA
Kiitos vinkeistä, tiedoista ja mielipiteistä.
...ei kai sitten muuta.
Re: SPORTSTERIIN LISÄÄ KANTAVUUTTA
komppaan Joea, mulla oli ensin Low ja sun kanssa samat ongelmat. Nyt normimalli ja ero on SUURI.
Takaiskari + vakiosatulan tuntee ahterissa pienessäkin kuopassa ja kun etupää pohjaa lähes paikallaan siihen nojatessa...
mielestäni Low on todella hieno, mutta noille perusongelmille on tehtävä jotain.
Takaiskari + vakiosatulan tuntee ahterissa pienessäkin kuopassa ja kun etupää pohjaa lähes paikallaan siihen nojatessa...
mielestäni Low on todella hieno, mutta noille perusongelmille on tehtävä jotain.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: SPORTSTERIIN LISÄÄ KANTAVUUTTA
Tietysti kannattaa muistaa myös se, että vaikka pistät 400-500 euroa alustaan, niin hyvä ajettavuus ja Harley-Davidson ei siltikään sovi samaan lauseeseen, jos vertaa johonkin oikeasti ajettavaan pyörään. Mun mielestä HD pitääkin olla semmonen että töyssyt tuntuu hanurissa ja vähän vittumainen ajettava
Jos haluaa helppoa ja hyvää ajettavuutta, voi vaihtaa merkkiä.
Jos haluaa helppoa ja hyvää ajettavuutta, voi vaihtaa merkkiä.
Re: SPORTSTERIIN LISÄÄ KANTAVUUTTA
Mutta juuri tästä syystä sen muutoksen voi tehdäkin, koska ajettavuus ei tule niin hyväksi, että se pilaisi pyöränJPI666 kirjoitti: hyvä ajettavuus ja Harley-Davidson ei siltikään sovi samaan lauseeseen
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: SPORTSTERIIN LISÄÄ KANTAVUUTTA
Kyllähän tuo ajettavuuden jonkinmoiselle tasolle (sportsterissakin ehkä FXR) saa mutta silloin menee vaihtoon takaswinggi, iskari ja jouset, koko keula, renkaat. Noilla PS:n kamoilla sen saa jo "sinnepäin", merkkejä on toki muitakin mutta HD:n sopivaa pakettia ei ole listalla eli joutuu teettämään.Joe Cool kirjoitti:Mutta juuri tästä syystä sen muutoksen voi tehdäkin, koska ajettavuus ei tule niin hyväksi, että se pilaisi pyöränJPI666 kirjoitti: hyvä ajettavuus ja Harley-Davidson ei siltikään sovi samaan lauseeseen
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: SPORTSTERIIN LISÄÄ KANTAVUUTTA
Tai sitten mennään jo tähän ammattikoulusta tuttuun morkkaamiseen, kun opettaja kysyy miksi pitää tehä vaikeesti, mikset kerralla osta hyvää...
Re: SPORTSTERIIN LISÄÄ KANTAVUUTTA
Ok! Budjetti-iskarit on paikallaan. Panostus (=uhraus) 150,- + 25,- lisät. Yömyöhään asennetut releet jäi vielä ajossa kokeilematta, kun en viitsinyt herättää naapureita H-D:n metelillä. Varsin jämyiltä vaikuttavat orkkiksiin verrattuna. Myyjän, Madhog, ilmoituksessa oli merkintä 11" ja 12" pituuksista ja säädettävyydestä. Minun mittauksella 11" oli kohdallaan. Mistä saan tuon lisätuuman? Onko säätäminen yksinkertaisesti alemman "suojapeltirenkaan", jossa on niitä reikiä, pyörittämistä sopivalla työvälineellä? Säätötyökalua ei tullut mukana eikä ohjeita, hami kyllä. Ei viitsis tällä iällä enää kaikkea kokeilla kantapään kautta. Kuka tietää?JPI666 kirjoitti:Osta esim. Madhogilta ne budget iskarit ja säädä ne kireimmälle. Maksaa muistaakseni about 140€. Mulla on ne käytössä ja itse painan n. 105kg ja kestää vielä hyvin kyydittämistäkin vaikka mulla on takalokari laskettu monta senttiä alemmaksi.
...ei kai sitten muuta.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Sportsteriin lisää kantavuutta
Olikohan kuitenkin niin,että iskaria oli tarjolla 11' ja 12' tuumaisena ja säädöllä pystyy vaikuttamaan vain jäykkyyteen?Usein on kyllä näin.Jäykkyyden säätöön on olemassa omanlainen avain.Kannattaa kysyä MP osia myyvistä liikkeistä tai käydä jossain MP huollossa.
Re: Sportsteriin lisää kantavuutta
Juu elikkä niitä myydään 11 ja 12" tuumaisina
Olet ilmeisesti ostanut 11" ja niistä ei 12" tehdä mitenkään.
Niitä myydään myös työkaluja iskareiden kiristämiseen, se tapahtuu siitä iskarin alaosan rei´istä pyörittämällä. Kiristäminen voi toki onnistua myös kikkailemalla jollain toisella työkalulla, esim. isoilla papukaijapihdeillä ym. mutta voi jäädä jälkiä iskariin, joten en suosittele.
Muistaakseni mulla oli noi kyllä jo valmiina tosi jäykällä, joten en usko (jos sulla vakiomestassa lokari on?), että pohjaa kaksipäälläkään.
Kuvan varustuksella ja kaksipäälle ajettaessa joutui vasta kiristämään
Olet ilmeisesti ostanut 11" ja niistä ei 12" tehdä mitenkään.
Niitä myydään myös työkaluja iskareiden kiristämiseen, se tapahtuu siitä iskarin alaosan rei´istä pyörittämällä. Kiristäminen voi toki onnistua myös kikkailemalla jollain toisella työkalulla, esim. isoilla papukaijapihdeillä ym. mutta voi jäädä jälkiä iskariin, joten en suosittele.
Muistaakseni mulla oli noi kyllä jo valmiina tosi jäykällä, joten en usko (jos sulla vakiomestassa lokari on?), että pohjaa kaksipäälläkään.
Kuvan varustuksella ja kaksipäälle ajettaessa joutui vasta kiristämään
Viimeksi muokannut JPI666, 11:54 17.05.2011.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- shellraiser
- Viestit: 61
- Liittynyt: 11:35 31.12.2010.
- Paikkakunta: Tampere
Re: SPORTSTERIIN LISÄÄ KANTAVUUTTA
Laitatko kokemuksia kun olet noilla jonkun verran ajanut. Kiitos.Karcca kirjoitti:Ok! Budjetti-iskarit on paikallaan. Panostus (=uhraus) 150,- + 25,- lisät. Yömyöhään asennetut releet jäi vielä ajossa kokeilematta, kun en viitsinyt herättää naapureita H-D:n metelillä. Varsin jämyiltä vaikuttavat orkkiksiin verrattuna.JPI666 kirjoitti:Osta esim. Madhogilta ne budget iskarit ja säädä ne kireimmälle. Maksaa muistaakseni about 140€. Mulla on ne käytössä ja itse painan n. 105kg ja kestää vielä hyvin kyydittämistäkin vaikka mulla on takalokari laskettu monta senttiä alemmaksi.
Re: Sportsteriin lisää kantavuutta
Kiitos taas kommenteista. Laitan raporttia kokemuksiatani, kun pääsen koeajolle - yksin ja kyytiläisen kanssa.
...ei kai sitten muuta.