Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
Jees,
Eli kyseinen ongelma. Mistä voisi johtua? Puola vaihdettu. Ja tulpanletkut. Semmosen 50 kilsan jälkeen on putsaus-tai vaihtokunnossa.
Kiitos CF
Eli kyseinen ongelma. Mistä voisi johtua? Puola vaihdettu. Ja tulpanletkut. Semmosen 50 kilsan jälkeen on putsaus-tai vaihtokunnossa.
Kiitos CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
edit: kaasari S&S Super E ja kärjetön sytkä.Choppers_forever kirjoitti:Jees,
Eli kyseinen ongelma. Mistä voisi johtua? Puola vaihdettu. Ja tulpanletkut. Semmosen 50 kilsan jälkeen on putsaus-tai vaihtokunnossa.
Kiitos CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
Re: Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
imusarja vuotaa
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
Ok,
Näin muistelinkin kuulleeni. Eli ei paha nakki. kiitos.
CF
Näin muistelinkin kuulleeni. Eli ei paha nakki. kiitos.
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
öööö...
eikös sillon mene tulppa valkoseksi, jos on ilmavuotoa...?????? Mustaksi, niin on öljyä ja/ tai kakkua liikaa...???
Tää siis menee ihan pikimustaksi ja tulppa on kaputt n. 50 kilsan jälkeen.
CF
eikös sillon mene tulppa valkoseksi, jos on ilmavuotoa...?????? Mustaksi, niin on öljyä ja/ tai kakkua liikaa...???
Tää siis menee ihan pikimustaksi ja tulppa on kaputt n. 50 kilsan jälkeen.
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
Re: Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
Onko se pikimusta noesta vaiko märkä öljystä?
Ajatuksena.
Jos nokeaa niin silloin on myös tuo imusarjan vuotomahdollisuus.
Eli takapytylle vuotaa ja seos hyvä rikkaana takapytyllä - etupytyllä silloin liian rikas.
Jos öljystä märkä niin esim ohjuri väljä, männänrenkaat jumissa/rikki jne.
Onkos toiminut aikaisemmin moitteetta?
Mitä tehty ennen kun vika on tullut? (ilmeisesti puolan ja johtojen vaihto viankorjauksena).
Mikä kaasari?
Mikä sytkä?
Ajatuksena.
Jos nokeaa niin silloin on myös tuo imusarjan vuotomahdollisuus.
Eli takapytylle vuotaa ja seos hyvä rikkaana takapytyllä - etupytyllä silloin liian rikas.
Jos öljystä märkä niin esim ohjuri väljä, männänrenkaat jumissa/rikki jne.
Onkos toiminut aikaisemmin moitteetta?
Mitä tehty ennen kun vika on tullut? (ilmeisesti puolan ja johtojen vaihto viankorjauksena).
Mikä kaasari?
Mikä sytkä?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
Kiitos Smuge,smuige kirjoitti:Onko se pikimusta noesta vaiko märkä öljystä?
Ajatuksena.
Jos nokeaa niin silloin on myös tuo imusarjan vuotomahdollisuus.
Eli takapytylle vuotaa ja seos hyvä rikkaana takapytyllä - etupytyllä silloin liian rikas.
Jos öljystä märkä niin esim ohjuri väljä, männänrenkaat jumissa/rikki jne.
Onkos toiminut aikaisemmin moitteetta?
Mitä tehty ennen kun vika on tullut? (ilmeisesti puolan ja johtojen vaihto viankorjauksena).
Mikä kaasari?
Mikä sytkä?
Tämä selvensi lisää. Ei ole öljystä märkä, ihan pikimusta noesta.Vika paheni syksyllä ja tulppia alkoi menemään urakalla. Sen jälkeen vaihdoin puolan ja johdot. ja tein vain pienen koelenkin. Tuntui toimivan. Eli VIELÄ en ole ehtinyt paneutua, josko vika olisi korjaantunut jo tuolla. Silloinkin jo puhuttiin, josko vika olisi imupuolella. Tässä kyselin selkeytystä, kun kohtahan sitä saa laitteen jo tulille
Sytkä Dyna kärjetön ja kaasari on S&S Super E. Ilmanputsari on uusi ja itseasiassa sen vaihdon jälkeen vika taisi ilmetä. Eli liika virtauksia ...kö? heh...
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
Jos ilmaantui putsarin vaihdon yhteydessä, niin tzekkaa ettei sulla ole ryyppy jäänyt päälle - siis kaasarissa.Choppers_forever kirjoitti:
S&S Super E. Ilmanputsari on uusi ja itseasiassa sen vaihdon jälkeen vika taisi ilmetä. Eli liika virtauksia ...kö? heh...
CF
Mulla aikoinaan ryypyn käyttö ja Super E oli tuhoisa yhdistelmä tulpille.
Ja sitten sulla on imuvuoto takapytyssä, niin se saa vähän laihempaa soppaa ja homma pelittää takapytyssä ok.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
Kiitos. Mites imuvuodon tsekkaa parhaiten? Jossain siitä oli...jotain ruiskutettiin johonkin heh
CF
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
Tässä vanhasta keskustelusta kopsattua:Choppers_forever kirjoitti:Kiitos. Mites imuvuodon tsekkaa parhaiten? Jossain siitä oli...jotain ruiskutettiin johonkin heh
CF
Tarkasta imusarjan tiivisteet,ettei ole imuvuotoa.Suihkuttelee esim.starttipilottia sinne kansien juureen joka puolelta ja jos käynti muuttuu,niin tiivisteet uusiksi.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Shovel 1340 etupytyn tulppa nokeentuu
Jos on imuvuoto, niin yleensä Shovelissa ei auta kiristää niitä imusarjan tiivisteitä hullun lailla.
Ne vuotaa silloin vaan enemmän. Rakenteesta johtuen. Kumi venyy ja pursuaa ulos liian pitkänä.
Tiivisteitä on kahta mallia, O-rengas sekä sellaiset kumiset leveämmät renkaat.
Jos haluaa sen imusarjan ja tiivisteiden istuvan hyvin niin kiinnityshän pitäisi tapahtua niin, että kannenpultit on löysällä kun imusarja sovitetaan hyvin paikoilleen.
Sitten kannet kiinni jolloin ne on oikeassa asennossa imusarjan suhteen.
Senjälkeen voi imusarjan ottaa pois tarvittaessa.
Ja kaasari tuetaan siihen asentoon kun se luonnollisesti asettuu imusarjaan.
Ei niin, että ensin kaasari kiinni ja sillä ohjataan imusarja paikoilleen.
Eikä kaasari saa olla pelkästään imusarjan klemmareiden varassa, vaan kunnon tuki.
Ne vuotaa silloin vaan enemmän. Rakenteesta johtuen. Kumi venyy ja pursuaa ulos liian pitkänä.
Tiivisteitä on kahta mallia, O-rengas sekä sellaiset kumiset leveämmät renkaat.
Jos haluaa sen imusarjan ja tiivisteiden istuvan hyvin niin kiinnityshän pitäisi tapahtua niin, että kannenpultit on löysällä kun imusarja sovitetaan hyvin paikoilleen.
Sitten kannet kiinni jolloin ne on oikeassa asennossa imusarjan suhteen.
Senjälkeen voi imusarjan ottaa pois tarvittaessa.
Ja kaasari tuetaan siihen asentoon kun se luonnollisesti asettuu imusarjaan.
Ei niin, että ensin kaasari kiinni ja sillä ohjataan imusarja paikoilleen.
Eikä kaasari saa olla pelkästään imusarjan klemmareiden varassa, vaan kunnon tuki.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019