Sivu 2/2

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 07:54 02.09.2010.
Kirjoittaja AP
kyllä ainakin saksan trikejä saa ajaa B kortilla

onkohan tuossa katsastus pakko, 4 pyöräinen trike;-)

http://www.mtcvoyager.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ap

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 08:08 02.09.2010.
Kirjoittaja Mopopoika -65
Minä bongasin tämmöistä:

2.1.3.3 Kolmipyörät

Kolmipyörä (L5e) on moottorikäyttöinen ajoneuvo, jossa on kolme symmetrisesti sijoitettua
pyörää ja joka on varustettu moottorilla, jonka sylinteritilavuus on suurempi
kuin 50 cm3, kun kyseessä on polttomoottori, tai jonka suurin rakenteellinen nopeus
on suurempi kuin 45 kilometriä tunnissa.

Kolmipyörän kuljettaminen edellyttää nykyisin B-luokan ajo-oikeutta. Tieliikenteeseen
tarkoitettua kolmipyörää, jonka rekisteriin merkitty kuormittamaton massa on
enintään 550 kg, saa kuitenkin Suomessa kuljettaa myös henkilö, jolla on A1- tai Aluokan
ajo-oikeus.


Ja täältä tuo löytyi:http://www.mintc.fi/c/document_library/ ... %2022-2009

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 10:20 02.09.2010.
Kirjoittaja HileD
Ohan tuosta ennenkin kirjoteltu. Lopputulos vissiin että saa ajaa B-kortilla?

http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?p=52693" onclick="window.open(this.href);return false;

Tommostaki löyty. Väittäs että L5e luokan peliä saa kuljettaa B-kortilla tai pelkällä A-kortilla.
http://www.tekniikkatalous.fi/rakennus/article31823.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 10:35 02.09.2010.
Kirjoittaja Mopopoika -65
moottori-hannu kirjoitti:Jenkkilässa paughcolla(miten se nyt kirjotetaan) on sporsteriin valmis kitti.
Tässä linkki tuohon paughcon kittiin:
http://www.ultimatemotorcycling.com/har ... it-paughco

Ja tältä se näyttää:
Kuva

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 12:27 02.09.2010.
Kirjoittaja Joe Cool
Makuasioita kaikki tyynni, mutta minusta nuo Sportster-triket ovat kyllä koomisen lyhyen, korkean ja silti jotenkin pienen näköisiä ainakin kuvissa :roll: No jos tuosta tykkää ja itselleen rakentaa, niin mikä ettei, mutta jos sen haluaa joskus myydä. niin voi olla jo vähän vaikeampaa löytää toinen, joka tuosta tykkää :mrgreen: Mutta älä ainakaan sitten myydessä sano, ettei ole varoitettu :P :P

Jos kyse on vain siitä, ettei halua tai saa tai voi ajaa moottoripyörällä. niin kyllä ehkä järkevämpää olisi hankkia avoauto tai mönkijä (joistä jälkimmäistä en kyllä myöskään tiekäytössä voi itse ymmärtää :roll: )

Ja kun nyt mielipidekirjoituslinjalle lähdin, niin lisään vielä löylyä :mrgreen:
Kuva

Yhdellä tutulla olisi kuulemma tällainen halvalla myynnissäkin, itse en ole vermettä nähnyt. Muistuttaa kuuklemma moottorikelkalla ajamista enemmän kuin moottoripyöräilyä. Tässä linkki Hesarin juttuun aiheesta:

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Mootto ... SI1AL03nj3" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 13:01 02.09.2010.
Kirjoittaja Mopopoika -65
Joe Cool kirjoitti:Makuasioita kaikki tyynni, mutta minusta nuo Sportster-triket ovat kyllä koomisen lyhyen, korkean ja silti jotenkin pienen näköisiä ainakin kuvissa
Näinpä! Tuossa alemmassa kuvassa näkee hyvin, miltä setti näyttää pikaisen pultaa-kiinne -asennuksen jälkeen matalassa sportissa ja loppu jääkin sitten rakentajan mielikuvituksen varaan. Jotenkin tuo satulan jälkeinen osa kaipaa jotakin... muttei sitä isoa lasikuituhäkkyrää...

Puolustuksena mainittakoon, että kyllä maamme teillä liikkuu myös tyylikkäitä sportster-trikejä. Ainakin yksi. Semmoisen hopean pitkäkeulan bongasin muistaakseni joskus 2006-2007 perherallissa ja / tai BTTR:ssä. Ja etten nyt ihan väärin muista, niin oisko tullut Tampereen ja Hesan välillä vastaan tänä tai viimekesänä.

Ja Joe hei - tämmönenhän pitää hommata perheen kolmanneksi pyöräksi. Siis emännän käyttöön! 8)

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 12:46 11.12.2020.
Kirjoittaja böötömi
joka tulee suoraan omaan haarukkaan bolt-on kiinni. Softaili kyseessä, mutta mielestäni samaa pakettia on myös sporttiin.

Moro, olisiko mitään linkkiä tämän suhteen?

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 13:34 11.12.2020.
Kirjoittaja Veijo Esso
Olisiko tällainen jotain: Frankenstein Trikes. Noissa tulee uusi swingi mukana, mutta runkomuutoksia ei tarvitse kuitenkaan tehdä. Noiden kitillä tehtyjä on joskus näkynyt nettimotossa joten ilmeisesti onnistuu kilpiin saaminen Suomessa.

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 22:16 11.12.2020.
Kirjoittaja Pertti
Saa kilpiin, mutta vaatii ainakin jarru- ja kääntymistestit.
Pikkuisen keskentekoisen näköisiä valtaosin, kun ei ole kunnollista takapaksia.
Tyhjä takaloksu ja tuo näkyviin jäävä akselin keskihässäkkä näyttää ainakin mun silmään kamalalta.
Jollekin toiselle teelmä voi olla jopa sporttinen...

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 09:42 12.12.2020.
Kirjoittaja böötömi
Pertti kirjoitti: 22:16 11.12.2020. Saa kilpiin, mutta vaatii ainakin jarru- ja kääntymistestit.
Pikkuisen keskentekoisen näköisiä valtaosin, kun ei ole kunnollista takapaksia.
Tyhjä takaloksu ja tuo näkyviin jäävä akselin keskihässäkkä näyttää ainakin mun silmään kamalalta.
Jollekin toiselle teelmä voi olla jopa sporttinen...
Ulkonäkö sivuseikka. Toi kyllä taitaa vaatia lentokentän verran tilaa kääntymiseen.

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 10:34 12.12.2020.
Kirjoittaja Pertti
Näin äkkiä ajateltuna jäykkä akseli kiinnitettynä omaan haarukkaan, olis se sitten softail tai normi, tuntuu vähän jänskältä.
Teoriassa toimii kyllä, mutta kestääkö takahaarukka voimat jotka iskevät silloin, kun toinen takapyörä ajetaan vauhdilla routareikään.
Moottoripyörän haarukkaa ei ole varmaankaan suunniteltu ottamaan vastaan kiertoliikkeen aiheuttamaa kuormaa.