Sivu 1/2

Triken rakennus

Lähetetty: 16:42 30.08.2010.
Kirjoittaja Make S
Hei kaikki joilla on tietoa asiasta. Eli,sportster 1200 -01,josta haluaisin tehdä triken.Mitä vaihtoehtoja on valmiiden rakennussarjojen lisäksi,ja mistä niitä kannattaisi kysellä ja kannattaako koko homma. Budjetiksi kaavailin 5-6 donaa max.

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 08:44 31.08.2010.
Kirjoittaja sorsaa
Kyseleppä Joensuusta JepJepin Kurkolta.

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 10:44 31.08.2010.
Kirjoittaja salpa
Semmosia yleismallin akselikittejähän löytyy jo alta kahdella tonnilla, jossa on tasauspyörästö jäykässä akselissa, navat, levyjarrut ja laakerit. Veto alkuperäisellä remmillä. Tuohon ku tekee tai ostaa svingin niin trike on valmis.

esim:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TRIKE-AX ... 20b32799cc

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 11:04 31.08.2010.
Kirjoittaja Pertti
Lappenrannan mies on ajellut jo monta kesää sellaisella akselilla, joka tulee suoraan omaan haarukkaan bolt-on kiinni. Softaili kyseessä, mutta mielestäni samaa pakettia on myös sporttiin.
Jousituksena toimii softailin oma. On siis jäykkä akseli, joten nostaa tassua tiukasti käännettäessä, ellei sudita.
Kokonaisuus on huomattavasti kapeampi, kuin perinteisempi malli ja ainakin omistaja tykkää kuin hullu puurosta.
Sportin haarukkaa joutuu varmaan vahvistamaan, ellei mahdollisessa sarjassa tule uutta mukana.

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 11:41 31.08.2010.
Kirjoittaja moottori-hannu
Jenkkilässa paughcolla(miten se nyt kirjotetaan) on sporsteriin valmis kitti.

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 15:12 31.08.2010.
Kirjoittaja maicol
saako noita rekisteriin Suomessa?

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 15:19 31.08.2010.
Kirjoittaja Mopopoika -65
Kyllä saa rekisteriin ja noitahan putkahtelee näkyviin kuin sieniä sateella.

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 20:18 31.08.2010.
Kirjoittaja JiiVee
Täältäkin voi löytyä apuja: http://www.chopperbyggarn.se" onclick="window.open(this.href);return false; - tosin jotenkin tuntuu ettei hintoja ole päivitetty aikoihin?

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 11:27 01.09.2010.
Kirjoittaja timco1
Entäs automaattivaihteiston liittäminen trikeen?
Kuinka vaikeata se olisi?
Ja ei mitään nappivaihtajaa vaan ihan aito automaatti vaikka jostain sopivasta autosta...
Jotain tämmöistä löytyi Amerikan maalta mutta sähköpostissa kertoivat menneensä konkkaan. :(

Eihän se oikein biker imageen sovi mutta kun lääkäri määräsi vaimolle automaattivaihteiston autoon ja trikeähän saa ajaa B kortilla. Näin pääsisi vaimokin itse ajelemaan. :D

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 14:12 01.09.2010.
Kirjoittaja hippaheina
timco1 kirjoitti:Entäs automaattivaihteiston liittäminen trikeen?
Kuinka vaikeata se olisi?
Ja ei mitään nappivaihtajaa vaan ihan aito automaatti vaikka jostain sopivasta autosta...
Jotain tämmöistä löytyi Amerikan maalta mutta sähköpostissa kertoivat menneensä konkkaan. :(

Eihän se oikein biker imageen sovi mutta kun lääkäri määräsi vaimolle automaattivaihteiston autoon ja trikeähän saa ajaa B kortilla. Näin pääsisi vaimokin itse ajelemaan. :D
Millaista trikeä saa B-kortilla ajaa ? Itse tein FXR:stä triken jonka ajoneuvoluokaksi tuli L5e. Eikä sitä kyllä saa ajaa B-kortilla ???

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 15:45 01.09.2010.
Kirjoittaja timco1
hippaheina kirjoitti: Millaista trikeä saa B-kortilla ajaa ? Itse tein FXR:stä triken jonka ajoneuvoluokaksi tuli L5e. Eikä sitä kyllä saa ajaa B-kortilla ???
Kysyin asiaa Tampereen Ajovarma Oy:stä ja sieltä vastattiin että triken ajamiseen riittää B kortti. Toivottavasti olen saanut oikeaa tietoa... :?:

Lähetetty: 15:50 01.09.2010.
Kirjoittaja -Harikka-
.

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 16:31 01.09.2010.
Kirjoittaja hippaheina
Tää menee hiukkan ohi aiheen mutta Trafin sivuilta bongasin :

A- ja A1 -luokan ajokortti
L5e-luokan kolmipyörän ja moottoripyörän kuljettamiseen vaaditaan A1 tai A -luokan ajokortti. Kolmipyöräksi määritellään ajoneuvo, jossa on kolme symmetrisesti sijoitettua pyörää. Kolmipyörän sylinteritilavuus on suurempi kuin 50 cm3, kun kyseessä on polttomoottori tai sen suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 45 km/h.

Moottoripyöräksi katsotaan joko sivuvaunullinen (L4e) tai ilman sivuvaunua oleva (L3e) kaksipyöräinen ajoneuvo. Jos moottoripyörän sylinteritilavuus on enintään 125 cm3 ja teho enintään 11 kW, tarvitaan kuljettamiseen A1- tai A-luokan ajokortti. Myös invalidimoottoripyörän kuljettamiseen tarvitaan A1-luokan ajokortti.

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 19:04 01.09.2010.
Kirjoittaja timco1
hippaheina kirjoitti:Tää menee hiukkan ohi aiheen mutta Trafin sivuilta bongasin :

A- ja A1 -luokan ajokortti
L5e-luokan kolmipyörän ja moottoripyörän kuljettamiseen vaaditaan A1 tai A -luokan ajokortti. Kolmipyöräksi määritellään ajoneuvo, jossa on kolme symmetrisesti sijoitettua pyörää. Kolmipyörän sylinteritilavuus on suurempi kuin 50 cm3, kun kyseessä on polttomoottori tai sen suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 45 km/h.

Moottoripyöräksi katsotaan joko sivuvaunullinen (L4e) tai ilman sivuvaunua oleva (L3e) kaksipyöräinen ajoneuvo. Jos moottoripyörän sylinteritilavuus on enintään 125 cm3 ja teho enintään 11 kW, tarvitaan kuljettamiseen A1- tai A-luokan ajokortti. Myös invalidimoottoripyörän kuljettamiseen tarvitaan A1-luokan ajokortti.
Tällaista taas löytyi AKE:n sivulta:

Sekä kolmipyörä että nelipyörä ovat aina verollisia. Veron määrä määräytyy moottorin iskutilavuuden mukaan. Ajokorttivaatimuksena on vähintään B-luokan ajokortti. Kolmi- ja nelipyörän kuljettajan on käytettävä suojakypärää (pl. umpinaisella ohjaamolla varustetut mallit). Nelipyörä on määräaikaiskatsastettava säännöllisesti aivan kuten autotkin.

Re: Triken rakennus

Lähetetty: 21:18 01.09.2010.
Kirjoittaja hippaheina
timco1 kirjoitti:
hippaheina kirjoitti:Tää menee hiukkan ohi aiheen mutta Trafin sivuilta bongasin :

A- ja A1 -luokan ajokortti
L5e-luokan kolmipyörän ja moottoripyörän kuljettamiseen vaaditaan A1 tai A -luokan ajokortti. Kolmipyöräksi määritellään ajoneuvo, jossa on kolme symmetrisesti sijoitettua pyörää. Kolmipyörän sylinteritilavuus on suurempi kuin 50 cm3, kun kyseessä on polttomoottori tai sen suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 45 km/h.

Moottoripyöräksi katsotaan joko sivuvaunullinen (L4e) tai ilman sivuvaunua oleva (L3e) kaksipyöräinen ajoneuvo. Jos moottoripyörän sylinteritilavuus on enintään 125 cm3 ja teho enintään 11 kW, tarvitaan kuljettamiseen A1- tai A-luokan ajokortti. Myös invalidimoottoripyörän kuljettamiseen tarvitaan A1-luokan ajokortti.
Tällaista taas löytyi AKE:n sivulta:

Sekä kolmipyörä että nelipyörä ovat aina verollisia. Veron määrä määräytyy moottorin iskutilavuuden mukaan. Ajokorttivaatimuksena on vähintään B-luokan ajokortti. Kolmi- ja nelipyörän kuljettajan on käytettävä suojakypärää (pl. umpinaisella ohjaamolla varustetut mallit). Nelipyörä on määräaikaiskatsastettava säännöllisesti aivan kuten autotkin.

Ottaa noista nyt sitten tavallinen pulliainen selvän...