Reidet paistuu: heat wrappia 96':n takapytyn käyriin..?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Jamo
Viestit: 29
Liittynyt: 09:46 12.06.2003.

Reidet paistuu: heat wrappia 96':n takapytyn käyriin..?

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Ne jota on ajanut tai omistaa aikasemman 96 cid laitteen (07-08) niin tietää että takapytty ja -käyrä varsinkin paistaa kuskin sisäreisiä varsin muikeasti, varsinkin helteellä liikennevaloissa... näin ainakin tourinkeissa.

Tehdas ja krääsämyyjät tarjoaa heat shieldiä penkin alle mutta tuli mieleen että eikö tehokkaampi konsti ois kääriä heat wrappia (sitä käyrän lämmöneristysnauhaa) takakäyrän ympärille. MUTTA kun se takapytty käy jo valmiiksi tosi lämpimänä niin voiko siitä jo tulla ylilämpöonkelmia kun lämpö ei pääse käyrästä haihtumaan..? Kommentteja?

ne heat shieldit kai suojaa kuskin reidet aika hyvin mutta mulla ainakin tahtoo koko jakkara lämmetä turhan paljon, ainakin tänä kesänä... Putkien/hengityksen muutoksen jälkeen ei lämpene enää niin paljon mutta ongelma on silti olemassa.
Avatar
kallipe
Viestit: 123
Liittynyt: 07:57 05.03.2007.
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Reidet paistuu: heat wrappia 96':n takapytyn käyriin..?

Viesti Kirjoittaja kallipe »

No ei siitä Thermotec tms. käytöstä pitäisi juuri haittaa olla, päinvastoin. Minä olen laitellut Sportsteriin, Buelliin, Dynaan, NightRodiin ja Electraan ja aina on auttanut. Joku sanoi joskus että Thermotec saattaa syövyttää putkia mutta en ainakaan minä ole moista havainnut, en pyörissä enkä v8-moottorien peltisarjoissa.. Noista heat shieldeistä ei ole kokemuksia, lienee apua niistäkin.
Ei se rikki ole siinä on vaan joku vika..
karibo
Viestit: 153
Liittynyt: 17:41 12.06.2010.
Paikkakunta: Rio de Janeiro

Re: Reidet paistuu: heat wrappia 96':n takapytyn käyriin..?

Viesti Kirjoittaja karibo »

Ihan normijuttu etta kay kuumana. Alkuperainen polttoainekartta on niin laihalla kuin vaan mahdollista ja siksi konetta tyhjakaytetaan yli 1000 RPM.

En tieda mitaan muuta hyvaa ratkaisua kuin seoksen rikastaminen. Helpointa se kai siellapain on PC/SERT/SEST tms. kilkkeiden avulla.

Itsellani on sellainen XIED tyyppinen rikastin. Googlella loytyy ja ilmeisesti http://www.nightrider.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Noista thermotapeista ei ole mitaan kokemusta.
Avatar
mikira
Viestit: 1493
Liittynyt: 12:38 18.03.2003.
Paikkakunta: Wien/Itävalta
Viesti:

Re: Reidet paistuu: heat wrappia 96':n takapytyn käyriin..?

Viesti Kirjoittaja mikira »

Mulla 2008 valmistetty dyna ja en kyllä kiinnitäny tälläseen lämpenemis asiaan minkäänlaista huomiota. On mulla ollu kuumempiakin vehkeitä. Tullu ajeltua tällä pyörällä kunnon ruuhkissa sekä täysin vakiona sekä hengitysmuutokset tehtyinä.
Mä en kyllä kauheen kauan jaksa niissä jonoissa oleskella ja rupeen heti ettimään koloa josta pääsee ohi, kyllä sieltä aina joku kolonen löytyy.
Avatar
SenioRR
Viestit: 513
Liittynyt: 16:00 22.09.2005.
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Reidet paistuu: heat wrappia 96':n takapytyn käyriin..?

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Omassa 2006-mallisessa Dynassa tuo heat-wrap yhdistettynä laihaan seokseen aiheutti äänenvaimentimen alkupään kromauksen sulamisen... :lol: Pyörässä oli tuolloin tehtaan reis-ohjelma ruiskussa, Cobra 2-1 putkisto ja S&S:n ilmansuodatin. Lämpöä tuo lasikuitunauha kyllä eristi hyvin, eikä alkukäyriin mitään syöpymiä tullut yhden kesän ajeluiden jälkeen ainakaan.
H-D Softail Custom 1998
Vastaa Viestiin