Se mita mina asiasta tiedan on se etta mopot tulevat jenkkilasta ja ne vaan kootaan taalla. Kalifornia malleja ovat.Pertti kirjoitti:Mitähän mahtaa vaikuttaa laatuun, jos pyörä on koottu esim. Brasilian kokoonpanotehtaalla.karibo kirjoitti:Dyna 2008 pyorien laakerit kestivat juuri ja juuri 8000 km. Alkuperaiset ovat aivan surkeita. Itse vaihdatin kaikki ja olen tyytyvainen.
Ja todellakin akseli on 25mm.
Ei tietenkään pitäisi erota mitenkään, mutta käyttävätkö ehkä eri valmistajan komponentteja, vai tulevatko kaikki osat keskitetysti Milwaukeen kautta.
Pyörien laakerit
Re: Pyörien laakerit
Re: Pyörien laakerit
08 Dynan etuvanne, on holkkiPertti kirjoitti:Pakko siellä holkki on olla, jos kerran akselilla kiristetään paketti kasaan. Holkkiinhan se voitelematon akselikin jämähtää kiinni.
.
Dyna FXDF Fat Bob
Re: Pyörien laakerit
Hyvä kuva, kiitos!
Eli tuo holkki asemoi laakerit sopivalle etäisyydelle toisistaan. Holkki ei taida mennä laakereiden sisälle päistään, vaan jää laakereiden sisäkehän pintaa vasten päistään?
Ja todellakin uudet laakerit vaihdetaan takuutyönä tehtaan orkkiksiin (puhelinkeskustelu maahantuojan valtuuttaman huoltomiehen kanssa). Se, että jos joku vaihtaa originaalien tilalle esim. SKF:n 25-milliset, niin se pitää sitten tehdä ns.omaan piikkiin. Originaalin laakerin tarkempaa rakennetta en tiedä, täytyypä tutkia mikäli semmoisen saan käsiini... Nyt ilmenneeseen laakeriongelmaan on kuulemma tulossa tehtaalta parannus, mutta millainen ja milloin sitä ei tarina kerro...
Eli tuo holkki asemoi laakerit sopivalle etäisyydelle toisistaan. Holkki ei taida mennä laakereiden sisälle päistään, vaan jää laakereiden sisäkehän pintaa vasten päistään?
Ja todellakin uudet laakerit vaihdetaan takuutyönä tehtaan orkkiksiin (puhelinkeskustelu maahantuojan valtuuttaman huoltomiehen kanssa). Se, että jos joku vaihtaa originaalien tilalle esim. SKF:n 25-milliset, niin se pitää sitten tehdä ns.omaan piikkiin. Originaalin laakerin tarkempaa rakennetta en tiedä, täytyypä tutkia mikäli semmoisen saan käsiini... Nyt ilmenneeseen laakeriongelmaan on kuulemma tulossa tehtaalta parannus, mutta millainen ja milloin sitä ei tarina kerro...
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
Re: Pyörien laakerit
Morjesta.
Noita ICOS-D1B05-TN9 -- 1050290205 SKF laakereita ei paikallinen laakeripulju tuntenut.
Kuulemma tehdään SKF:n jenkkien tehtaalla ja saatavuus tänne ei ole ihan pala kakkua (ainakin jälleenmyyjän mukaan).
Mutta lähes vastaavaa saatavana SKF mallistosta eli samoilla mitoilla oleva kestovoideltu urakuulalaakeri
6205-2RSH/C3 SKF, Hinta 11,15€/kpl
(Ainakin tuolta löytyy: http://webshop.industriacenter.fi/produ ... 2rshc3-skf" onclick="window.open(this.href);return false;)
Myyjän mukaan pelittää ihan jees tuossa samassa käytössä.
Ja suht kohtuuhintaankin vielä, joten itse tilasin ko. laakerit. Saapi nähdä myöhemmin onko jees vai ei.
Noita ICOS-D1B05-TN9 -- 1050290205 SKF laakereita ei paikallinen laakeripulju tuntenut.
Kuulemma tehdään SKF:n jenkkien tehtaalla ja saatavuus tänne ei ole ihan pala kakkua (ainakin jälleenmyyjän mukaan).
Mutta lähes vastaavaa saatavana SKF mallistosta eli samoilla mitoilla oleva kestovoideltu urakuulalaakeri
6205-2RSH/C3 SKF, Hinta 11,15€/kpl
(Ainakin tuolta löytyy: http://webshop.industriacenter.fi/produ ... 2rshc3-skf" onclick="window.open(this.href);return false;)
Myyjän mukaan pelittää ihan jees tuossa samassa käytössä.
Ja suht kohtuuhintaankin vielä, joten itse tilasin ko. laakerit. Saapi nähdä myöhemmin onko jees vai ei.
Wezku
Re: Pyörien laakerit
Takalaakerit on kohta pakko vaihtaa. Tilalle laitan FAG 6205-C-2HRS laakerit. Kohta 20000km mopolla ja 12000 km H-D -laakereilla.
Tiedot suomen kielellä:
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... _de_fi.pdf
Ei täälläkään tunnettu tuota SKF:n laakeria. Näytin netistä kopioimani sivun laakerikaupassa, sanoivat, ettei koodi kerro heille mitään (oli siinä kyllä mitatkin mainittuna). Oli mulla myös vastaava FAG-laakerisivu mukana, sen avulla osasivat kävellä oikealle hyllylle ja antaa laakerit.
Tiedot suomen kielellä:
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... _de_fi.pdf
Ei täälläkään tunnettu tuota SKF:n laakeria. Näytin netistä kopioimani sivun laakerikaupassa, sanoivat, ettei koodi kerro heille mitään (oli siinä kyllä mitatkin mainittuna). Oli mulla myös vastaava FAG-laakerisivu mukana, sen avulla osasivat kävellä oikealle hyllylle ja antaa laakerit.
Re: Pyörien laakerit
Kokemuksesta voin sanoa ainakin meidän paikallisen (iso ketju) laakerikaupan tietotaidosta, että jos laakeri kauppias sanoo ettei tommosta oo tai saa, ni se ei kyllä vielä paljon tarkota.5hd1gy kirjoitti:
Ei täälläkään tunnettu tuota SKF:n laakeria. Näytin netistä kopioimani sivun laakerikaupassa, sanoivat, ettei koodi kerro heille mitään (oli siinä kyllä mitatkin mainittuna).
Näillä viivakoodi myyjillä kun on heti peli menetetty jos ei tuote löydy koneelta yhdellä enterin painalluksella.
Onneksi on netti, joka helpottaa asiakasta...
Tsori! Tais mennä OT
-Know your enemy-
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Pyörien laakerit
Älä nyt Ilkka, kyllä täältä hyvääkin palvelua saa. Salon Laakeriteamistä löytyi Fatbobiin takalaakerit nästisti mittojen mukaan hyllystä, 2 kpl hintaan tais olla 22,90 ja SKF:n laakerit.HileD kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa ainakin meidän paikallisen (iso ketju) laakerikaupan tietotaidosta, että jos laakeri kauppias sanoo ettei tommosta oo tai saa, ni se ei kyllä vielä paljon tarkota.
Näillä viivakoodi myyjillä kun on heti peli menetetty jos ei tuote löydy koneelta yhdellä enterin painalluksella.
Onneksi on netti, joka helpottaa asiakasta...
Tsori! Tais mennä OT
Mutta varmaankin tarkoitit jotain muuta firmaa
Omassa 2008 Bobissa porsi takalaakerit 18 tkm kohdalla, toinen oli puoliksi hävinnyt ja toisessa mahtava sivuttainen heitto ja aivan viimeisiään veteli jo.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Re: Pyörien laakerit
Sen verran pitaa todeta etta eipa nama paikalliset laakeritkaan mitaan kesta. Eli renkaiden vaihdon yhteydessa vaihdettiin taasen laakeritkin. Ja ajotuntuman mukaan kohta vaihdetaan taas. Eli jos kymppitonnin paasee yksilla laakereilla niin hyva on. Pitanee katsoa kun menee seuraavan kerran jenkkilaan etta saisko sielta parempi laatuista laakeria. Tama nyt on lahinna naurettavaa etta saa koko ajan vaihtaa noita pyoran laakereita.
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: 21:02 10.10.2010.
Re: Pyörien laakerit
Pyörien kanssa pitempään häslännyt jamppa kertoi että kestovoidelluissa laakereissa on niin vähän rasvaa että ne kuluu ennen aikojaan. Tekee kuulemma itse aina niin että nostaa laakerista sen toisen suojaposken pois ja laittaa sinne niin paljon salvaa kun sopii. Sen suojalevyn saa kuulemma ehjänä auki/kiinni.
Tiiä sitten mikä on totuus mutta kaippa niissä eroja on valmistajien välillä.
Tiiä sitten mikä on totuus mutta kaippa niissä eroja on valmistajien välillä.
Re: Pyörien laakerit
Meillä on myös tuollainen uudenaikainen streetpoppi 08. Laakereissa ei tunnu mitään ylimääräiseen välykseen viittaavaa. Ajettu 25tkm ja kaikki rouvan toimesta.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Pyörien laakerit
Mulla on Rodissa 45 tkm ja yksi takalaakereista meni vaihtoon noin 30 tkm kohdalla. Muut ovat kestäneet. Laakerit ovat näin Kim Jong Illin kaverin tekemiä.
Hajonneessa (ei vielä hajonnut vaan oli "karhea" kun pyöritti käsin so. vaihdettava) laakerissa näki, että kuulien kohdalla kehässä oli selvät hapettumajäljet. Ilmeisesti talven paikallaan seisonnan tulosta.
Hajonneessa (ei vielä hajonnut vaan oli "karhea" kun pyöritti käsin so. vaihdettava) laakerissa näki, että kuulien kohdalla kehässä oli selvät hapettumajäljet. Ilmeisesti talven paikallaan seisonnan tulosta.
LIFEMEMBER
Re: Pyörien laakerit
Jep.Rautahauli kirjoitti:Pyörien kanssa pitempään häslännyt jamppa kertoi että kestovoidelluissa laakereissa on niin vähän rasvaa että ne kuluu ennen aikojaan. Tekee kuulemma itse aina niin että nostaa laakerista sen toisen suojaposken pois ja laittaa sinne niin paljon salvaa kun sopii. Sen suojalevyn saa kuulemma ehjänä auki/kiinni.
Tiiä sitten mikä on totuus mutta kaippa niissä eroja on valmistajien välillä.
Nainhan on toimittukin mutta silti....
Re: Pyörien laakerit
No eipa ehdi hapettumia seisottamisen takia tulemaan,Vallu kirjoitti:Mulla on Rodissa 45 tkm ja yksi takalaakereista meni vaihtoon noin 30 tkm kohdalla. Muut ovat kestäneet. Laakerit ovat näin Kim Jong Illin kaverin tekemiä.
Hajonneessa (ei vielä hajonnut vaan oli "karhea" kun pyöritti käsin so. vaihdettava) laakerissa näki, että kuulien kohdalla kehässä oli selvät hapettumajäljet. Ilmeisesti talven paikallaan seisonnan tulosta.
Re: Pyörien laakerit
Tiedä häntä, kenen tekemiä ovat Custom Chromen laakerit, olisko myös koreasti korealaisia. Maksoivat jälleenmyyjällä kympin kipale. Vanhojen poisotto oli vähän suurempi projekti. Olivat ruostuneet kiinni, eikä niitä olisi saanut irti millään ulosvetäjällä. Yksinkertaisesti ei momentti riittänyt vääntää. Tarvittiin hitsausta (eka hitsisauma petti) ja hydrauliprässiä.
Ei ne laakerit kuluneet olleet. Piti ottaa irti pulverimaalausta varten.
Ei ne laakerit kuluneet olleet. Piti ottaa irti pulverimaalausta varten.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: Pyörien laakerit
Mulla on n.33 t. ajettu 08 Street bob, renkaanvaihdon yhteydessä huomattiin että pyörän laakerit on aivan loppu ja jyristävät, eli vaihtoon menee. Onneksi ei hajonneet ajossa. Edellisessä renkaanvaihdossa 20 t. paikkeilla oli vielä ok.
Tietysti laakerit ovat juuttuneet kiinni, eikä vielä ole saatu irti. Huomasin myös pienen klapin takahaarukassa, purin irti, laakerit täysin kuivat. Putsaus, rasvaus ja kiristys momenttiin poisti välykset, että ei kai niitä sentään tarvia vielä vaihtaa uusiin. Myös ohjauslaakeri oli täysin ilman rasvaa. Luonnollisesti molemmat pyörän akselit oli asennettu kuivana, ne tulikin onneksi huollettua jo ekassa renkaanvaihdossa. Pyörää ei ole pesty kertaakaan painepesurilla, eli ilmeisesti tehtaalta on asennusvaseliinit loppuneet ?
Tietysti laakerit ovat juuttuneet kiinni, eikä vielä ole saatu irti. Huomasin myös pienen klapin takahaarukassa, purin irti, laakerit täysin kuivat. Putsaus, rasvaus ja kiristys momenttiin poisti välykset, että ei kai niitä sentään tarvia vielä vaihtaa uusiin. Myös ohjauslaakeri oli täysin ilman rasvaa. Luonnollisesti molemmat pyörän akselit oli asennettu kuivana, ne tulikin onneksi huollettua jo ekassa renkaanvaihdossa. Pyörää ei ole pesty kertaakaan painepesurilla, eli ilmeisesti tehtaalta on asennusvaseliinit loppuneet ?